Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Lift przodu i tyłu 156 - jak to najlepiej zrobić?

  1. #1
    Maximm
    Gość

    Domyślnie Lift przodu i tyłu 156 - jak to najlepiej zrobić?

    Witam.
    Należę niestety do tej grupy ludzi lubiących przeróbki, którzy zaczynają to robić ale niestety bez głowy...
    Mój problem polega na tym, że ekstremalnie przerobiłem silnik ( wymiana z 1,8TS na 2,5 V6, przerobione doloty, wałek, tłoki, filtry, wydech ze strumienicą no i chip tuning). Efekty były znakomite ale następstwa fatalne - nie wytrzymało zawieszenie i wylądowałem w polu po wcześniejszym pełnym piruecie i urwaniu przedniego i tylnego zderzaka.

    Teraz moje maleństwo jest w warsztacie i przerabiam zawieszenia ale przy okazji chcę ( a w zasadzie muszę ) zrobić przód i tył. No i zastanawiam się nad liftową wersją ale nie za bardzo wiem, czy to ma sens i jak się do tego zabrać...

    Będę wdzięczy za pomoc...)

    Pozdr. Maximm

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar prodigyboy
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była 156 2.4 JTD z przesiadką na X5 , obecnie 156 1.9 SW
    Postów
    267

    Domyślnie

    Jeśli o mnie chodzi to napewno bym tego nie zrobił .
    Jak chcesz po fl to kup sobie taką włąśnie

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Jeżeli masz duuuużo kaski to można przerabiać wszystko tylko nie wiem czy to ma sens. Zależy też ile i jakie zmiany chcesz przeprowadzić. O ile z tyłu kosmicznych różnic nie ma - klapa bagażnika delikatnie się różni i światła do tego zderzak o tyle z przodu już trochę sprawa się komplikuje - poczynając od maski, przez gril, zderzak, światła, atrapy, wloty powietrza, halogeny.
    Części są dostępne ale do najtańszych nie należą do tego potrzeba jakiegoś dobrego blacharza i mechanika.
    Jak będziesz miał blache powiedzmy po "FL" a środek przed "FL" przy sprzedaży będą komplikacje a co a jak a skąd... Jak masz taką fazke na zmiany to i zaraz zaczniesz robić środek a to już się nie kalkuluje. Taka jest moja opinia i sugestie oczywiście Ty jesteś właścicielm i to zależy od Ciebie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maximm Zobacz post
    Witam.
    Należę niestety do tej grupy ludzi lubiących przeróbki, którzy zaczynają to robić ale niestety bez głowy...
    Mój problem polega na tym, że ekstremalnie przerobiłem silnik ( wymiana z 1,8TS na 2,5 V6, przerobione doloty, wałek, tłoki, filtry, wydech ze strumienicą no i chip tuning). Efekty były znakomite ale następstwa fatalne - nie wytrzymało zawieszenie i wylądowałem w polu po wcześniejszym pełnym piruecie i urwaniu przedniego i tylnego zderzaka.

    Teraz moje maleństwo jest w warsztacie i przerabiam zawieszenia ale przy okazji chcę ( a w zasadzie muszę ) zrobić przód i tył. No i zastanawiam się nad liftową wersją ale nie za bardzo wiem, czy to ma sens i jak się do tego zabrać...

    Będę wdzięczy za pomoc...)

    Pozdr. Maximm
    Nie ma sensu. Uzbieraj na 156 po lifcie a zobaczysz, że różnice zewnętrzne nie są najważniejsze.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Jeżeli przy tym uszkodziłeś:
    - oba przednie reflektory,
    - zderzak przedni,
    - oba przednie błotniki,
    - maskę
    - grill

    oraz

    - tylny zderzak

    to możesz szukać używanych części wersji fl, bo te wymienione przeze mnie są konieczne do liftingu. W przeciwnym razie szkoda kasy pakować w to auto, bo kiedyś obudzisz się z chęcią sprzedaży i świadomością, że weźmiesz za nią 1/3 tego co w nią wpakowałeś...

    Do tego dochodzi jeszcze klapa bagażnika, ale konieczności jej wymiany nie ma.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KamilP
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LPU
    Auto
    Alfa Romeo 1.9JTD 2002r
    Postów
    307

    Domyślnie

    Chyba że dobrze sprzedaż elementy które są w dobrym stanie i pozostaną po wymianie. Wtedy może nawet uda Ci się wyjść na 0, ale jak już pisali wcześniej - stracisz przy odsprzedaży. Ale skoro i tak już dużo włożyłeś kasy przy tych wszystkich modyfikacjach to wątpię abyś szybko chciał ją zamienić na wersje po FL.
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 2002r, blu cosmo:-)
    Moje portfolio

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Przed liftowa jest o niebo ładniejsza.To pierwsze.Drugie to taka "modyfikacja"praktycznie dyskfalifikuje takie auto do sprzedaży.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Przed liftowa jest o niebo ładniejsza.To pierwsze.Drugie to taka "modyfikacja"praktycznie dyskfalifikuje takie auto do sprzedaży.
    Ah te gusta i guściki ..

    Robi zdjęcia przed, robi zdjecia w trakcie i przy odsprzedaży ma dowody.. Jak dużo części uszkodził to robił był lifting od razu bo fura nabierze jeszcze lepszych kształtów! Niemniej, wyjdzie to sporo..


  9. #9
    Starscream
    Gość

    Domyślnie

    wiecie, piszecie, że się nie opłaca i td i tp, mi też tak pisaliście a jednak zrobiłem swoje auto. Swoją drogą zastanawiam się jak można zrobić tak ambitnego swapa z 1.8 na 2.5 i zostawić seryjne zawieszenie od 1.8 ( bo tak z tekstu zrozumiałem) Nie chcę nikogo osądzać, ale trochę bajerem mi podjeżdża, bo nie wierzę w to, że ktoś kto ma łeb do swapa, takiego bubla by strzelił... Czyżbyś aż tak bez głowy podszedł do tematu??

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Wg mnie jeśli masz kasę, to przerabiaj. Zabawy co nie miara a i efekt super tymbardziej gdy samemu się to zrobi. Gdy przerobisz przód i tył to pozniej bedziesz się zastanawial czy wnętrze też. A jesli wnętrza nie zrobisz, to i co z tego... Grunt, że z zewnątrz bedzie elegancko. I rób fotki, żeby później kupujący uwierzył że jesteś maniakiem alfy i dla zabawy to zrobiłeś. Fotki: przed, w trakcie i po.
    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Woda w aucie z przodu i z tyłu.
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 18:37
  2. [145] Amortyzatory sportowe tylko z tyłu a z przodu seria ?
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:16
  3. silniczek wycieraczek z przodu do tyłu w Sportwagon
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-08-2012, 22:35
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-10-2010, 05:39
  5. Montaż sterownika centralnego zamka - gdzie zrobić najlepiej?
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-12-2009, 14:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory