- nie ma to jak poczucie chumoru , a już myślałem że to znowu 1. Kwietnia.
- nie ma to jak poczucie chumoru , a już myślałem że to znowu 1. Kwietnia.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Co nie ma dobrze , Yani teraz zabezpieczył troche lepiej Fiatecuscan
Tak ze zapraszam do zakupu licencji dwie stowy nie duzo , a dzieki temu Yani rozwija program dalej.
Jak cos zapraszam PMfactory gg 1342744
przypuszczam, że to będzie po to aby komputer podczas hamowania silnikiem wiedział czy ma podawać paliwo czy niejeśli jest sprzęgło wciśnięte to wtedy podaje, a jeśli nie to (oczywiście przy odpowiednich obrotach) jest zerowe spalanie chwilowe
![]()
Witam
Panowie prosze o pomoc w przeróbce fejsu. Wyporowadziłem już kabelki od poszczególnych pinów, nabyłem przełacznik dźwigienkowy dwupozycyjny z 3 pinami(foto3). Teraz pozostało mi odcięcie lini k od pinu 7 tylko gdzie to zrobić? Czytałem manual, ale on do mnie nie przemawia. Na forum FES wyczytałem, że trzeba to zrobić gdzieś na nóżkach przeze mnie zaznaczonych na zdjęciu 1, potem wlutować kabel, dać go na środkowy pin kupionego przełącznika, na jeden ze skrajnych pinów podłaczyć airbag, a na drugi ecu, abs, wspomaganie. Tylko skąd mam wiedzieć, na której nóżce z interfejsu jest linia k?
Proszę o pomoc i łopatoligiczne wyjaśnianie.
na pierwszym zdjęciu to 3cia nóżka od lewej strony aczkolwiek zanim odepniesz sprawdź to sobie miernikiem tzn ustaw miernik na wykrywanie zwarć i 7my pin ma piszczeć z którąś z nóżek bodajże jeśli dobrze zapamiętałem to ta trzecia nóżka odciąć ją musisz przy płytce z pinami bynajmniej tak będzie najwygodniej
Na takim przełączniku możesz zrobić albo ABS, albo AirBag. Żeby mieć to i to musisz dokupić jeszcze jeden taki przełącznik albo jeden trzy pozycyjny - 4piny.
Jeśli chodzi o zrobienie przerwy pinu 7 to musisz poszukać najlepszego miejsca na ścieżkach, zobacz gdzie jest wlutowany pin 7 i wybierz najlepsze miejsce.
nie musi przerywać nic na ścieżkach wystarczy, że przetnie to połączenie lutowane pomiędzy płytkami drukowanymi
- czy bawił się ktoś interfejsem ELM 3.27 wersja > 1.3a z CAN busem.
--
http://www.allegro.pl/item1090311794...27_gw_24h.html
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Ale po co mam dawać jeszcze jeden? Z tego co ja się orientuję to z pinami 1,7,9 nie można łaczyć pinu 3 (airbag), wiec wydaje mi się, że taki przełacznik w zupełności wystarczy na jeden skrajny biegun daje pin3 na drugi piny 1,7,9, a na środkowy linie k i sobie przestawiam albo tylko na airbag, albo na ecu, abs, wspomaganie.
Jesli moje rozumowanie jest złe, to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.