Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Selespeed szarpanie

  1. #11
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    To może podpowiesz mi co może być przyczyną dosyć szybkiego spadku ciśnienia w układzie?? Generalnie ciśnienia wystarcza na jakieś 3-4 zmiany biegu nawet w stanie spoczynku czyli tylko przy włączonym zapłonie i za chwilę włącza sie pompa
    Tak ma być
    A powiedz jak otworzysz drzwi to pompa pracuje równo ,miarowo?
    Ja zawsze zaczynam od najprostszego.
    Akumulator.
    Potem klemy
    Przykażniki i bezpieczniki
    Wszelkie wtyki a dopiero na końcu sam element, który coś szwankuje.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Tak ma być
    A powiedz jak otworzysz drzwi to pompa pracuje równo ,miarowo?
    Ja zawsze zaczynam od najprostszego.
    Akumulator.
    Potem klemy
    Przykażniki i bezpieczniki
    Wszelkie wtyki a dopiero na końcu sam element, który coś szwankuje.
    Wszystko jest posprawdzanie i jest ok poza tym jak pisałem żadnych błędów oraz żadnych problemów podczas jazdy. Tylko zastanawia mnie ta częsta praca pompy naprawdę wydaje mi sie że kiedyś ciśnienia wystarczało na o wiele wiecej zmian, rzadziej sie załączała. No i ten od czasu do czasu migający wyświetlacz biegów. Z pompą też jest wszystko ok pracuje miarowo i pompuje do wymaganego ciśnienia ok 55 bar.

  3. #13
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Ten migający bieg na wyświetlaczu to coś z elektryką.Sprawdziłeś kostkę pod akumulatorem?
    A ten durnowaty przekażnik obok akumulatora?A właściwie dwa
    No i czujnik położenia siłowników.
    Bo czujnik cisnienia sprawdziłeś ?
    W tym durnowatym czujniku, jak w kazdym tego typu czasem nagromadza się syf w otworze.Choć ja szukałbym w elektryce.
    Ogólnie selepeed pobiera duuuużo prądu a nawet kiepska masa moze rozrabiać.A niestety dla nas przekazniki też mają określoną ilość cykli pracy i potem aut..
    Najlepiej jakbyś pomierzył spadki napięć na czujnikach i samej pompie.
    Ps.Zastanawiałem się jaka by była reakcja selespeeda na dodanie mu do oleju- MILITECHA albo innego specyfiku o podobnym działeniu.W sumie przecież aktywator się zużywa jest tam metal to i taki specyfik powinien pomóc.A przynajmniej odłożyć w czasie naprawę aktywatora.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #14
    tm_2004
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli zauważyłeś, że pompa załacza się częściej niż wcześniej, to faktycznie można podejrzewać szybki spadek ciśnienia w układzie. Proponowałbym podłączyć się komputerem/examinerem i zobaczyć jak zmienia/spada ciśnienie (przy włączonym zapłonie i otwartych drzwiach kierowcy. Jeżeli nie ma wycieków to mogę podejrzewać, że układ jest zapowietrzony lub akumulator ciśnienia który wymieniałeś ma inna pojemność niż poprzedni. Z tego co pamiętam to były dwa typy

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał tm_2004 Zobacz post
    Jeżeli zauważyłeś, że pompa załacza się częściej niż wcześniej, to faktycznie można podejrzewać szybki spadek ciśnienia w układzie. Proponowałbym podłączyć się komputerem/examinerem i zobaczyć jak zmienia/spada ciśnienie (przy włączonym zapłonie i otwartych drzwiach kierowcy. Jeżeli nie ma wycieków to mogę podejrzewać, że układ jest zapowietrzony lub akumulator ciśnienia który wymieniałeś ma inna pojemność niż poprzedni. Z tego co pamiętam to były dwa typy
    A jak to wygląda u Ciebie ?? Ile razy możesz zmienić bieg przy włączonym zapłonie pomiędzy załączeniem się pompy ?? Kolega piotriix twierdzi, że to normalne, że wystarcza tylko na 3-4 zmiany. Jeśli chodzi a akumulator to raczej jest zamontowany dobry ale jak by nie było jest to akumulator od stilo. Zamówiłem go po nr OE podanym na angielskim forum i tam forumowicze nic nie wspominali o żadnych anomaliach po wymianie. Jakiś czas temu sprawdzałem ciśnienie na examinerze i właśnie zaobserwowałem dziwne zachowanie. Przy uruchomionym silniku i na luzie pompa dopompowywała ciśnienie do wymaganych 55 bar i po jej wyłączeniu ciśnienie utrzymywało sie praktycznie bez spadku (spadało jakieś 0,1 bara na ok 10 sekund) a przy następnym dopompowaniu zaczęło spadać ok 1 bara na 3 sekundy. Wszystko odbywało się bez zmiany biegów.

  6. #16
    tm_2004
    Gość

    Domyślnie

    ok, sprawdzę dzisiaj wieczorem jak to jest u mnie

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    Kolega piotriix twierdzi, że to normalne, że wystarcza tylko na 3-4 zmiany
    Bo tak jest. U mnie takze.

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał radek-j Zobacz post
    Bo tak jest. U mnie takze.
    Ok. Dzieki w takim razie mogę uznać, że na obecną chwilę selespeed jest w 100 % sprawny
    Zobaczymy na jak długo

    Pozdrawiam

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Odświeżę trochę temat.

    Pojawił się kolejny problem. Co jakiś czas przepala się bezpiecznik zabezpieczający obwód pompy ten 30A. Wymieniłem już 3 przez ostatnich kilka dni a wiadomo co sie dzieje jak się przepali, brak ciśnienia a co za tym idzie brak biegów.
    Miał ktoś może taki przypadek??
    Gdzie szukać przyczyny ??
    Przekaźnik to czy pompa kończy swój żywot ??

    Z góry dzięki za odp.

    Pozdrawiam

  10. #20
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Przekażnik możliwe ale mało prawdopodobne aby walił bezpiecznik.
    Masz 3 mozliwości
    Przekaznik przysmażony,
    zwarcie na lini kable wtyki lub przetarta wiązka.
    Lub koniec żywota pompy
    W czasie pracy pompy bezpiecznik mocno się grzeje?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-08-2021, 13:00
  2. szarpanie/zryw przy ruszaniu selespeed
    Utworzone przez lukas_2.0TS w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 04:20
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 22:05
  4. 156 selespeed problem, znika olej w selespeed
    Utworzone przez xmikix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 13:36
  5. TS szarpanie
    Utworzone przez michal832 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-05-2010, 21:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory