Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Silnik JTS i wytrzymałość!

  1. #1
    Wuniek
    Gość

    Domyślnie Silnik JTS i wytrzymałość!

    Witam,
    Panowie prosze o info na temat wytrzymalości silnkow 2.0 JTS. Mam mozliwość zakupu Alfy 156 z tymże silnikiem, ale (wydaje mi się) z dużym przebiegiem: ok. 183 000km. Rocznik 2002 w automacie ( dokładnie semi-automatic ). Slyszalem, że TS i V-ki potrafia wytrzymac po 250 - 300 tys. A jak z JTS-em? Warto w to wchodzic?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Slyszalem, że TS i V-ki potrafia wytrzymac po 250 - 300 tys, dobre to już większość Alf by nie jeżdziła.

    Do Polskich przebiegów czyli standardowo 150-170tyś 100tyś trzeba dorzucić. Nie raz już Alfy szukałem i sprawdzałem, także moge wnioskować że więcej niż 300tyś przejadą (dużo więcej). Zresztą za naszą granicą bez problemu można kupić Alfę z wyższym przebiegiem.
    Silnik jak silnik jak się dba tak się ma. Mniej problematyczny niź ts, tylko że jak zacznie się sypać mechanika szukaj ze świeczką.
    Z automatem Alfy bym nie kupił (osobiste odczucia). Jts + automat=może kosztować jak w stanie nieznanym.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    JTS mniej problematyczny ? chyba tylko jesli chodzi o wariator. z kolei w JTS gromadza sie w zaworach OGROMNE ilosci nagaru (opinie z Auto Swiat i Motor). Przy tym aucie mozna trz zaponiec o LPG

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AjRomek
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Jelenia Góra/Chojnów
    Auto
    AR 156 Sportwagon 2.0 JTS 165KM Distinctive'02r.
    Postów
    85

    Domyślnie

    mam JTS i póki co nie narzekam... a wrecz przeciwnie. Co do wytrzymalości, przelatane mam 127000 km wiec jakby nie mam pojecia co bedzie w przyszłości mam nadzieję ze bedzie nadal dobrze
    Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wuniek Zobacz post
    Witam,
    Panowie prosze o info na temat wytrzymalości silnkow 2.0 JTS. Mam mozliwość zakupu Alfy 156 z tymże silnikiem, ale (wydaje mi się) z dużym przebiegiem: ok. 183 000km. Rocznik 2002 w automacie ( dokładnie semi-automatic ). Slyszalem, że TS i V-ki potrafia wytrzymac po 250 - 300 tys. A jak z JTS-em? Warto w to wchodzic?
    Pozdrawiam
    Poszukaj dobrze (szeroko opisany problem na alfa156.net ) - JTSy do 2003r miały niedopracowanie komputera i wałków dające w efekcie stopniowy lecz znaczny spadek mocy i osiągów z powodu gromadzenia się nagaru. Późniejsze rzekomo nie. Ale przed zakupem może sprawdź na hamowni.
    A skrzynia to selespeed ?

  6. #6
    Wuniek
    Gość

    Domyślnie

    Dokładnie to wersja Veloce z Selespeed-em. To cos zmienia czy z ciekawości pytasz? ... dzieki za link do stronki o 156, ide poczytać!!! ... nagar da sie usunac? i czy jest to kosztowne?
    sory za lamerskie pytania, ale to ma byc moja pierwsza Alfa takze chce wiedziec jak nawiejcej. Do soboty mam czas zeby sie przygotowac do ogledzin!

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2007
    Auto
    159 1,9 JTDM 150 KM
    Postów
    56

    Smile

    posiadam JTS od 4 lat złego słowa nie powiem! Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    JTS mniej problematyczny ? chyba tylko jesli chodzi o wariator. z kolei w JTS gromadza sie w zaworach OGROMNE ilosci nagaru (opinie z Auto Swiat i Motor). Przy tym aucie mozna trz zaponiec o LPG
    A ile kolega już tych jts-ów miał czy rozebrał?
    Ciągłe pieprzenie i powielanie mitu kopalni nagaru już mi na nerwy działa. Używasz dobry olej od nowości to i problemu nie będzie.
    Taki sam mit jak to że w każdym Ts-ie panewki co 50 tyś się obracają, tłoki wypadają, oleju pije litr na 100km.

    Już napisałem jak dbasz tak masz.

  9. #9
    Wuniek
    Gość

    Domyślnie

    Dance1, bez nerwow :p ( zart ), wypowiedz, a dokladnie link od Andrzejsr bardzo mi sie przydała bo o problemie mialem pojecie, ale znikome. a teraz tu juz inna bajka. z tymze strasznie mnie to meczy ( ten problem ), samochod mial 4 wlasciciel, ma 180 tys wiec musial byc ostro uzywany ( w sensie czesto ). sprzedawca za przeproszeniem "ch ... j mi powie" o historii samochodu bo to autohandel. jedyne co mnie ratuje to ksiazka serwisowa a nia nie licze:/
    czy ktos z Was za ewentualne koszta wymiany ECU i walka + czyszczenie głowicy z nadgaru w Polsce?
    pozdro

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wuniek Zobacz post
    ...samochod mial 4 wlasciciel, ma 180 tys wiec musial byc ostro uzywany ( w sensie czesto ). sprzedawca za przeproszeniem "ch ... j mi powie" o historii samochodu bo to autohandel....
    to już ją dyskwalifikuje raczej. Poszukaj, może dłużej ale czegoś od jednego, dwóch właścicieli i nie od handlarzy.
    A o selspeed pytałem, bo o ile wiem to mało który mechanik się za nie zabiera w razie awarii. Zdesperowani nawet na zwykłą skrzynię wymieniają :
    http://www.arkuszowa2a.pl/projekty.php?str=1&c=7


    Do Kolegi dance1 : troszkę spokojniej, ktoś się nieco zaangażował w temat, sprawdzal auto na hamowni, rozbierał, prowadził "dochodzenie" , efekty opublikował i to troszkę bardziej przemawia do każdego logicznie myślącego niż :"u mnie nagaru nie ma" lub "ja nie narzekam"
    A co oleju - nawet jeśli to ma znaczenie, to skąd wiadomo przy używce i to po tylu właścicielach co tam stosowali? gdybym miał JTSa kupować to pewnie pierwsze sprawdzenie byłoby na hamowni. Jak ma moc nominalną po jakimś konkretnym przebiegu, to pewnie jest ok.

Podobne wątki

  1. [159] osłona pod silnik a wytrzymałość?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-02-2014, 11:10
  2. eibach - wytrzymałość
    Utworzone przez LIGAR w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-09-2012, 11:25
  3. Wytrzymałość amortyzatorów
    Utworzone przez Qki w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 31-12-2010, 01:37
  4. Wytrzymałość turbin w JTD
    Utworzone przez Bella156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 18:00
  5. Wytrzymałość TSparków
    Utworzone przez Piotrek w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-12-2007, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory