Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Słabawa v6-stka 2,5

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lolix
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    92

    Domyślnie Słabawa v6-stka 2,5

    Witam. Problem jest taki że zmieniałem silnik, bo stary się rozsypał. Silnik ekstra jeździł w starej belli, po przekładce w mojej mechaniki twierdziły że też fajnawo. Następnie zabrakło im paliwa przy testach i stwierdzili, że rozrząd zrobią. powymieniali wszystko z pompą wody włącznie, ale nie mieli blokad więc nie odpalali tylko zawieźli do inżyniera z papierem, a on doprowadził wszystko na ok. Tylko, że już nie chodzi równo, na jałowym jest od 500 do 1000 robotów max, nie rozkręca się tak ochoczo jak powinna, spadek mocy straszny przy 4500 obrotów. ics twierdzi że spala 21 literków na 100km. nie strzela nic nie charczy nic tylko nie równo chodzi i szybko jeździ, a powinna nisko latać. Miał ktos coś takiego? Prosze o pomoc żebym czegoś nie zepsuł przy próbie naprawy. (podejrzewam wtryski ale to domysł tylko)

    Pozdrawiam, Michał.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 02-08-2010 o 21:20

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    A ja podejrzewam źle złożony rozrząd.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Nie pomogę tym postem, ale - pochwal się co do za mechaniki?
    Ja mam takich partaczy dość. W planach jest duuuży garaż z kanałem i, jak się uda, nie dam auta żadnemu patałachowi.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lolix
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Philippines
    Auto
    DavidtubAJ
    Postów
    92

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    A ja podejrzewam źle złożony rozrząd.
    a nie zrobiłoby to kolizji jakiejś?? Urwałem kiedyś pasek przy FC 16VT ale tam to masakre zrobiło.
    Jak to sprawdzić? Bo jak oddam znowu jakiemuś domorosłemu znawcy to metodą prób i błędów daleko na tym silniku nie zajade. I najważniejsze - potrzebuje "magika" od v6-stek w okolicach Kraków - Bochnia - Limanowa.

    A mechanikiem niema się co chwalić. Ja mam gości co mi robili (również ściągali) 16VT, robią mamie mojej 318 TDS (wbrew pozorom cholernie ciężkie auto do serwisu) i cenie ich w 10stopniowej skali na 12+ ale mimo znajomości termin na październik troche mnie przeraził.

    Pozdrawiam, Michał
    Ostatnio edytowane przez lolix ; 01-08-2010 o 21:28

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Jeśli są paski przestawione o +- jeden ząb to kolizji jeszcze może nie być. Będzie za to słabł, ciężko zapalał, grzał się itp. Jedno lub wszystkie z tych zjawisk.

    Co do mechaników - ja mam jednego "zaufanego" i póki co, nie mając możliwości grzebania samemu, robię u niego. Tylko, że facet nie daje alfy swoim pracownikom dotykać i czas wykonania jest strasznie długi.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał lolix Zobacz post
    a nie zrobiłoby to kolizji jakiejś??
    jeżeli tylko trochę przestawiony to nie - znajdź koniecznie speca od alf i to V6, takiego który ma blokady i robił rozrząd z sukcesem (bo takich co "robili" jest dużo..) - prawda jest taka, że nawet jak masz blokady to możesz źle zrobić, bo jak luzów na pasku nie wybierzesz to po odpaleniu przeskoczy ci o ząbek...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    W V6 masz 4 wałki, każdy wałek ma koło pływające na stożku które się luzuje przy robocie rozrządu. do tego dokładne ustawienie GMP na czujnik zegarowy więc jest co spaprać ... Inna sprawa, że posiadanie blokad to nie wszytko, na rynku dostępnych blokad do V6 jest masa, a tylko dwóch producentów nadają się do czegokolwiek. Widziałem różne przypadki złej pracy V6, przeważnie właśnie po robocie rozrządu. czasem są tacy spece, że nie luzują kół na wałkach, bo nie wiedzą że trzeba i są na stożku. mażą swoje znaki na kołach i bloku, zakładają pasek, napinają i się pięknie fazy przekrycia rozjeżdżają ;] Potem drgawki na wolnych, braki mocy, za duże spalanie ...
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 02-08-2010 o 21:21
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Tu chyba wato się trzymać jednej zasady - fachowiec nigdy nie będzie robił rozrządu "na markera". To było dobre może ze 30 lat temu przy Polskim Fiacie, a nie przy takiej precyzyjnej maszynie.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #9
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Tu chyba wato się trzymać jednej zasady - fachowiec nigdy nie będzie robił rozrządu "na markera". To było dobre może ze 30 lat temu przy Polskim Fiacie, a nie przy takiej precyzyjnej maszynie.
    To już bez przesady z tą precyzyjną maszyną
    Największy ból jest w tym, że przy blokadach z allegro delikatnie przestawia się wałek który jest najbliżej grodzi silnika. Silnik pracuje dobrze, ma pełną moc, ale ma drgawki na wolnych obrotach. Przy 1-2 zabkowym przestawiniu tego wałka nei ma kolizji zaworów, ale silnik chodzi już bardzo kulawo. Ja bym stawiał, że mechanikom uciekł ten właśnie wałek, gdyż do niego jest najcięższy dostęp w przypadku wymiany rozrządu bez blokad(chałupniczym sposobem).
    Na przykład takim jak prezentuje poniższe zdjęcie
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Na przykład takim jak prezentuje poniższe zdjęcie
    To jak założyć pasek jak tam takie rusztowanie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory