Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 53

Temat: Klima - problem - nie umie znaleźć tu podobnych objawów.

  1. #21
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał MTechnix Zobacz post
    Tylko u mnie problem wygląda tak, że spręzarka nie chodzi jak auto postoi na słońcu i się nagrzeje, wtedy sprzęgło próbuje zaskoczyć ale nie potrafi, nie ma napędu kompresora i nie ma zimnego powietrza, a gdy stoi w cieniu normalnie się załącza sprężarka i robi lodówkę.
    Napisałem Ci już wszystkie możliwe przyczyny. Wszystko wskazuje na zbyt wysokie ciśnienie po stronie tłocznej kompresora. Ciśnienie czynnika jest zależne od jego temperatury, więc jeśli jest chłodno to jakoś sobie radzi, przy upale ma zbyt wysokie ciśnienie. Jeśli jesteś pewny że wentylatory załączają się (oba biegi), że skraplacz jest czysty(umyłeś?) i że nie ma za dużo czynnika w układzie to masz uszkodzony presostat. Aby być na 100procent pewny trzeba by podłączyć manometry do układu i zobaczyć co się dzieje. Znajdź zakład zajmujący się chłodnictwem (nie autoklimą w warsztacie co mają kombajn) to Ci powiedzą co jest nie tak. Musisz tylko pojechać w momencie gdy klima nie chce się załączyć.
    Możesz zrobć taki test: gdy klima nie chce się załączyć, lej na skraplacz zimną wode z węża(spowoduje to spadek ciśnienia czynnika) i zobacz czy się załączy.
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 05-07-2010 o 16:31

  2. #22
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kolega wyżej ma całkowitą rację. Tak też może być a i sposób dobry.

    Jeżeli chodzi o kolegę gold1 to szczerze mówiąc opisuje tak chaotycznie że milion kombinacji z tego wychodzi...
    A więc tak. W 156 zapewne masz klimatronik (ręczna to raczej cholerny rarytas) a więc jeżeli masz w aucie gorąc i włączysz sobie układ na AUTO z zadaną temp np na 20 stopni to komp automatycznie wszystkim steruje i nie musisz nic kręcić. Jeżeli uważasz że chłodzi za wolno to wychodzisz z trybu AUTO i wkręcasz mu wyższy bieg nawiewu. To czy komp dobrze tym steruje to już osobna kwestia i w tym momencie nie będę się na tym koncentrował. Ale żeby sprawdzić klimę to nie na AUTO tylko tak:
    odpalasz furę i czekasz z minutę - wszystko wyłączone z nawiewów i klimy. Po chwili włączasz manualnie kompresor (gwiazdeczka). Efekt to wahnięcie obrotów silnika i włączenie pierwszego biegu wentylatora. Po chwili powinieneś poczuć zimno. Jeżeli jednak nie to otwierasz machę i sprawdzasz czy chodzi kompresor. Jak? Patrzysz czy to kółko które jest napędzane paskiem (ono zawsze się kręci) obraca się ale w środku (środek obraca się tylko gdy działa kompresor). Jeżeli się obraca to kompresor działa i powinno chłodzić a jeżeli się nie obraca to kompresor nie chodzi i jakbyś tego nie pragnął to zimne nie poleci
    Wczytaj się kolego, zrób u siebie taki teścik i sam odpowiesz sobie na pytanie czy fiksuje sterowanie czy po prostu nie działa klima.
    Wiem że dla niektórych to mało wyczerpująca odpowiedź ale to jest tak szerokie zagadnienie że musiałbym zapisać kilka ekranów aby przedstawić wszystkie możliwości. Dlatego idąc krok po kroku mogę zrozumieć istotę problemu i nie wdawać się w zbędne opisy. Jak kolega gold1 przebrnie przez to co napisałem to "pójdziemy" dalej.

    A tak na marginesie to już dziesiątki razy opisywałem problemy i diagnostykę klimy na tym forum więc polecam więcej szukać. Przy czym spokojnie można zasięgnąć lektury z działów 145/146/155/147/156 bo w prawie wszystkich wypadkach to jest to samo. Różnica może być jedynie między autami z CAN i bez ale to wyższa szkoła jazdy i na tym etapie sprawdzania układu nie ma znaczenia.

  3. #23
    MTechnix
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki kolego Keeperek. Wiem, że to żenujące pytanie, ale jeszcze nie miałem auta z klimą i na tych częściach się nie znam. Możesz sprecyzować jak wygląda i gdzie znaleźć skraplacz??
    Jeszcze raz wielkie dzięki

  4. #24
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Skraplacz to fachowa nazwa tego co potocznie nazywają "chłodnica klimy". Znajduje się on z przodu auta, przed chłodnicą wodną. Skontroluj jego stan, dokładne płukanie(zewnętrzne mycie) na pewno mu nie zaszkodzi. Może skraplacz jest bardzo skorodowany i przez to jest słaba wymiana ciepła?. Zwróć dokłanie uwagę na pracę wentylatorów skraplacza. Czy chodzą oba biegi, czy zaraz po załączeniu sprzęgła sprężarki klimatyzacji (cyknięcie) włączają się wentylatory. Spróbój jakoś ocenić temperaturę tego skraplacza powinien oscylować max do 50-60stopni. Kto Ci napełniał układ? Na maszynie? Możliwe lecz mało prawdopodobne, że w układzie znajduje się powietrze. Gdy klima nie będzie się włączać polej skraplacz wodą, napisz czy pomaga. Przy włączonej (pracującej) klimie złap za grubszy wężyk gumowy idący do sprężarki, czy jest wyraźnie chłodny, wykrapla się na nim woda czy szroni się?
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 05-07-2010 o 22:38

  5. #25
    gold1
    Gość

    Domyślnie

    ))) dzieki
    Ostatnio edytowane przez gold1 ; 12-06-2011 o 01:59

  6. #26
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Te dwa wentyle właśnie są od ładowania klimy i idą do kompresora. A ten właśnie będzie miał po jednej stronie koło pasowe o którym mowa. Jeżeli chodzi o nadmuch to prawidłowe jest, że po włączeniu klimy wentylator sam wskakuje na I bieg. Również prawidłowe jest że robi się szum przy włączeniu obiegu zamkniętego. To że po przekręceniu kluczyka jest od razu włączona klima to kwestia poprzednich ustawień, może je pamiętać (a nawet powinno). Po prostu nie działa Ci kolego klima skoro nie wieje zimnym. Nie ma znaczenia który bieg. Włączasz gwiazdkę i wentylator dmucha, po kilku lub kilkunastu sekundach powinieneś poczuć wyraźnie zimne powietrze. Choć jedynym pewnym sposobem sprawdzenia czy klima pracuje jest popatrzenie na sprzęgło sprężarki.

  7. #27
    gold1
    Gość

    Domyślnie

    już sprostowuje ... otworzyłem mache i znalazlem ten kompresor klimatyzacji po wczesniejszym zapoznaniu sie z jego wygladem w google. fakt te kolo sie nie obraca mozna je obrócic reka ale samo ni cholery nie rusza,... ( co moze być problemme ze to cholerstwo stoi ?? gdzieś przeczytałem ze moze nie być jakiegoś czynnika chlodzącego i wtedy automatycznie nie pracuje...???

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    jak nie masz gazu to sie sprezarka nie zalaczy

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie kręci się samo bo komp nie pozwala go załączyć. Dlaczego? Np, za mało czynnika, za dużo czynnika (ale to chyba nie bo nabijane nie było) albo uszkodzony presostat. W 90% przypadków (jak nie więcej) po prostu nie ma czynnika dlatego przestaje pracować. Udaj się do serwisu klimy i niech Ci nabiją.

  10. #30
    gold1
    Gość

    Domyślnie

    hehehe nie noo.. tak myslalem ze nie ma gazu... to mnie wystrachaliśćie tym ze to wina kompresora ...i już chciałem zamawiac nowy. nabicie to 150zł chociaż moze ktos wie gdzie taniej to robia... ? takie pytanko wybiera sie ktos na wakacje na pomorze ?

Podobne wątki

  1. [159] !!!klima159!!!! Nawet aso nie umie sobie z tym poradzic!!!://////
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 07:40
  2. [155] TS 8 V Falują obroty na pb, brak objawów na lpg
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 21:08
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 21:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory