Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Szarpie, nie wchodzi na obroty przy max otwartej przepustnicy

  1. #1
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie Szarpie, nie wchodzi na obroty przy max otwartej przepustnicy

    Witam. Nie mogę sobie poradzić z lpg w mojej V6. Na Pb jeździ ok, na LPG też z małym wyjątkiem - czy to na biegu jałowym czy też na biegu przy wciśnięciu pedału gazu "do dechy" silnik dławi się, nie wchodzi na obroty, szarpie, strzela itp. Przy miarowym dodawaniu gazu tego efektu nie ma. Wszystko to dzieje się na LPG. Instalacja to sekwencja BRC. Przy diagnostyce na Pb wszystko jest ok, bylem też wstępnie u polecanych gazowników, którzy ocenili montaż instalacji na ok, sprawdzili świece, podłączyli do kompa itp. Ostatecznie stwierdzili, że prawdopodobnie to może być coś z układem zapłonowym. Sam nie wiem co o tym myśleć

  2. #2
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Dodatkowe objawy: przy wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz, zdarza się, że obroty spadają tak nisko, że silnik prawie gaśnie. Spore falowanie obrotów na jałowym +- 100 - 150. Opisane objawy nie występują na Pb.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scorpion Zobacz post
    Dodatkowe objawy: przy wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz, zdarza się, że obroty spadają tak nisko, że silnik prawie gaśnie. Spore falowanie obrotów na jałowym +- 100 - 150. Opisane objawy nie występują na Pb.
    Do wyregulowania, ewidentnie przelewa na LPG. Albo po prostu źle wyregulowane albo któryś wtrysk mówi papa ;/ Ile ma ta instalacja przejechane?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Do wyregulowania, ewidentnie przelewa na LPG. Albo po prostu źle wyregulowane albo któryś wtrysk mówi papa ;/ Ile ma ta instalacja przejechane?
    Jeśli wierzyć poprzedniemu właścicielowi to ok 10 tys. km. Poszukam w takim razie innego gazownika w Szczecinie aby mieć niezależną opinię.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Sprawdź co "widzi" sonda w momencie szarpania, jeśli wskazuje na bogatą mieszankę [stałe wskazanie sondy w okolicy 1V bez oscylacji] trzeba spróbować ująć mu dla czasów wtrysku powyżej 10ms, jeśli po tym uda się wyeliminować szarpanie znaczy że był "przelany", jeśli mimo zubożania nadal będzie szarpał a sonda nadal będzie wskazywała za bogato trzeba przejrzeć zapłon, przy wypadającym zapłonie sonda wąskopasmowa pokazuje też niby za bogatą mieszankę mimo że jest ona OK i będzie szarpać.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maybah
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Grudziądz/ Słupsk
    Auto
    AlfaRomeo 156 (Sport Pack 2) 1.8 T.S 16V 2000r.
    Postów
    239

    Domyślnie

    Miałem to samo ale w Lagunie. Pomogła wymiana wtryskiwaczy bo nie zadbałem o wymianę filtrów No i filtr też był wymieniony. Po wymianie tych elementów auto ruszyło z kopyta.
    Mała podpowiedz:
    1. Odpal silnik, niech chodzi na wolnych obrotach (na LPG),
    2. Weź kombinerki i zacznij zaciskać przewody które idą od wtryskiwaczy do kolektora,
    3. Jeżeli na którymś z przewodów silnik nie będzie spadał z obrotów to znaczy że wtryskiwacz walnięty.
    U mnie tak sprawdzili w Lagunie.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez maybah ; 28-07-2010 o 08:46

  7. #7
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za pomoc Okazuje się, że winę za te efekty ponosi cewka. Mam nadzieję, że po wymianie we wtorek wszystko będzie ok.
    Przy okazji gazownik miał uwagi do montażu wtrysków, czy faktycznie nie powinny one być skierowane pod kątem w dół ? Wg niego kiedy do układu wtryskowego dostanie się olej to zasyfi wtryski gazu.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Scorpion Zobacz post
    Wg niego kiedy do układu wtryskowego dostanie się olej to zasyfi wtryski gazu.
    Dobrze prawi, jeśli trafisz trefny gaz i oleiny pójdą we wtryski u ciebie je zalepi na amen ;/
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. 156 1.6 nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez rafalvergil w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:33
  2. Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez Adwokat74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 18:28
  3. [146] Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 14:01
  4. [164] Nie wchodzi w obroty - 2.5 TD VM
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2009, 14:19
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-05-2006, 13:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory