Wg. mnie talk zwiększy tarcie.
Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.
Jęczenie vel. piszczenie tego typu może być pochodną uszkodzenia łożysk w alternatorze, pęknięcia obudowy alternatora (ja miałem taki przypadek), zużyciem - wydłużeniem - paska wieloklinowego lub zużyciem rolki napinającej. Trzeba dokładnie sprawdzić wszystkie ewentualności. Paska nie ma co napinać na silę jeżeli jest mocno zużyty. Kosztuje grosze, więc nawet profilaktycznie można go wymienić i mieć ten element z głowy. Smarowanie paska czymkolwiek nie jest dobrym pomysłem a proszeniem się o problemy. Ryzyko zerwania paska alternatora i wkręcenia się całości w rozrząd (taki przypadek był opisywany na tym forum) wobec wydatku 30 zł na nowy pasek i zweryfikowanie całości raczej nie jest warte podjęcia.
Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 28-06-2010 o 13:55
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997