Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 62

Temat: wcina olej

  1. #1
    doroti
    Gość

    Domyślnie wcina olej

    w mojej Alfie ubywa oleju. nie jest to kwestia żadnego wycieku. olej jest spalany. mechanik doradził mi - zamiast remontu silnika (który jest dość kosztowny) spróbować zmienić olej z 10w40 na 15w40 i zastosować preparat Xeramic. co sądzicie o takiej sugestii? może ktoś miał podobną sytuację ze znikającym olejem. proszę o info

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    absolutnie się nie zgadzam z taką sugestią, zapodać olej 15W50 ale półsyntetyk Motula on jest już przystosowany do silników biorących olej.

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał doroti Zobacz post
    w mojej Alfie ubywa oleju. nie jest to kwestia żadnego wycieku. olej jest spalany. mechanik doradził mi - zamiast remontu silnika (który jest dość kosztowny) spróbować zmienić olej z 10w40 na 15w40 i zastosować preparat Xeramic. co sądzicie o takiej sugestii? może ktoś miał podobną sytuację ze znikającym olejem. proszę o info
    Przecież w TSie ma ubywać oleju, bo tak jest zbudowany ten silnik! Zużycie przy bardzo ostrej jeździe może sięgnąć 1l/1000km i trzeba się z tym godzić. Ja Castrola 5W40 wyjeździłem 1,5l/9000, teraz na Motulu 6100 Synergie zużycie jest sporo niższe - ok. szklanki poszło na 2000km. Remont silnika nic nie zmieni, bo nawet na najlepszych pierścieniach, olej potrafi uciekać - chyba, ze tracisz niebotyczne ilości jak 1l na 100km - wtedy to minerał nie pomoże w żadnym aucie. Zmień mechanika, bo wlanie minerału do TSa to jego niechybna śmierć. I żadnych ceramizerów, to pic na wodę, fotomontaż
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    doroti
    Gość

    Talking

    tak mniej więcej 0,6 - 1L /1000 km. to może ja tak ostro jeżdżę ;D
    zmienię na Motul i zobaczymy co się będzie działo. dzięki za info, pzdr

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    nie sądzę że zmiana oleju tobie pomoże. ja temat ten przerabiałem u mnie skończyło się na wymianie pierścieni oraz regeneracji głowicy. koszt nie mały mnie wyniosło bez robocizny same części około 1000 zł. ale problem znikł i jest ok
    po rozebraniu głowicy stwierdziłem brak uszczelniaczy zaworowych co pewnie było przyczyną jedzenia oleju, a pierścienie to profilaktycznie sobie wymieniłem.
    dodam że jeździłem i jeżdżę na motulu 6100.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    to nic nie pomoze zmiana oleju ,mój tez bierze .trzeba dolewac tak co 800 km
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Przecież w TSie ma ubywać oleju, bo tak jest zbudowany ten silnik!
    Tzn. jak jest zbudowany? Jak się czyta takie teorie na forum dotyczącym alfy, to nie dziwne, że potem pojawiają się opinie, że Twin Spark 16V to szit.
    Nie jestem inżynierem mechanikiem, ale zapewne człowiek, który projektował ten silnik raczej nie planował w nim celowego zużycia oleju.
    Każdy silnik ma prawo zużywać niewielkie ilości oleju i dotyczy to silników każdej marki. Mówią o tym producenci aut i powtarzają mechanicy w ASO. Jeden silnik może zużywać mniej, drugi więcej, a trzeci wcale i co ma do tego konstrukcja silnika?
    Skoro w TSie ma ubywać oleju to ja mam chyba jakiś inny silnik z pokrywą od TSa, bo nie ubywa nic, ale świec mam 8, to sam już nie wiem, olej wlewm Agip Sinth 2000.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    Jeśli można podepnę się pod temat.

    U siebie zalewam w tej chwili 10w40 pólsyntetyk, ale nachodzi mnie na zmianę na 15w40 minerał. Powód: spala olej, wg mnie za dużo.
    1. Czy pomoże?
    2. Czy nic nie będzie silnikowi? (w drugą stronę zmiana może być problemem, minerał na półsyntetyk)
    3. Czy może zmiana na jeszcze inny olej?

    Silnik Boxer 1.6.

  9. #9
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    zadnego minerala! 15w50 motulai masz gesciej a baza syntetyczna sam na tym jezdze za radą Andrzeja od 2.5 roku i jest bajka
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    W sumie można spróbować, czyli 15w50 motul, 6100,4100?

    Chodziły słuchy że syntetyk, czy półsyntetyk(jak u mnie) prędzej sobie znajdzie lukę niż mineralny. Stąd ciekawiła mnie zmiana na minerał, ale może sama gęstość też temu zaradzi.

    I zaznaczam że mam silnik BOXER'a. Chyba że to nie ma różnicy pomiędzy TS??
    Ostatnio edytowane przez rodik ; 04-08-2010 o 19:36

Podobne wątki

  1. [OLEJ] Znikający olej
    Utworzone przez Destyl w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-09-2015, 17:06
  2. Olej
    Utworzone przez polkop w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-09-2013, 20:20
  3. [146] Olej do wspomagania i olej silnikowy
    Utworzone przez GladArk146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 15:26
  4. Olej
    Utworzone przez KULI w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 18:54
  5. [166] Olej do 2.4 JTD
    Utworzone przez Matt21 w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 26-11-2008, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory