Nie ma czegos takiego jak następca. Czyim następcą jest kolego model 159? Niczyim. Nie zastąpił ani 156 ani 166. Jest modelem "pośrodku" tych obu.
Nie mam skanera do dyspozycji więc zacytuję fragment wywiadu z byłym szefem Alfy , panem Karl-Heinzem Kalbfellem ,który ukazał się w ,,Wysokich Obrotach'' dodatku do ,,Gazety Wyborczej'' z dnia 23 czerwca 2005 roku .
Pyt. dziennikarza :
Zatem 159 nie zastępuje jednocześnie modeli 156 i 166 ?
Odp. K-H Kalbfella:
Nie. 159 to następca modelu 156 ,choć tylko w wersji sedan. Równolegle
kontynuujemy produkcję 156 Sportwagon i Crosswagon. Na razie nie myślimy o 159 kombi .
AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
BMW 540i G30 ( 2019 -
Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!
Wizualizacja Alfy z tego linku jest po prostu boska. Piękność na kołach ale pewnie w takim wydaniu na pewno nie powstanie(
Alfa Romeo 159 Premiera 2005 Okres produkcji 2005 - nadal Miejsce produkcji Pomigliano d'ArcoWłochy Poprzednik Alfa Romeo 156 Segment D (klasa średnia) Typy nadwozia sedan
kombi (159 Sportwagon)
To że Maserati zastąpi Alfę w klasie E wynikało już planu przedstawionego przez prezesa grupy fiat kilka miesięcy temu.
Nie widzę w tym nic szczególnie dziwenego bo alfa nie ma teraz ani technologii do wytwarzania takiego auta ani tak naprawdę dobrych tradycji w segmencie. W czasach powojennych alfa skupiała się na popularnych, rodzinnych autach a samochody w klasie wyższej (alfa 6, 164 i 166) były wszystkie porażkami rynkowymi.
Co do ceny Maserati - to ja oceniam, że będzie niewiele wyższa od jaguara XF, czyli od jakichś 220 000 zł, to więcej niż podstawowe wersje 166 TS, ale też nikt chyba nie przewiduje, że znajdzie tam opcję czterocylindrową. Dla porównania podam, że moja 166, już prawie 10 lat temu kosztowała jakieś 10% mniej od tego jaguara, zważywszy na inflację to była od niego droższa.
Osobiście bym nie pogardził Quattroporte z jakimś potężnym dieslem...
---------- Post dodany o godzinie 21:40 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:29 ----------
Moim zdaniem Włosi nie spieszą się z następcą 166 z oczywistych względów - duże auta nie idą w IT. A reszta świata nie kupuje włoskich aut, poza wąską grupą przypałów ;-)Wystarczy popatrzeć na włoskie ulice - rządzi Lancia Y i inne małe autka. 166 jak na lekarstwo. Jak stwierdził Włoch, u którego testowałem Quattroporte - domy w Italii mają być duże, auta mogą być małe.
Ten artykuł to jakaś paranoja - z całym szacunkiem dla Audi i BMW, ale konkurencja dla Mase to raczej nie jest. Jaguar, to rozumiem, ale Audi i BMW? Pospolite auta wobec legendy?!
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T