Ale podobno po wypięciu z niego przewodów wiatrak powinien się załączyć, a u mnie ani drgnie![]()
Ale podobno po wypięciu z niego przewodów wiatrak powinien się załączyć, a u mnie ani drgnie![]()
Witam. Mam problem z wentyaltorem chłodnicy. Po odpieciu aku i podpieciu po pół godziny autko ładnie zapaliło itd wszystko ok lae złapała jakies 130C a wiatrak ani drgnął. Opdiąłem czujnik temp tez nic nie dało. Zwarłem przekaznik to poszedł. Wszystkie bezpieczniki i przekazniki sprawdzone i są ok.
Gdy wyjmę przekaznik przy aku (czarny) i za chwilego włożę to po sekundzie wentylator wystartuje na sekunde i tyle.
Jak rozwiązałeś swók problem??
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
Podepne sie zeby zapytac czy testowanie chlodzenia i dopuszczanie do osiagniecia temperatury prawie 130* jest ok? Przeciez plyn sie juz dawno gotuje :/ ja jak testowalem to tylko do 100-110* przeciez wentylator powinien sie dawno juz zalaczyc i zbic temperature. Moze sie myle ale chialbym sie dowiedziec jak to jest.
- pytanie kto i jak mierzył te 130 stopni C.
- obwód chłodzenia jest zamknięty i wrze przy około 110 - 120 St Cw zalezności od cięzaru właściwego płynu, czyli od tego jak stary jest płyn chlodniczy.
- im starszy tym mniejsza temperatura wrzenia.
- w obudowie zbiornika jest bezpiecznik, jak cisnienie wzrasta, czyli np. płyn sie gotuje to wyrzuci troche płynu przez ten bezpiecznik.
- problem powstaje jak chłodnica jest zapowietrzona lub pompa ma uszkodzone łopatki, wirnik.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Witam
Miałem podobny problem z pierwszym biegiem wentylatora i alfa mocno się grzała ( ok 110 stopni więcej nie próbowałem). Drugi bieg wentylatora również się nie włączał choć powinien przy ok 95 stopni. W teście alfadiagiem 2 bieg wentylatora włączał się a pierwszy nie lecz słyszałem ze przekaźnik "cyka".Pierwsza myśl to uszkodzony rezystor 1 biegu...sprawdziłem oporność i była ok. Szukałem dalej...okazało się że nie łączyła mi masa przykręcona obok chłodnicy od strony pasażera,która jest połączona z przekaźnikiem 1 biegu wentylatora