Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: zawieszanie rozrusznika HELP!!

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jakby nie było przekaźnika to styki na stacyjce wytrzymałyby max kilka miesięcy. W aucie wszystko jest przez przekaźniki! Gdzie Wy takie herezje wyczytaliście, że nie ma?
    A jeżeli chodzi o słyszalność to fakt faktem nie jest głośne (jak to przekaźnik) ale gdy nie kontaktuje nic to bez problemu będzie go słychać przy desce rozdzielczej albo pod maską. Wiem z autopsji. A skoro słychać bendix lub co innego w rozruszniku to na kiego grzyba dosłuchiwać się przekaźnika-przecież to logiczne i oczywiste że wòwczas przekaźnik jest dobry! Tak więc trochę logiki panowie...
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 17-06-2010 o 10:23

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar kaes
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR 145 1,4 bx 1995
    Postów
    787

    Domyślnie

    Cytat Napisał stara.plesn Zobacz post
    Nie ma żadnego przekaźnika.
    Napięcie sterowania rozrusznikiem podawane jest prosto z wyłącznika stacyjki.
    Nwet gdyby był przekaźnik to kto by go słyszał w chałasie startującego i zawieszającego się rozrusznika.
    Pewnie chodzi o elektromagnes zwany tez automatem... :/
    Wziuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum...Co to było? Takie szybkie i piękne?
    To 145 boxerek oczywiście!

  3. #13
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Na niego prąd nie idze bezpośrednio - przekaźnik jest przed nim. Schemat jest prosty. Przekręcam stacyjkę, klika przekaźnik, on podaje napięcie na uzwojenie bendiksa, on wywala kòłko zębate na wieniec koła zamachowego a dopiero gdy dobije do końca to zwiera styki podające napięcie na uzwojenie głòwne rozrusznika a on szczeka-proste.
    Oczywiście to się dzieje w mgnieniu oka ale w zależności od słyszalnego dźwięku wiadomo na jakim etapie w/w procesu coś nawala.

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    marek230482 "wie że dzwonią ale nie wie w którym kościele"
    Owszem przy uruchomieniu rozrusznika klika przekaźnik, który odłącza część załączonych obwodów takich jak wentylator nawiewu,światła i parę innych(zależnie od wersji) zeby przy rozruchu dodatkowo nie obciążały akumulatora.

  5. #15
    remi200833
    Gość

    Domyślnie

    a ten przekaznik jest pod maska czy w srodku

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Stolica(nie mylić z wsią Warszawa)
    Auto
    146 1996r 1,4 BOXER + LPG
    Postów
    161

    Domyślnie

    Post dotyczy AR z silnikiem boxer 1,6 produkowanym do grudnia 1996.

    ---------- Post dodany o godzinie 14:00 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:59 ----------

    Cytat Napisał remi200833 Zobacz post
    a ten przekaznik jest pod maska czy w srodku
    W środku w wersji o której wspominem wyżej.

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Oczywiście że przy rozruchu odłączane są inne urządzenia ale jeszcze raz powtarzam że stacyjka nie zasila bezpośrednio cewki elektromagnesu. Nawet postojòwki są przez przekaźnik a pobierają kilkukrotnie mniejszy amperarz! Ludzie patrzcie na schematy...

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    stacyjka nie zasila bezpośrednio cewki elektromagnesu
    No właśnie jest dokładnie odwrotnie, więc to nie takie brednie jak się Tobie wydaje...

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ludzie patrzcie na schematy...
    Jestem tego samego zdania i ja "odrobiłem lekcje" już jakiś czas temu ale nie byłem pewny, więc się upewniłem. W żadnej wersji silnikowej AR 145 nie ma przekaźnika pomiędzy stacyjką a cewką automatu rozrusznika. Cewka elektromagnesu (PIN 50 rozrusznika) jest zasilana bezpośrednio z PIN'u "A" kostki stacyjki przewodem o kolorze czerwono-czarnym. To właśnie wyczytałem ze schematów, dostępnych w WM, więc dołączam się do apelu "patrzcie na schematy..." - aby nie być gołosłownym dowód poniżej - co jest "co" chyba pisać nie muszę

    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 18-06-2010 o 19:42
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    A to zwracam honor.
    Nie miałem schematów do 145/146 i błędnie zakładałem że jest tak jak w innych autach z którymi miałem styczność.
    Faktycznie zdarzają się połączenia bezpośrednie.

  10. #20
    Tomy 145ts
    Gość

    Domyślnie

    Kolego a może stacyjka szwankuje i nie podaje prądu za pierwszym razem na rozrusznik. Ale to tylko taka wolna sugestia.

Podobne wątki

  1. Wymiana rozrusznika 2.0 TS
    Utworzone przez grzes1226 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-10-2018, 18:55
  2. [Giulietta] Uconnect - zawieszanie - czarny ekran
    Utworzone przez _arekm_ w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-07-2016, 08:54
  3. Smarowanie rozrusznika?
    Utworzone przez bombon300 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 17:38
  4. Demontaż rozrusznika 2.4 JTD
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 23:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory