Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: demontaż alternatora v6

  1. #1
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie demontaż alternatora v6

    heh...się mi nudziło i sobie zrobiłem kuku.
    Panowie potrzebuje magicznej wskazówki, praktycznej i z autopsji jak wyciągnąć alternator w 155 v6 (umiejscowiony na górze, pod pojemnikiem płynu wspomagania).
    Na chwilę obecną utknąłem.
    Nie wiem kto nad tym myślał - z pewnością za mało, śruby wyjmowane od strony podłużnic...jakby nie można tego było zrobić od str wydechu.
    Oczywiście po odkręceniu śruby się nie mieszczą, są za długie by je wyciągnąć- udało mi się dolny wspornik altka odkręcić...i tak oto zatrzymałem się na górnym.
    Czy da się odkręcić górny wspornik alternatora?
    Jeśli tak - to jak, ile to ma śrub i gdzie (widzę jedną która ma rację bytu).
    Jeśli nie tędy droga - to czy możesz poratować jakimś schematem i podać kolejność demontażu (np jeśli trzeba opuścić silnik,to w którym miejscu - jeśli coś dodatkowo to co)?
    Super by było zobaczyć to na jakimś schemacie.
    Widzę że roboty będzie jeszcze trochę.
    Z góry dzięki za waszą pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    sąsiadowi zajęło to jeden calutki dzień. bo jakiś baran odwrotnie włożył śrubę alternatora i nie dalo sie jej wyjąc i skonczylo sie na upaleniu śruby palnikiem Nie znam szczegółów ale do dzisiaj wspominają wymianę alternatora w 155 v6

  3. #3
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    przypuszczam że te śruby były wsadzane od strony pasków - fabrycznie.
    Tak też można zobaczyć na jakiś mglistych schematach - co nie zmienia faktu że jest to nieprzemyślane i zdecydowanie łatwiej by było wsadzić ją od strony kolektorów.
    W kolejnych schematach widać że będzie potrzeba demontażu zarówno dolnego jak i górnego wspornika (dolny już zdjęty) - na górnym (który jest zarówno jakimś kanałem olejowym) trzeba zdjąć tylko górną pokrywę ...
    i tu jest problem - widać tylko jedną śrubę na górze pokrywki którą odkręciłem, jest też jakaś dodatkowa wkręcona prostopadle (wydaje się że nie ma znaczenia).
    Nadal jednak ani drgnie (może trzyma wewnętrzny oring?).
    Słowem brakuje mi pomysłów ...a i odkręcenie / zluzowanie nie daje mi gwarancji że alternator wyjmę bez odkręcania dodatkowych części (półoś etc).
    heh

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,145

    Domyślnie

    U mnie mechanik musiał silnik opuścić aby alternator wyjąć.Innego sposobu nie znalazł.Wyjęcie naprawa i złożenie zajęło mu 6 godzin.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    W ostateczności rozkręć alternator na pół i wymonujesz alternator w dwóch częściach bez rozbierania auta

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    Alternator wyjęty - dosłownie na siłę, ale się udało.
    W punktach :
    1) demontaż kolektora ssącego
    2) wypięcie świec
    3) odkręcony zbiornik płynu wspomagania
    4) odkręcony od ścianki grodziowej zaczep przewodu do zbiornika wspomagania
    5) zdemontowana górna łapa/wieszak silnika (obok poj. wspomagania)
    6) zdemontowany napinacz alternatora ( u mnie w postaci śruby dystansującej)
    7) zdjęty pasek alternatora
    8) zdemontowany dolny wspornik alternatora (3xM13)
    9) zdemontowana pokrywa / górny wspornik alternatora (2xM17)
    10) na siłę, wymanewrowany i wyjęty alternator (po pkt 6 odkręciłem także tylną, plastikową osłone alternatora)

    Mam nadzieje że komuś kiedyś to pomoże.
    Ogólnie masakra, bo dostęp do śrub gorzej niż minimalny.
    Ważne, na 95% raczej niemożliwy demontaż dolnego wspornika bez dojścia od dołu.
    P.S.
    Czasowo, łącznie ok 6-8h i o dziwo bez walki z zapieczonymi śrubami etc.
    No to jestem w połowie drogi...
    Ostatnio edytowane przez Why_ka ; 27-07-2010 o 20:33

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.5v6 Super 92r.
    Postów
    554

    Domyślnie

    Dobrze wiedzieć aż podziękuję, bo tak średnio raz na 2 dni jak jadę myślę sobie jaka masakra będzie jak mi padnie regulator napiecia

  8. #8
    Why_ka
    Gość

    Domyślnie

    dodatkowo dla dalszych zainteresowanych ->
    fabrycznie śruby mocujące alternator są wsadzone od strony podłużnic(lewa strona stojąc przed autem)...w fazie produkcyjnej, gdy silnik jest składany przed zamontowaniem to żaden problem.
    Wyjąć później tak zamontowany alternator - udręka.
    Zatem by uniknąć ewentualnych takich przygód w przyszłości, podczas montażu postanowiłem śruby włożyć od strony kolektorów(prawej).
    Co na tym zyskujemy?
    Z pewnością nie będzie konieczności demontażu obu wsporników alternatora oraz łapy/wieszaka silnika - to już naprawdę sporo.
    Montaż po modyfikacji :
    - niestety z powodu małej ilości miejsca, nie ma możliwości przy wcześniej zdemontowanych elementach wsadzenia tych śrub od tak(mowa o dolnym wsporniku).
    Dla ułatwienia zdemontowałem filtr oleju(dość długo walczyłem z założonym filtrem - ale bez skutku), troszkę pokapie ale warto to zrobić (śruba podczas wysuwania wadzi o filtr ale jest na tyle ruchoma by wyczepić alternator).
    Dodatkowo zastosowałem podkładkę sprężystą od strony filtra oleju - tak by końcówka śruby z nakrętką z drugiej strony...nie wadziła, bądź nie była zbyt blisko pracującego paska.

    Dla osób demontujących alternator - polecam takie rozwiązanie, w przyszłości zaoszczędzi to sporo czasu i nerwów.
    Mam nadzieję że się przydało

Podobne wątki

  1. Demontaż alternatora JTD
    Utworzone przez marcopol w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-07-2015, 20:40
  2. Demontaż alternatora w TS
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 13:52
  3. Demontaż alternatora 2.4 20V JTD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2014, 12:45
  4. Demontaż alternatora AR 156 1.9 JTD
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 13:44
  5. [GTV Spider] Demontaż alternatora
    Utworzone przez ROBSON-OKR w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 07:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory