Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: nie pali na 3 cylinder :(

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Takie rzeczy nie dzieją się bez przyczyny. Ten silnik umarł nagle. Ja bym radził abyś był obecny przy zdejmowaniu tej głowicy, a jeśli się nie znasz, to weź kogoś zaufanego.
    To może być albo rozrząd, albo uszczelka. Raczej nie jest możliwe, aby wszystkie zawory nagle się wypaliły.
    Jeśli to tylko uszczelka to za ok. 600-700 zł powinni zrobić (nie licząc oczywiście rozrządu i oleju). Jeśli natomiast nastąpiła kolizja w wyniku zerwania paska rozrządu to koszty będą znacznie wyższe.
    I nigdy nie ufaj napisom na obudowach i naklejkach bo to znany chwyt sprzedających.
    Oni mają nawet fikcyjne książki serwisowe z podrobionymi pieczęciami zagranicznych ASO.
    Napisz, jak już coś będzie więcej wiadomo.
    Powodzenia
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 17-07-2010 o 17:34

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    ciąg dalszy smutnej historii bez wyjaśnienia samochód stał od piątku w warsztacie Hładka jeden z warsztatów service
    pani kierownik fajna... laska może co najwyżej
    nie ściągając bnawet głowicy fachowcy stwierdzają że zawory po gięte tłoki do wymiany
    i że taniej mnie wyniesie przełożenie silnika
    bo może jednak to tylko uszczelka bo kompresja jest 8 3 2 i 0 nie pamiętam już kolejności a powinno byc uwaga 13 przynajmniej wiec spoko słucham dalej ....
    głowica już raz widać ściągana więc penie już planowana a jak splanujemy ją 2 raz to ciśnienie bedzie jak w bolidzie F1 i wypcha uszczelkę wiec mówie panu nowy silnik najlepsze rozwiązanie jak znajdzie pan taki do 3 tysia to z olejami itd w 5 tysia się pan zmieści
    i pytanie i i co robimy czy zabiera pan auto bo ciasno mamy...
    powiedziałem że sie zastanowi
    za 15 dzwonie i mówie że laweta przyjedzie i zabieram bo nie mam tyle kasy
    ok niech bieże za chwile telefon od laweciaża że nie wydadzą samochodu bo jest 190 zł za ich robocizne zapłacone....
    w czwartek alfa jedzie do kolejnego warsztatu tym razem poleconego przez jednego z kolegów z forum ...
    może w końcu ktoś to zrobi bo puki co 2 tysia na lawete i serwisy posżło i stoje w miejscu portfel pusty auta brak

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to źle to wygląda - tak niestety przypuszczałem, bo objawy wypisz wymaluj jak dla uszkodzonego rozrządu, a nie pompy paliwa, jak sugerował kolega tomaszmagiera.
    Na uszczelkę też to raczej nie wygląda, bo uszczelka nie pada od razu na wszystkich cylindrach.
    Teraz musisz zdecydować, czy będziesz to naprawiał, bo używany silnik to zawsze duża loteria.
    Jeśli zakład zaprzyjaźniony i zaufany to może warto spróbować, ale nawet wtedy musisz się przygotować na koszt ok. 2-3 tys., w zależności od tego, co uległo uszkodzeniu.
    A póki co to dla całkowitej pewności kazałbym zdjąć pokrywę rozrządu i wtedy wszystko będzie jasne, bo tu trzeba mieć 100% pewność. To naprawdę niewiele roboty i dziwię się, że w tym dotychczasowym warsztacie tego nie zrobili, tylko wyrwali 190 zł za zwykły pomiar sprężania, a to przecież jakieś 20 min roboty. Bardzo złodziejski ten warsztat i dobrze, ze zabrałeś im samochód. A tłoki na ogół wytrzymują taki eksperyment i zwykle nie trzeba ich wymieniać.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    co do rozrządu mógł on sobie po prostu przeskoczyć ??
    pasek sprawdzałem był cały hałasów z silnika żadnych
    ogólnie jużmi wszystko jedno tylko niech ktoś w końcu mi powie co jest i to zrobi

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Oczywiście, że mógł przeskoczyć lub mogły się ściąć zęby.
    Dlatego ostateczną diagnozę można postawić dopiero po zdjęciu pokrywy rozrządu.
    Zastanawia mnie, że na początku w ASO stwierdzili brak sprężania tylko na jednym cylindrze, a potem dopiero po pewnym czasie silnik umarł. W tym upatrywałbym jakąś nadzieję, że może to jednak tylko uszczelka, bo normalnie dzieje się tak, że jak następuje kolizja to raczej dotyczy to większej ilości cylindrów i silnik od razu pada.
    Więc coś tu mi nie pasuje. No ale to w 20 minut można sprawdzić. Możesz zrobić to nawet sam - zdejmujesz prawe przednie koło, odkręcasz plastikową maskownicę nadkola, kluczem 15 mm odciągasz napinacz i zdejmujesz pasek wielorowkowy, kluczem 15 mm odkręcasz rolkę prowadzącą paska, odkręcasz osłonę rozrządu i już wszystko jasne.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    no właśnie rozrząd mnie zastanawia i jest dla mnie wielką zagadka w czwartek się dowiemy co i jak w końcu...
    samochód już stoi u mechanika wiec sam nic nie sprawdze pozostaje czekać do czwartku na telefon w czwartek

    ---------- Post dodany o godzinie 10:26 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:25 ----------

    a najbardziej dziwi mnie to wszystko że zaczeło się od braku spalania na 3 cylindrze......... nie ma co alfa zagadkowe auto

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Alfa jest takim samym autem, jak wszystkie inne, a silnik działa dokładnie na podstawie tych samych praw fizyki. Co prawda silnik TS wymaga nieco wiekszej wiedzy i umiejętności w obsłudze, bo ma zmienne fazy rozrządu i wynikający z tego specyficzny sposób jego ustawiania, ale generalnie innych różnic nie ma.
    Ważne tylko, aby nie brali się do tego pseudofachowcy, nie mający pojęcia o TS, bo wtedy mogą więcej krzywdy zrobić niż pożytku.
    No to czekamy na info o postępach w diagnozie tego uszkodzenia.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    dziś wreszcie coś wiem
    pęknięty wałek rozrządu od zaworów ssacych
    teraz moje pytanie kupować używaną głowicę
    czy nowy wałek cena 900 zł sprowadzona z włoch bo w polsce ni ma

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z tego co sie orientuje to wałki pękaja tylko przy problemach z popychaczami hydraulicznymi.
    - ja bym zakupił wałek z alegro ale od Tanifiat.
    - i bym jednak sprawdził dokładnie stan popychaczy hydraulicznych.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No dobra, ale podstawowe pytanie jest takie:
    Czy masz pogięte zawory i ile?
    Bo jak są pogięte to sam wałek nie wystarczy - trzeba remontować głowicę.
    Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o przypadku pękniętego wałka rozrządu - masz wielkiego pecha.
    A co z rozrządem, w jakim był stanie?
    Może wałek pękł właśnie dlatego, że nie wytrzymał uderzenia po przeskoczeniu paska.

Podobne wątki

  1. alfa 1.6 ts 120 km nie pali na 1 cylinder
    Utworzone przez drafter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 13:30
  2. Nie pali jeden cylinder w 166 3.0
    Utworzone przez mateusz481 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 11:53
  3. Nie pali na jeden cylinder
    Utworzone przez Tomko604 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-01-2015, 17:28
  4. 6 cylinder nie pali
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 17:01
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 23:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory