Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 84

Temat: Jak sprawdzić wariator w 156 TS.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie Jak sprawdzić wariator w 156 TS.

    - jak sprawdzić wariator w modelu 156 TS bez jego demontażu i wymiany na nowy!!.
    - mam podejrzenia że ta spręzyna w środku sie ociera, zawiesza.
    - powoduje to problemy w pracy silnika, falowanie, czasami brak mocy i przestawianie rozrządu.
    - na jednym z wykresów z oscyloskopu brakuje efektu działania wariatora na wykresie i to mnie ukierunkowało na dalsze poszukiwania.
    - wylączenie elektromagnesu nic nie daje, sprawdzone.
    - piłowanie autem po dzielnicy nie do końca sprawdzi wariator.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Witam.
    Rozbierałem tych klamotów już kilkadziesiąt.
    Czasami jest w nim nagar z oleju i faktycznie potrafi się zaciąć i zablokować przez to.
    Taka sytuacja może spowodować problemy, o których piszesz.
    Odpięcie elektrozaworu wtedy nic nie da. Możesz ewentualnie na wyższych obrotach spróbować go odpiąć i podpiąć, wtedy może strzał ciśnienia go poruszy.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie pomogła ta metoda, wariator nie zawiesza sie na cały czas, tylko czasami.
    - jakieś inne pomysły ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli masz pewność, że ewidentnie nie zawsze działa to chyba tylko pozostaje wymiana na nowy - ewentualnie rozebranie starego i próba naprawy, ale to może nie dać oczekiwanego efektu.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeśli masz pewność, że ewidentnie nie zawsze działa to chyba tylko pozostaje wymiana na nowy - ewentualnie rozebranie starego i próba naprawy, ale to może nie dać oczekiwanego efektu.
    No właśnie, jak to jest z tymi zestawami naprawczymi jak np ten: http://allegro.pl/item1081105310_war...rukcja_pl.html
    czy to działa?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Też o tym słyszałem ale osobiście kupiłem nowy (jak padł w poprzedniej 1,4 ts) ze zniżką w ASO za 340 zł i aż do sprzedaży auta był spokój. Biorąc pod uwagę, że stary chyba mam gdzieś w domu to mogę go komuś odstąpić, żeby się pobawiłw regenerację.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też stary wymieniłem bo rechotał jak diesel. Na razie po 40 tys. km jest spokój. Ale kolega bubu, z tego co pisze, ma inny problem -jego wariator się zacina i okresowo nie działa.
    Ja pamiętam, że z ciekawości rozebrałem swój stary wariator, ale nie stwierdziłem tam żadnych sensacji. Nawet pamiętam, że dziwiłem się, dlaczego on rechocze, bo nie stwierdziłem wewnątrz żadnych uszkodzeń mechanicznych.

  8. #8
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Rozbierałem tych klamotów już kilkadziesiąt.
    To powiedz mi kolego jak ułożyć te dwie metalowe podkładki - obie są wypukłe :-).
    Dziękuje.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Stosował ktoś ten zestaw naprawczy?
    Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem, bo generalnie rzecz biorąc nic innego w tym ustrojostwie zepsuć się nie może. Różnica w cenie (400zł, a 50) jest kolosalna, więc może warto zaryzykować?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    ja naprawialem zestawem naprawczym. Szczerze? to żałuje, bo za wymiane razem z kupnem wydałem tyle o nowy wariat. A co nowy to nowy
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 15-06-2010 o 19:10

Podobne wątki

  1. [159] Jak sprawdzić EGR
    Utworzone przez kuchpat w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 105
    Ostatni post / autor: 13-01-2022, 09:11
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Jak sprawdzić pompę
    Utworzone przez dafi1985 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 14:38
  4. [145] Jak sprawdzić wtryskiwacze?
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-07-2008, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory