Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Ciśnienie oleju 2.4 JTD - koniec silnika?

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie Ciśnienie oleju 2.4 JTD - koniec silnika?

    W mojej alfie padła turbina. Padła na tyle, że "wypiła" niemal cały olej z silnika. Po wymianie turbiny jest spory problem, bo ciśnienie oleju znika po rozgrzaniu silnika.Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy? Moje typy:
    - pompa oleju
    - panewki/wał
    - coś innego, czego nie przewidziałem

    Drugie pytanie, co w tej sytuacji korzystniej robić, reanimować mój silnik, czy wymieniać na inny? Ta druga opcja to jakieś 2-2,5 tysiąca za silnik plus wymiana 500?1000 zł?

    Komu na śląsku warto zawieźć auto?

    Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Na ile "kompatybilne" są silniki CF2 z CF3 oraz z 20V? Jeśli dół silnika jst do wywaleni to mogę kupić coś takiego:
    http://moto.allegro.pl/item109960052...td_20v_04.html
    Ale mój silnik jest 10V i ciekaw jestem różnic.
    Ostatnio edytowane przez premek ; 09-07-2010 o 18:08

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Auto dziś trafiło na warsztat i w poniedziałek zobaczymy. Trochę mnie pocieszył komentarz dziewczyny syna mechanika, kiedy zobaczyła jak alfa zjeżdża z lawety - ze smutną miną stwierdziła, że nawet takie auto może się czasem zepsuć

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Skoro temat pasjonuje ewidentnie wszystkich to zrobię mały update.
    Po rozebraniu (w końcu!) silnika okazuje się, że opiłki metalu z uszkodzonej turbiny(!) dostały się do miski, gdzie narobiły niezłego bałaganu. W efekcie wymieniam cały dół silnika.
    A już podejrzewałem, że to wina mechaniorów, którzy wymieniali turbinę.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    A miałeś jakieś objawy padania turbiny zanim wessała olej, np gwizd, spadki mocy, czy puszczała olej już od jakiegoś czasu?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek7712 Zobacz post
    A miałeś jakieś objawy padania turbiny zanim wessała olej, np gwizd, spadki mocy, czy puszczała olej już od jakiegoś czasu?
    Puszczała. Morał - nie odkładać napraw.

Podobne wątki

  1. [164] Ciśnienie Oleju
    Utworzone przez stacho49 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 09:46
  2. [155] Ciśnienie oleju 1.8ts
    Utworzone przez Damian1992 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 23:54
  3. Koniec Alfa Romeo, koniec legendy, koniec pasji....
    Utworzone przez simeone w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-05-2012, 22:58
  4. [155] Ciśnienie oleju
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 13:46
  5. [145] ciśnienie oleju
    Utworzone przez Bodek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 22:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory