Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Różnice na lini skrzynia/silnik w TS 8/16V

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie Różnice na lini skrzynia/silnik w TS 8/16V

    Jak w temacie: jakie są różnice połączeń skrzyń i silników w dwóch generacjach TSów? Czy np. małżeństwo skrzyni z 16V z silnikiem 8V jest możliwe? Jak duże są te różnice, czy to kwestia mocowań, czy całkowicie różne? Tak mnie to ciekawi z różnych względów
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    skrzynie sa te same trzeba tylko kołnierz mocujacy(chyba dobrze to nazwałem) przełozyc, albo całosc oczywiscie

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Czyli rozumiem, ze operacja dość prosta?
    A drugie pytanie: jak duża jest różnica w mocowaniach 8/16V i czy są duże problemy ze swapem? Wiem że cała elektryka, osprzęt itd, a czy mocno trzeba rzeźbić w komorze?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    plug an play, juz przerabiałem tez ten temat...ale stanąłem w miejscu bo narazie czekam a kase i jeszcze rozmyslam w planach... nic nie trzeba rzezbic, wyciagasz i w kładach...hehe...
    tylko to co mnie ciekawi to zachowanie sie auta przy skrzyni np z 1.6 albo 1.8, krótsze przełozenia, lepszy start, lepszy zryw kół, ale jak to sie ma na wyzszych prdkosciach? skoro przłozenia krótsze to lepiej powinna isc czy sie myle?do 200km/h rozpedze sie predzej na seryjnej skrzyni czy np od 1.8?
    Ostatnio edytowane przez NERO2287 ; 01-08-2010 o 13:10

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał NERO2287 Zobacz post
    plug an play, juz przerabiałem tez ten temat...ale stanąłem w miejscu bo narazie czekam a kase i jeszcze rozmyslam w planach... nic nie trzeba rzezbic, wyciagasz i w kładach...hehe...
    tylko to co mnie ciekawi to zachowanie sie auta przy skrzyni np z 1.6 albo 1.8, krótsze przełozenia, lepszy start, lepszy zryw kół, ale jak to sie ma na wyzszych prdkosciach? skoro przłozenia krótsze to lepiej powinna isc czy sie myle?do 200km/h rozpedze sie predzej na seryjnej skrzyni czy np od 1.8?
    Krótka skrzynia prędzej się "skończy", jednocześnie generując mniejszy opór mocniejszemu silnikowi - autko będzie lepiej przyspieszać na krótkiej skrzyni, ale i będzie miało nieco mniejszą V max (możliwe jest nawet odcięcie na ostatnim biegu), zależy co kto lubi - ja uwielbiam krótkie skrzynie - stąd to pytanie, bo chciałbym zrobić 2.0 8V w 145 na skrzyni z 1.4 skoro takie możliwości są Przeszkodą jest w zasadzie tylko kasa, która będzie dopiero około Bożego Narodzenia
    Jeszcze pytanie, sprzęgło zostaje w takim układzie z którego silnika? Tego, którego jest skrzynia, czy tego, którego jest silnik?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    tam gdzie silnik
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  7. #7
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Rudzimor nie żebym Ci odradzał takie coś bo nie wiem jak jest w tym przypadku (nigdy nie robiłem sprzęgła w Alfie to nie wiem) ale u brata w Renault 19 do silnika 1.8 była założona skrzynia od 1.2 (nieźli magicy byli) i w ciągu pół roku zerwało mu 3 (!!) tarcze sprzęgłowe (sprzęgło niestety musiało zostać na skrzyni czyli od silnika 1.2). Na 5-tym biegu przy 3k rmp na liczniku widniało nie całe 90km/h. Większa moc na starcie, przyśpieszenie w tym przypadku okazało się zabójcze dla słabszego sprzęgła.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyśko Zobacz post
    Na 5-tym biegu przy 3k rmp na liczniku widniało nie całe 90km/h
    Akurat w 1,4 TS to zupełnie normalne
    Fakt, zastanawiam się, czy sprzęgło wytrzyma ponad 50% większy moment takiego silnika - skoro, jak piszesz, byłoby z 1.4 - zwłaszcza, z moim stylem jazdy (często podłoga i często hamowanie silnikiem) - ale z drugiej strony to sprzęgło szło do 1.6 i 1.8. więc chyba da radę. Skrzynia przetrzyma na pewno - podobna charakterystyka przebiegu mocy, wątpię, żeby bawili się bardzo w udziwnianie materiałów dla każdej pojemności. Inną opcją jest krótka skrzynia z 1.7 lub 1.8, to przeszło by bez wiekszego ryzyka, ale i bez takiego kopa, poza tym, trzeba ją jeszcze kupić.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    tak kolego zgodze sie z tym ze skrzynia od 2.0 16v kreci sie katalogowo do 235...a od 1.8 z 10km/h mniej, wiec spokojnie starczy...

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    przerabiaj! jestem ciekaw efektu bo już 2 razy sprzedawałem skrzynie 1.8, 1.7 do silników 2.0 bo tak klienci chcieli

Podobne wątki

  1. silnik 2.0 TS 150 KM vs. 155 KM - różnice ??
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 14:16
  2. silnik 1.6, 1.8 czy 2.0? jakie różnice?
    Utworzone przez Artur G. w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-08-2011, 12:08
  3. silnik i skrzynia 1.9 jtd
    Utworzone przez radzik w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-08-2011, 17:54
  4. [155] silnik 2.0, skrzynia od 1.8
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 08:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory