Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Regeneracja 1.6 TS

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stiopa
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    AR 147 1.9 JTD
    Postów
    383

    Domyślnie

    Na pewno nie zaszkodzi rozkręcić silnika od dołu i sprawdzić czy nie ma luzów na panewkach korbowodowych - przez niedbalstwo mechanika który tego nie zrobił miałem robiony szlif wału bo czop dostał i zrobił się jajkowaty.
    Jeśli wał bedzie cały to można bawić się w wymiane korby i tłoka jeśli wiecej to wtedy dobrze jest z ręką na sercu policzyć ile wyniesie nas koszt naprawy wszystkich usterek w silniku i zastanowić się nad kupnem dobrego silnika najlepiej wymontowanego przed samym zakupem z auta gdyż ceny nie są niebotyczne i za ponad 2000zł można mieć dobry silnik i oszczędzić sobie wielu nie potrzebnych wydatków i nerwów

    Moim zdaniem TS-y nie są silnikami niedopracowanymi. Fakt zdarzają się usterki mniejsze lub większe, jak choćby poluzowanie się zawleczki na worzniu tłoka i porysowanie cylindra i wtedy silnik do wymiany - na wymienionym juz 40k nakręciłem i jak zegareczek chodzi

    Gdyby nie ludzie z problemami na tym forum wielu z nas bładziło by jak dzieci we mgle szukając przyczyn awarii naszych Belli a tak każdy coś już przeszedł i potrafi pomóc i poradzić drugiemu Alfisti

  2. #12
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    A więc sprawa wygląda tak ... ponieważ wszystkie naprawy aut przeprowadzam pod blokiem wiem to śmieszne ale tanie nie mam jeszcze wszystkich narzędzi ... i mam problem z odkręceniem miski ... a już wszsystko odkręciłem w sumie wiec postanowiłem odkręcić skrzynie i silnik na łapach i poprostu wyciągnąć blok silnika. Wtedy sobię zdejme miskę ... i zaprowadzę do kogoś kto rzuci okiem na wał i czopy . Bo cylindry są porysowane... ale szlif to tylko 120 zł więc nie ma tragedii ... naprawa w zależności od tego co jest a co nie wyniesie mnie około od 1000zl do 2000zł . Oczywiście wszystko robię sam oprócz szlifów itp. I żeby nie było dopiero się ucze jak zawsze zresztą . Wiec po 10 wyciągne blok zawioze do szlifu cylindrów i okaże się co dalej. Napewno jeszcze zabawa z głowicą dochodzi ponieważ mam 6 ssących założonych w rzędzie ssących i dwa od wydechowych zaworów więc... dzięki czemu jedną świece mi zalewało . Ktoś zrobił ten silnik niedbale i na sprzedaż . Ale go ożywie oczywiście z waszą mam nadzieję sensowną pomocą techniczną

    A teraz główne pytanie . Czy aby wyciągną blok to wystarczy odkrecic łapy ,skrzynie i mocowanie od dołu do miski czy coś jeszcze będzie trzymać ?

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    A teraz główne pytanie . Czy aby wyciągną blok to wystarczy odkrecic łapy ,skrzynie i mocowanie od dołu do miski czy coś jeszcze będzie trzymać ?
    Tutaj znajdziesz dokładny opis jak możesz wyjąć silnik (od strony drugiej patrząc z perspektywy pdf'a). Niestety w języku angielskim ale obrazki potrafią powiedzieć więcej niż żywy tekst. W razie problemów z odczytaniem pomogę
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 30-06-2010 o 11:00
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Kolego Kreweta naprawdę życzę Ci powodzenia ale 'I've got a bad feeling about this mission'... Wyciąganie silnika pod blokiem bez możliwości go podwieszenia to nie będzie łatwa sprawa no chyba , że dołem. Później pozostaje poskładanie motoru - klucz dynamometryczny i blokady rozrządu to podstawa ale z drugiej strony praktyka najlepszą nauką choć ta może być kosztowna

  5. #15
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Kolego Kreweta naprawdę życzę Ci powodzenia ale 'I've got a bad feeling about this mission'... Wyciąganie silnika pod blokiem bez możliwości go podwieszenia to nie będzie łatwa sprawa no chyba , że dołem. Później pozostaje poskładanie motoru - klucz dynamometryczny i blokady rozrządu to podstawa ale z drugiej strony praktyka najlepszą nauką choć ta może być kosztowna
    Zmieniałem już uszczelki pod głowicą w COLCIE pod blokiem ... wymieniałem sprzęgło w Nissanie też pod blokiem Dam radę tylko troche w narzędzia doinwestuje... no i Alfa to nowa technologia dla mnie jak narazie trudna w rozbiórce

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    kolego mysle ze w 146 jest podobnie jak w 156. musisz odkrecic jeszcze podpore prawej półosi która jest przykrecona do tylnej sciany silnika o ile pamietam 3 sróby do bloku + wspornik alternatora. ogólnie bez kanału to ciezka sprawa.
    ja własnie poskładałem swój do kupy i narazie wszystko działa , tak wiec powodzenia

  7. #17
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    Hmmm potrzebuje pomocy... wynikły pewne okoliczności... Po rozkreceniu silnika okazuje się że wielkościowo jak i po oznaczeniach niektórych elementów jak się kupuje ze szrotu . Iż mój silnik ma chyba pojemność 1.8 a nie jak jest w dowodzie 1.6. Głowice mam z 97 roku i wygląda mi na 1.8 bo od 1.6 powinna być ciut mniejsza. I teraz moje pytanie . Gdzie są na bloku numery silnika ? jak je odczytam to sprawdze w EPERZE jaki to silnik. Albo po czym jeszcze można sprawdzić ? po kompie ? Czekam na pomoc . Z góry dzięki

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    dzie są na bloku numery silnika ?
    Jeżeli dobrze pamiętam to od przodu silnika na prawo od kolektora wydechowego jest wybity na bloku. Pamiętam jeszcze jedno - zmiana pojemności silnika w TS'ach polegała na zmianie skoku tłoka. Z tego co mnie się przypomina to blok, głowica i w przypadku 1.4, 1.6 oraz 1.8 i 2.0 są identyczne. Tłoki i korbowody są identyczne w obrębie 1.6 i 1.8 choć to trochę bez sensu. Jeżeli jest inaczej to proszę mnie poprawić. Niestety ePER niewiele mi w tej kwestii wytłumaczył.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  9. #19
    Kreweta
    Gość

    Domyślnie

    to jak najprościej i szybko mogę sprawdzić jaki to wkońcu silnik ? bo jak pokupuje części do 1.6 a okaże się 1.8 to będę w dołku

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kreweta Zobacz post
    bo jak pokupuje części do 1.6 a okaże się 1.8 to będę w dołku
    Podaj mi numer VIN i numer silnika na PW najlepiej. Trzeba sprawdzić czy zgadza się z tym co zeznaje ePER, wtedy sprawa choć częściowo się wyjaśni. Jeżeli numer będzie się zgadzał to masz dokładnie to co jwidnieje w ePER jeżeli nie będziemy szukać innych wskazówek co do pojemności, chociaż nie sądzę aby poprzedni właściciel zapomniał o tym, że wymieniał silnik.
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 06-07-2010 o 12:56
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. Regeneracja turbiny!!!
    Utworzone przez Cycu w dziale 156
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 12-11-2020, 20:12
  2. Regeneracja rozrusznika 2.0 TS
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 25-10-2018, 22:17
  3. [159] Maglownica-regeneracja
    Utworzone przez CezarCLK w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 22:00
  4. regeneracja EGR w jtd
    Utworzone przez kula6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 13:01
  5. [159] Regeneracja dpf co 60 km
    Utworzone przez edi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 22:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory