- Panowie a czemu nie program alfadiag, ładnie pokazuje jak zaczyna działać mały i duży obieg wody.
- można wtedy także sprawdzić temperaturę płynu oraz "wyskalować " wskaznik kabinowy.
- Panowie a czemu nie program alfadiag, ładnie pokazuje jak zaczyna działać mały i duży obieg wody.
- można wtedy także sprawdzić temperaturę płynu oraz "wyskalować " wskaznik kabinowy.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Także na początek bym termostat i chłodnicę sprawdził. Padanie pompy wody to skoki temp., wycieki itp.
W jednej alfie miałem identycznie, okazało się że właściciel uszczelniacza dolał, wycieków nie było i obiegu także nie. O zajeba- skamielinach znaczy się w V pisać już nie będę.
zeby odkrecic termostat to jest troche zachodu...
myslalem ze bedzie jakis nieinwazyjny sposob sprawdzenia tego
co do podlaczenia pod komputer to nie posiadam odpowiednich przewodow a w ASO skasuja jak za nowy termostat...
a moze jest ktos z okolic elblaga kto bedzie wstanie pomoc/posiada przewod podlaczeniowy pod komputer?
dzis sprawdze temperature w zbiorniczku po odpaleniu silnika, czy jest ruch i jak szybko narasta
a jak dokladnie go sprawdzic? krok po kroku bo jestem zielony w tej dziedzinie
i czy po odkreceniu wycieknie jakis plyn? czy trzeba bedzie go potem w jakis specjalny sposob uzupelnic?
zapewne glupie pytania ale jestem totalnie zielony![]()
Oczywiście, że przed odkręceniem termostatu musisz upuścić płynu - ok. 2 l powinno wystarczyć. Najlepiej "złapać" płyn do jakiegoś naczynia. Jeśli tego nie zrobisz to płyn wyleje się do komory silnika.
Jak wyjmiesz termostat to wkładasz go do jakiegoś naczynia, zalewasz wodą, stawiasz na kuchenkę i podgrzewasz obserwując, czy termostat się otworzy. Termostaty mają różne temp. otwarcia ok.85-90 st, ale dla nas to nie jest takie istotne. Jeśli trochę przed zagotowaniem wody zacznie się otwierać, a potem będzie całkowicie otwarty to będzie ok.
A swoją drogą to kolega Bocian jest dość tani - ja bym za 20 zł nie wymieniał termostatu w 156.
Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 27-07-2010 o 12:53
A swoją drogą to kolega Bocian jest dość tani - ja bym za 20 zł nie wymieniał termostatu w 156.
0,5 h. pracy za 2 dychy, do tego pomoc koledze z klubu. Nie ma źle ;-)