Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Zmiana wycieraczek

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Zauważyłem ostatnio, iż wycieraczka od strony pasażera w stanie spoczynku nie dolega na całej długości do szyby, zaś podczas pracy koniec pióra nie zbiera wody. Podejrzewam, że przyczyną są nie tyle same pióra co słabe sprężyny w ramionach wycieraczek - czy dobrze kombinuje? W związku z powyższym chciałbym kupić nowe ramiona, powiedzmy coś takiego, jak na aukcji:

    http://www.allegro.pl/item1037512152..._155_2szt.html

    Czy są one coś warte i czy będą pasować? Wprawdzie cena nie wysoka, jednak pytam, bo nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto, ponadto nie bardzo rozumiem co ma na myśli sprzedawca pisząc, że zastępują oryginalne, plastikowe ramiona, zintegrowane z piórami wycieraczki jednak nie zastępują stalowych nie zintegrowanych ramion z piórami? Obecnie posiadam stalowe ramiona i nie zintegrowane z nimi pióra, jednak podejrzewam, że wcześniej zamontowane musiały być plastikowe ramiona zintegrowane z piórami (tak, jak mam z tyłu) więc czy będzie jakiś problem?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    W modelach po lifcie 145/146 były montowane w fabryce takie wycieraczki z linka, są faktycznie mniej kłopotliwe ale słabiej wyglądają

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    W modelach po lifcie 145/146 były montowane w fabryce takie wycieraczki z linka, są faktycznie mniej kłopotliwe ale słabiej wyglądają
    To co Andrzeju - mam rozumieć, że powinny pasować - tak?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    To co Andrzeju - mam rozumieć, że powinny pasować - tak?
    Powinny pasować do 145/146/155

    ---------- Post dodany o godzinie 12:26 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:25 ----------

    Cytat Napisał as Zobacz post
    To co Andrzeju - mam rozumieć, że powinny pasować - tak?
    Powinny pasować do 145/146/155

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał as Zobacz post
    Zauważyłem ostatnio, iż wycieraczka od strony pasażera w stanie spoczynku nie dolega na całej długości do szyby, zaś podczas pracy koniec pióra nie zbiera wody. Podejrzewam, że przyczyną są nie tyle same pióra co słabe sprężyny w ramionach wycieraczek - czy dobrze kombinuje?
    Moim zdaniem zakup nowych ramion nic nie da.
    Wycieraczka nie przylega idealnie, gdyż tam jest już za duże załamanie szyby.

    Wydaje mi się, że lepiej jest kupić dłuższą wycieraczkę kierowcy, a krótszą pasażera i wtedy powinno być ładnie

  6. #16
    bartekp21
    Gość

    Domyślnie

    ja zakupiłem na allegro ramiona z piórami i jestem z nich bardzo zadwowolony (ale pióro od strony pasażera mogła by być ciut krótsza), chętnie bym zmienił tylną wycieraczkę bo nie zbiera dobrze wody, choć nie wiem czy się opłaca bo planuje zmianę mojej Belli na nowszą 146

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Kupiłeś Kolego te Valeo do których podałem link, czy jakieś inne? Jak dolega do szyby pióro na ramieniu od strony pasażera? Czy oba ramiona są identyczne i różnią się tylko piórami?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Kontynuując temat - zakupiłem niedawno na ALLEGRO komplet ramion i piór wycieraczek od sprzedającego "arekautko" na którego aukcje powoływałem się kilka postów wcześniej. Komplet składa się z dwóch różnych ramion f-my MOTGUM i dwóch piór o długości 500 mm i 480 mm. Całość wygląda w miarę przyzwoicie, choć po opisie aukcji można wnioskować, że ramiona i pióra to produkty f-my VALEO. Z uwagi na brak wolnego czasu niczego jeszcze nie przymierzałem, jednak myślę, że jeśli dadzą się tylko założyć na sworznie nie powinno być problemów.

    Co do montażu zastanawia mnie jedno - jak widać na poniższym zdjęciu ramiona posiadają zbliżoną długość jednak nieco inny kształt i tu właśnie mam mały dylemat. Jako ramię od strony kierowcy planuję zamontować to drugie od góry, zaś to pierwsze jako bardziej zakrzywione mam zamiar zamontować po stronie pasażera - dlaczego tak? Myślę, że z uwagi na kształt przedniej szyby, ramię po stronie pazażera powinno wymuszać niewielkie wychylenie zewnętrznej końcówki pióra wycieraczki lekko do góry i tak właśnie by mi to pasowało.

    Jeśli ktoś widzi to inaczej - czekam na sugestie
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    ja w mojej wymieniłem tylko pióra troche trzeba przytym pomyśleć koszt 20zł i max 1 godz pracy
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  10. #20
    Addios
    Gość

    Domyślnie

    Też kupiłem taki zestaw wycieraczek do swojej alfy. Zamontowałem same ramiona i kupiłem "płaskie" pióra i według mnie lepiej wyglądają od tych tradycyjnych i są cichsze.

Podobne wątki

  1. [146] Ramiona wycieraczek
    Utworzone przez bednar22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-09-2014, 21:46
  2. wycieraczek c.d.
    Utworzone przez ufo1009 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-02-2012, 23:01
  3. Mechanizm wycieraczek + luz ramion wycieraczek
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-11-2009, 21:17
  4. dzwignia wycieraczek
    Utworzone przez baki79 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2009, 21:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory