Jak znajdę stary w domu to go rozbiorę i wszyskiemu zrobię zdjęcia iwszystko będzie jasneale to dopiero za 2 tygodnie jak pojadę do rodzicow.
Jak znajdę stary w domu to go rozbiorę i wszyskiemu zrobię zdjęcia iwszystko będzie jasneale to dopiero za 2 tygodnie jak pojadę do rodzicow.
- chyba tyle nie wytrzymamy i kupimy nowy wariator, założenie to pestka.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Założenie to praktycznie pestka, ale dzisiaj gadałem z moim mechanikiem i powiedział, że już ma dosyć włoszczyzny bo niewdzięczna (a może myślał o użytkownikach). dodał jeszcze, ze nie namówie go na tą robotę (mimo, że to on ostatnio składał mi rozrząd bez blokad i nawet sie sprawdzil, bo auto chodzi nawet niezle mimo ze walnął sie o 2 ząbki). A sam się za to nie wezmę, bo nie mam narzędzi i mogę zrobić jej jeszcze wiekszą szkodę. Inni w mojej wsi też nie mają o tym pojęcia, więc można powiedzieć, że jestem w czarnej d...
Piękne jest życie użytkowników Alfy Romeo
Ostatnio edytowane przez Kynium ; 22-06-2010 o 16:34
- chyba tak głęboko nie jesteś.
- ponieważ rozrząd w alfie to są czary-mary.
- obecnie mam przestawiony rozrząd z własnej woli, tak + 6 stopni przed GMP i oscyloskop powiada że chyba mam go dobrze ustawionego.
- jak miałem ustawione na blokady na zero stopni to wykresy były do niczego, szkoda że nie pojechałem na hamownię ( raczej szkoda mi było tych 200 zł ).
- obecnie robie skrypt do pomiaru mocy i momentu obrotowego, to wtedy bedę testował.
- zaznaczam że to ustawienie rozrządu dotyczy tylko starych modeli, tak od 2001 roku w dół i jest obecnie w testach.
- a testy to raczej na Krzywej, ponieważ we Wrocławiu nie ma tak długiej prostej a na moście Millenium ( gdzie do tej pory testowałem ) już prawie zawsze stoi radar.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Nie bede tworzyl nowego tematu i tu sie zapytam . Czy ten wariator bedzie pasowal do mojej alfy i czy naprawde jest jakis wzmocniony , czy to tylko sciema ?http://allegro.pl/show_item.php?item...2+wys%C5%82any.
- poprawa polegała na zamontowaniu zaworka zwrotnego pod elektozaworem wariatora.
- śliska sprawa i kosztowna.
- a obecnie wszystkie wariatory sa pozmianowe, czyli poprawione mechanicznie.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Bubu jesli tobie + 6 stopni oscyloskop pokazuje, ze prawie jest ok a mi ten sam oscyloskop (nie wiem czy w tej samej metodzie) pokazuje, że mam (z tego co pamietam) -12 st to jakie w rzeczywistości mogę mieć odchylenie. dodam tylko, że auto odpala prawie normalnie, nie "muli" na zimnym, ale jednak kiedyś miało wiekszego kopa i lepej ciągło od niskich obrotów (wtedy tez ustawiane bez blokad przez tego samego mechanika). Przyznam, że już mi ręce opadają nt. rozrządu i wariatora w TS.
Pozdrawiam
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.
Nie rozumiem, jak można ustawiać TS bez blokad. Może dlatego, że kiedyś też sam tego spróbowałem i wiem, jak to wyglądało po sprawdzeniu na blokadach. Ale wtedy oczywiście silnik też chodził przyzwoicie i odpalał sprawnie.
Kolega bubu na pewno mnie rozumie, co mam na myśli, bo razem eksperymentujemy od dłuższego czasu na jego silniku z jego blokadami i kombinujemy, jak poprawić parametry.
Ja niedługo spróbuję też u siebie. Zobaczymy, co z tego wyjdzie, tylko najpierw uporam się z wymianą osłony przegubu wewn. półosi. Właśnie wczoraj się do tego zabrałem - najgorszemu wrogowi nie życzę tej roboty.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 23-06-2010 o 06:46
- rozrzad ustawiony na + 6 stopni ( czyli wyprzedza o jeden ząbek ) i wtedy oscyloskop pokazuje że dynamika gazów jest w porzadku.
- czyli wszystkie suwy pracy zamykają się w tych 720 stopniach.
- u Ciebie chyba nie robiliśmy dynamiki gazów tylko pomiar pulsacji.
- u mnie pomiar pulsacji pokazuje że mam rozrząd ustawiony na + / - 2 stopnie obecnie.
- mam podejrzenie że takie numery robi mi wariator, raz się zacina, innym razem pracuje poprawnie.
- w lipcu bedę wymieniał wariatora , tylko dalej mam dylemat jak mechanik przyjmie to moje ustawienie rozrządu na 1 ząb do przodu + dobre blokady na wałkach.
- pamiętaj proszę, że to dalej metoda doświadczalna , w trakcie prób i być może bledów.
- poniżej masz dwa wykresy dynamiki gazów , przed korektą rozrządu i po korekcie rozrządu.
- wczesniej otwarcie zaworów ssacych 8 stopni, po korekcie 3 stopnie.
--
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-06-2010 o 07:16
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Bubu - tym mechanikom, co ostatnio ustawiali ci rozrząd podziękuj. Jak będziesz miał snopowiązałkę to możesz im zlecić naprawę. A wariator wymienimy u mnie.