Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Od tylca (pytania)

  1. #1
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie Od tylca (pytania)

    Witam
    Wjechał mi w tył auta kierowca bez wyobrazni. Typowy przykład kmiota za kierownicą: pada deszcz, swiatła blisko, skrzyżowanie, auta stają a ten pędzi, hamuje, nie wyrabia i trach.
    Rozwalił sobie grill, klapę maski, reflektor i kawałek zderzaka. Mojej 145 (boxer, rocznik 96) natomiast uczynił, co następuje:
    a) trafił w tablice rejestracyjną, czyli poniżej tego szerokiego pasa plastiku. Ramka padła, tablica pogięta jak kartka papieru, pod tablicą pęknięty zderzak (jednak na długości ok. 5 cm, nie wychodzi w ogóle poza obrys ramki)
    b) troszke troszke porysował obszar wokół tablicy ale zaprawkami jakoś się to wyprowadzi
    c) lekko zniekształcił obrys zderzaka (widać to tylko z góry, jak się patrzy na zderzak, mniej więcej na wysokości tablicy jest lekka krzywizna; jak ktoś nie wie, że tego nalezy szukać, to nie zauważy)
    d) bardzo lekko pekł plastik koło lewej gornej śruby mocującej zderzak (ale pęknięcie ma może 2 cm, w żaden sposób nie narusza trwałości śruby)
    e) i najważniejsze; otworzyłem z przycisku w kabinie tylną klapę... otworzyła się ale z dość głośnym strzałem, a więc na zamku było większe niż zwykle naprężenie. Jednak nie mogłem juz tej klapy zamknąć....
    Niby "cyngiel" zamka trafia tam gdzie powinien, ale nie chwyta, nie zamyka. Impuls do zamka dochodzi, chodzi normalnie. Zamek (ani górna ani dolna częśc) w zaden sposob nie jest uszkodzona.

    Sądzę (czy się mylę?), że uderzenie musiało minimalnie naruszyć dolne obramowanie tylnych drzwi, o dwa, trzy milimetry, w związku z tym tylna klapa niby normalnie przylega (szczeliny sie nie powiększyły między błotnikami a klapą) ale jednak zamek nie trafia w "cyngiel" o te własnie militery.
    Czy dobrze myślę? Regulowałem śrubami tę dolną część zamka, wiecie, że tak można ale nie dało to efektu. Klapa jest juz przez 14 lat używania, mocno "wybita" i srubami nie da się już tego doregulować. Spiłowałem nawet (powiększyłem) otwór na śruby, żeby przesunąć jeszcze o te milimetry dolną część zamka ale za mało... Sądze, że musze założyć chyba całą nową część zamka, tę przykrećona do dolnej krawędzi pod drzwiami, prawda?
    Albo odciąć tę kawałki z otworami na śruby, dospawać nieco większe fragmenty, co pozwoli umiejscowic otwór na śruby nieco "głębiej".

    Czy dobrze myślę? Chcę to zrobić sam ale z drugiej strony może jednak warsztat byłby lepszy? ile to może kosztować? I co sądzicie w ogóle?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    mam 156 ale jechałem 145 brata, co to takie ważne? wjechali mi w 145!!!
    czego nie rozumiesz? Nie zamyka sie klapa, znaczy zamyka ale zamek nie łapie, drzwi nie są wypaczone ale jakies napręzenia były, jak otwierałęm po walnięciu auta, był strzał z zamka, czyli było napręzenie.
    Skoro ktoś wjechał w tył, to brat bez problemu bezgotówkowo naprawi z OC sprawcy. Niech się w warsztacie martwią żeby było jak poprzednio.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 24-07-2010 o 23:52

  3. #3
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    Nic z tego, wziąłem pieniądze od goscia. Brat jest w Anglii, wraca po wakacjach albo później, nikt nie będzie latał z jego autem po ubezpieczalniach. Facet sprawca był spanikowany, zapłacił więcej niż mogą wynieść koszty naprawy (tym samym uratował sobie i zniżkę OC i koszty mandatu).
    Teraz będe szukał warsztatu, który to zrobi. Próbuje jednak sam: stąd moje pytania. Ale, jak widać, chętnych do porady nie ma. Szkoda.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Uderzenia w tył są bardzo zdradliwe, w życiu nie wziąłbym gotówki od sprawcy nie rozbierając tyłu autka. Niby wszystko w porządku a podłoga w bagażniku zwichrowana, łączenia z nadkolami popękane, wgięty pas tylni (niezamykająca się klapa) i parę innych rzeczy których nie dojrzy się na początku. Kolega też myślał że nic się nie stało, skasował gościa 3 stówki na malowanie zderzaka a okazało się że że koła zapasowego wyjąć nie mógł tak się zaklinowało w pogiętej podłodze. Mimo wszystko powodzenia życzę.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    Próbuje jednak sam: stąd moje pytania. Ale, jak widać, chętnych do porady nie ma. Szkoda.
    Czemu się dziwisz, nikt tego nie widzi i jak ma Ci pomóc ?. Coś się wygieło i to trzeba rozebrać i poprawić, nikt nie jest wróżką i tyle. Może jakaś fota mogła by pomóc

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar mac1us
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków Radziszów
    Auto
    Lancia Delta 2,0 16vt 4x4
    Postów
    219

    Domyślnie

    Tak jak pisze poprzednik zrób zdjęcia nawet ze zderzakiem, ale najlepiej bez i wtedy może uda się coś zdziałać. Ja jednak obstawiam, że masz wgięty pas tylni i nie tak jak piszesz kilka milimetrów tylko więcej i dlatego nie chce się zamknąć.

  7. #7
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    masz rację z tym pasem...wgięcie jest może dwu, trzymiliterowe. Zamek dochodzi, rygielek też ale brakuje tego własnie odcinka... Poza tym klapa dobrze przylega, padał w nocy silny deszcz, sprawdzałem rano, zero przecieków.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:24 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:21 ----------

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Uderzenia w tył są bardzo zdradliwe, w życiu nie wziąłbym gotówki od sprawcy nie rozbierając tyłu autka. Niby wszystko w porządku a podłoga w bagażniku zwichrowana, łączenia z nadkolami popękane, wgięty pas tylni (niezamykająca się klapa) i parę innych rzeczy których nie dojrzy się na początku. .
    też tak myślałem ale podłoga OK, wszystko w sumie gra. Siła poszła całkiem do dołu, a facet uderzał już na dohamowaniu ostrym, walnął miękkim grillem. No ale podjade do warsztata, niech chłopaki zerkną. Myślę, ze za dwie, trzy stówki zrobi się a gościu wyłożył trzykrotnie więcej gotówki.

  8. #8
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    600zł- 900zł wziąłeś ?????????

    to chyba ty spanikowałeś a nie on
    ja za leciutki strzał dostałem 2300

    nie wiem kto usunął mój pierwszy post tutaj ale mniejsza o to


    powodzenia w naprawie życzę

    p.s.
    za 1cm wyciąganie pasa tylnego ( żeby właśnie zamek się zgrywał ) wraz ze spasowaniem bdb klapy do reszty zapłaciłem 330zł ( 30 zł extra za czas )
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 25-07-2010 o 21:01








  9. #9
    domel18
    Gość

    Domyślnie

    za lekki strzał 2300? to jaką alfą jeździsz Bocian? Bo moją 145 z 97 roku wycenili 2 tygodnie temu na 3600 złotych! (kpina) i za dosyc spory strzal z przodu, gdzie cofnelo pas przedni o pare cm, polamalo zderzak, atrape, rozbilo kierunkowskaz, wgniotlo blotnik - dostalem 2400 zł. Teraz wszystko jest wyciagniete a mimo to maska sie nie zamyka, takze to pewnie podobny problem, moze trzebedzie wymienic

  10. #10
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    156

    było tak:
    pęknięcie zderzaka 2cm
    przesunięty pas ok 1cm
    urwany zaczep tłumika

    coś tam "dodałem"

    i wyszło cacy
    nigdy gotówki bym nie brał

    wyglądało tak:
    http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...r=asc&start=15 (klapa jest otwarta )
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 25-07-2010 o 22:02








Podobne wątki

  1. GTV 2.0 JTS - 3 pytania
    Utworzone przez mruz w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 14:52
  2. dwa pytania co do AR.
    Utworzone przez Blackchart w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-05-2013, 20:52
  3. [155] Dwa Pytania
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 10:51
  4. [155] Dwa Pytania
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-03-2009, 12:02
  5. 2 pytania o 156
    Utworzone przez sedici w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 19:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory