Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Warto kupować AF156 1.8TS z 98` z uszkodzonym silnikiem?

  1. #1
    Darek`
    Gość

    Domyślnie Warto kupować AF156 1.8TS z 98` z uszkodzonym silnikiem?

    Witam,
    Poszukiwań fury ciąg dalszy...

    Niedaleko mnie stoi taka bella:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C14094677

    Zastanawiam się, czy warto bawić się w to...tym bardziej, że nie posiadam specjalistycznej wiedzy, pozwalającej na naprawę silnika/wymianę paska itp. Co najwyżej mogę wymienić klocki, wahacze itp.

    Czy możecie przybliżyć mi orientacyjne koszta naprawy?

    W wariancie pesymistycznym "generalka" wyjdzie z 2500zł?
    W wariancie optymistycznym...?

    Zakup takiego auta i jego naprawa, to przynajmniej wiedza, że auto jest "coś" warte, kwestia dorwania mechanika, który uczciwie go naprawi. Jacyś chętni ?

    Z rozmowy tel, dowiedziałem się, że:

    Coś było "draśnięte" z przodu, jeden reflektor wygląda na nowszy, zbita tylna szyba w drzwiach (wandalizm) i brak OC, lakier w stanie idealnym.

    Wydaje mi się, że za 4000zł można byłoby ją już nabyć...

    Jestem w kropce...

  2. #2
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    remont silnika za 2500zł to na pewno nie jest wariant pesymistyczny ( pesymistyczny to byłby przy kwocie 5000zł )
    a skoro naprawa jest drobnostką to czemu właściciel tego nie zrobi i nie sprzeda tej alfy za np 9000zł ?
    jeżeli cała reszta jest ok i jedynym minusem tego autka jest ten silnik to przy kupnie za 4000 i np kolejnych 4000 na dobry remont wychodzi 8000 i pewność posiadacza że silniczek jest super
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 13-07-2010 o 07:31








  3. #3
    Darek`
    Gość

    Domyślnie

    5000zł? Gdzieś na forum wyczytałem, że 3500zł to już "zdzierstwo", a 5000zł?
    Może jak wymieniasz wszystko od A do Z w silniku.

    Czy jest możliwe, że remont może wynieść 5000zł skoro silnik jest na chodzie i "tylko" po rozgrzaniu coś stuka... przecież nie było demolki i nic nie jest po urywane itp.?

    Jest to dla mnie dosyć ważne, więc prosiłbym o odpowiedź...

    Mam budżet zaplanowany na 10000zł i myślałem, że za 6000zł stworze sobie "igłę" i jeszcze na ładne alu starczy ;p

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał Darek` Zobacz post
    5000zł? Gdzieś na forum wyczytałem, że 3500zł to już "zdzierstwo", a 5000zł?
    Może jak wymieniasz wszystko od A do Z w silniku.
    Wymiana samego rozrządu to ok 1500zł do tego silnik (jeśli kupisz drugi) 2500 + oleje filtry itp wyjdzie z 5tyś

    Za 6000 zł "igły" nie stworzysz, możliwe ze panewki stukają ale równocześnie może to też być coś innego.

    Panewki, pierścienie (a wypadałoby wymienić od razu) może korbowody i może tłoki (wtedy już koniecznie nowe pierścionki) i wyjdzie Ci więcej niż masz w budżecie...

    Remont silnika to nie jest wydatek 500zł więc mocno się zastanów zanim kupisz a jeśli już to niech Ci jakiś mechanik zrobi kosztorys ile Cie to wyniesie wtedy będziesz mógł się zastanowić czy remontować czy kupić drugie serce
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 13-07-2010 o 17:37
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  5. #5
    Darek`
    Gość

    Domyślnie

    Witam i dzięki za odzew.

    Wydaje mi się jednak, że trochę przesadzacie... 5000zł/Silnik z gwarancją kosztuje 2,5 tys zł.

    Zasięgnąłem opinii miejscowego magika (nie robi Alf) i z tego co mi powiedział, to przed zakupem takiego egzemplarza powinienem zmierzyć kompresje, jeżeli jest OK, to szlif wału/ew.wału korbowego, nowe panewki ( i wymienił jeszcze kilka rzeczy) Wszystko powinno zamknąć się w 1000zł/max 1500zł

    Co o tym sądzicie?

  6. #6
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Trzeba jechać, posłuchać i ocenić.

    Gość pisze, że odzywają się zawory.
    Więc może hydrauliczna ich regulacja powiedziała 'papa' i wystarczy wymienić popychacze?
    A może to wariator daje o sobie znać?
    Zakłądając najgorsze, czyli wymianę silnika, to tak:
    Silnik 2500zł +
    Rozrząd, bo przecież nie założysz na starym 1000zł z wariatorem +
    Olej i filtr 100zł +
    Robocizna, chyba że robisz to sam.

    Twin Sparki, to wredne silniki w naprawie i może się okazać, że na świeżo poskładanym dole pojeździsz kilka tysięcy i znowu go będziesz rozbierał.
    Tak samo może być po założeniu używanego silnika. Nawet jak masz na niego gwarancję, to wątpie, żeby ktoś zwrócił Ci koszty robocizny, rozrzadu, oleju i nerwów

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory