Moim zdaniem nie była to przyczyna wariatoraNapisał Bucz2
Moim zdaniem nie była to przyczyna wariatoraNapisał Bucz2
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Moim probemem jest termostat i zabrudzona przepustnica tak stwierdzil mechanik ktory juz nie jedna alfe naprawial i ma sporo czesci. Jutro wymienie termostat i wyczyszcze przepustnice i zobacze rezultat. Rowniez stwierdzil ze moze to byc spowodowane brakiem kataizatora i sondy lambda.
AR 156 2.5 V6 Q2
AR 145 JTD '99 byla
AR 156 2.0 TS byla
On był skierowany nie do ciebie tylko do Bucz2Napisał DeeS
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Hehe to sory moje niedopatrzenie slowo bucz z czyms innym mi sie skojarzylo.Napisał Maciek-156
To chcesz powiedzieć że nie masz też sondy ? :shock: to jestem ciekaw jak ten silnik pracuje :>>Napisał DeeS
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Mam tylko 1 sonde a silnik dobrze pracuje czekam juz na katalizator.Napisał 75andrew155
No i problem rozwiazany. Wyczyscilem przepustnice srodkiem do czyszczenia gaznikow i okazalo sie rowniez ze guma byla peknieta od spodu zailozowalem a nowa bedzie jutro zamowiona w servisie alfy ( 108 zł) teraz moja niunia juz nie gasnie i rowno pracuje.
Ups post pod postem sry.
Witam wszyskich
Mam problem z nierówną pracą silnika na niskich obrotach (gdy staje na światłach itp) przy alfie 156 1.8ts. Jest po wymianie świec i sądy lamba własnie z tego powodu lecz nic to nie zmieniło. Gdy ją odpalam przez chwile chodzi ok lecz po 2 minutach zaczyna trekotac. Mozna zauwazyc a nawet usłyszec jak sama zwieksza obroty- Potrafi ktoś może stwierdzic co to moze byc ??? Z góry dziękuje za informacje
- wydaję się tak bez podłaczenia komputera ( tylko program Alfadiag dla ECu M1.5.5 ) że silnik ma zabrudzoną przepustnice oraz otoczenie zaworka odmy.
- jeśli były te elementy czyszczone to prawdopodobnie nie był wykonany poprawnie reset a potem adaptacja silnika.
- jak widzisz po swoim poście wymiana bez poprawnej diagnostyki skutkuje nie potrzebnymi kosztami.
- a byc może że wystarczy tylko wymienić, załatać dziurę w rurze gumowej przed przepustnicą.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Po przeczytaniu waszych postów postanowiłem rowniez sprawdzic gume od przepustnicy- okazało sie ze od spodu sa dwie wielkie dziory....zobaczymy co bedzie po wymianie....dzieki panowie