Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: 2.4 JTD chip

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33
    Cytat Napisał rafiki
    Cytat Napisał Kali_33
    ja mam gotowca lekko strojonego ale bez hamowni
    A skąd wiesz że masz te 170HP??
    170 to około, poszedł bez problemu 220, więc domniemuję że gdzieś tyle. Koleś twierdził że powinien mieć ok. 180 KM ale nie wierzę. W każdym razie zostawia w tyle 1.9 jtdm 150 KM.
    Prędkość maksymalna to żadna miara mocy (zwykły JTD 2,4 8v (150KM) na fabrycznym oprogramowaniu tyle poleci, występuje jeszcze przekłamanie licznika, choć dane fabryczne podają 212km/h)- tylko hamownia obciążeniowa prawdę ci powie, a tam możesz się poważnie rozczarować... Ja jak chipowałem swoje auto to miałem zrobione pomiary na hamowni przed i po wgraniu oprogramowania i widziałem czarno na białym za co płacę. Płacenie za program (nawet 300zł) bez sprawdzenia efektów jakie przyniosło jego wgranie to delikatnie mówiąc nieroztropność...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Prędkość maksymalna to żadna miara mocy (zwykły JTD 2,4 8v (150KM) na fabrycznym oprogramowaniu tyle poleci, występuje jeszcze przekłamanie licznika, choć dane fabryczne podają 212km/h)- tylko hamownia obciążeniowa prawdę ci powie, a tam możesz się poważnie rozczarować... Ja jak chipowałem swoje auto to miałem zrobione pomiary na hamowni przed i po wgraniu oprogramowania i widziałem czarno na białym za co płacę. Płacenie za program (nawet 300zł) bez sprawdzenia efektów jakie przyniosło jego wgranie to delikatnie mówiąc nieroztropność...
    Maćku, powinieneś wiedzieć, że fabryka dobiera przełożenia nieprzypadkowo i najczęściej maks. mocy przypada na obroty prędkości maksymalnej. Teoretycznie auto nie powinno więc pojechać szybciej niż fabryka dała. Wzrost prędkości maks. (wcześniej szedł zgodnie z fabryką trochę ponad 200) świadczy o tym, że moc przy obrotach przekraczjących poprzedni "peak" mocy wzrosła ponad poprzednią moc maksymalną.
    Moc można bez problemu wyliczyć znając prędkość maks., przełożenia i parę innych parametrów - jak znajdę chwilę to przeliczę, obawiam się tylko że w przypadku mojej skrzyni (bez 6 - nadbiegu) wystąpią niestety niewielkie przekłamania.
    Ale biorąc pod uwagę, że np. 2.2 D-4D Toyoty jedzie fabrycznie 220 km/h przy 180 KM o wynik jestem spokojny.
    Wcalę nie dziwię się, że 2.4 8v 150KM z nadbiegiem poszedł 220 km/h - wystarczy że będzie sprzyjający wiatr czy lekka górka i pójdzie dopóki na obrotomierzu nie będzie obrotów mocy maks.

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przełożenia nic nie mają do prędkości mocy maksymalnej silnika. nie jest prawdą że obroty maksymalne są też obrotami mocy maksymalnej. Moc jest ściśle powiązana z momentem obrotowym i prędkością obrotową wzorem M=9550 *N/n - bez pomiarów momentu obrotowego na kołach i ich prędkości nic nie wyliczysz, dodatkowo dochodzą straty mocy zależne od przełożenia skrzyni i prędkości obrotowej. Co do tych 180KM w 2,4 JTD 8v to bez dołożenia chłodnicy oleju panewki w tym silniku uległyby stopieniu, albo uszczelka mówi pa pa bo silnik jest totalnie przegrzany - to już jest sprawdzone doświadczalnie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    Poczytałem na kilku forach i tak jak piszesz Kali są różne zdania o Sebie z Wrocławia główny motyw to nagonka na gościa przez konkurencię .są posty gdzie zarzucają mu dosłownie psucie rynku przez niskie ceny .Ma hamownie i nie znalazłem właściwie negatywnych opinii od prawdziwych użytkowników jego pracy.Tak jak podejrzewałem wszyscy korzystaja z gotowych programów lekko je modyfikując pod klienta w zależności czy wie czego chce ,cała reszta czyli stan silnika i inne strachy to zwykły PIC.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Przełożenia nic nie mają do prędkości mocy maksymalnej silnika. nie jest prawdą że obroty maksymalne są też obrotami mocy maksymalnej. Moc jest ściśle powiązana z momentem obrotowym i prędkością obrotową wzorem M=9550 *N/n - bez pomiarów momentu obrotowego na kołach i ich prędkości nic nie wyliczysz, dodatkowo dochodzą straty mocy zależne od przełożenia skrzyni i prędkości obrotowej. Co do tych 180KM w 2,4 JTD 8v to bez dołożenia chłodnicy oleju panewki w tym silniku uległyby stopieniu, albo uszczelka mówi pa pa bo silnik jest totalnie przegrzany - to już jest sprawdzone doświadczalnie
    Z całym szacunkiem Maćku, ale 2,4 ma 10 Valve a nie 8, podejrzewam, że się zapędziłeś, a nie, że nie wiedziałeś. Druga sprawa, to kilku klubowiczów ma 2,4 10v podkręcone na 180 i 185, 190 i 195 i nic jeszcze nie słyszałem o jakiś awariach, a szczególnie panewkach, podejrzewam, że wystarczy większy IC wsadzić i można atakować 200 km i żeby było ciekawiej jestem w stanie postawić duże piwo, że taka 190 konna 2,4 10v 156 jest w stanie dokopać fabrycznej 159 2,4 JTDm 20v 200 KM. :mrgreen:

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak te 8v napisałem z rozpędu - codo panewek i przegrzewania to chłodnica oleju jest niezbędna aby tą mocą cieszyć się non stop , a nie tylko chwilowo.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #27
    enzo_pl
    Gość

    Domyślnie

    Temat co prawda już stary Ale chciałem jedynie dodać, że sam mam 2.4 jtd 10v, i człowieku, każda taka alfa ma oryginalnie zamontowaną chłodnicę oleju !!

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał enzo_pl Zobacz post
    Temat co prawda już stary Ale chciałem jedynie dodać, że sam mam 2.4 jtd 10v, i człowieku, każda taka alfa ma oryginalnie zamontowaną chłodnicę oleju !!
    Kurcze Panie archeologu. Odkrył Pan coś nowego Coś niespotykanego w 2.4. A jak jeszcze Pan poprze to rysunkami z Epera lub zdjęciem seryjnej 2.4 10V to będzie coś pięknego.
    Enzo gdzie Ty masz tą chłodnicę w serii zamontowaną???
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak byś nie wiedział to tak wygląda chłodnica oleju:
    http://www.farel.it:7080/navi?SGS_CO...LL_LIST_PART=0
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    To ja się podzielę ciekawostką odnośnie BOX'ów i Chiptuningu.

    Kuzyn zapodał sobie BOX'a do BMW.
    Seryjnie 235km i 520Nm.

    Przejechałem się tym i szału na mnie nie zrobiło.

    Pojechaliśmy na hamownię, wyszło 244km i 534Nm ALE !!! Te pozorne 9KM więcej było tylko powyżej 3300 obr, natomiast sam "dół" był już sporo słabszy od serii - podobnie z momentem.

    Tak więc BOX'om mówimy stanowcze NIE!
    Wywalono box i jazda na hamownię. Wynik: 239KM i 514Nm (ale moment prawdopodobnie powinien wyjść nieco wyżej, bo był jakiś problem z dopędzaniem przedniej rolki).

    Po remapie przy temperaturze 31st:

    282KM i 564Nm (znowu moment za mały, bo powinien wyjść ok 590-600Nm). Jak będę miał właściwy wydruk, to edytuję dokładnie momenty.

    ALE FAKT FAKTEM - na boxa szkoda kasy!

    Niedługo moja strzała dostanie wirusa

Podobne wątki

  1. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  2. [159] chip 2.4 jtd
    Utworzone przez kkulczyk w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-07-2010, 21:28
  3. Chip i Lpg
    Utworzone przez Rafik w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2010, 19:54
  4. chip
    Utworzone przez zibi_rossi w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 12:35
  5. Chip w 1.9 JTD
    Utworzone przez RAQ w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-12-2008, 18:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory