ja go zainstalowałem też na wiście
uruchamia się wolniej ale, odziwo działa i wg mnie, a mam porównanie, jest stabilniejszy
w ustawieniach pliku ustawiłem zgodność systemu i chyba tyle
no ale na win 7 wątpliwa sprawa...
A co powiecie na objawy i błędy jakie podałem? Przypływomierz do wymiany? Bo w którymś wątku na forum znalazłem, że to może być sonda lambda i to nawet było napisane, że niekoniecznie do wymiany, ale może też coś po prostu nie łączyć(styki). Zresztą, coś nie chce mi się wierzyć, że od samego przepływomierza świeci się kontrolka wtrysku i silnik strzela...
Chciałbym jutro coś robić, bo samochód tydzień już stoi, więc będę wdzięczny za podpowiedzi, żebym bez sensu nie wydał pieniędzy na niepotrzebne rzeczy.
pzdr.
Alfadiag pokazuje to samo: air flow meter
Failed Component Code: Air Flow Meter
Fault Symptom: Short Circuit Gnd/Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 64 count
Filter Count: 0 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1040 rpm
Environmental Condition Two: Throttle Valve Angle: 6,566 °
Co ciekawe test na biegu jałowym w alfadiagu pokazał Air Flow Meter ok. 20kg/h, bubu321 w temacie o Unidiagu pisał, że poprawna wartość to >8kg/h
Czas wtrysku też dłuższy niż 4ms.
Załączam screen
http://img190.imageshack.us/img190/7793/alfaxu.png
Wymieniłem przepływomierz na inny, sprawny. Skasowałem błąd, ale pojawia się dalej, w zasadzie brak różnicy, takze w pracy silnika. Dołączam jeszcze jeden wykres, ten skok na nim to jak nacisnąłem pedał gazu, reszta wykresu to na wolnych obrotach. Czy te wskazania są poprawne?
http://img248.imageshack.us/img248/7750/alfaj.png
Ostatnio edytowane przez masterix ; 13-08-2010 o 13:21
Post pod postem, ale chciałbym podbić temat, że są nowe informacje.
kolego to pisz, ktoś się znajdzie na pewno co udzieli Ci pomocy lub chociaż wskaże kierunek szukania błędu
---------- Post dodany o godzinie 16:30 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:23 ----------
i miał rację
jesteś pewien?? sprawdzałeś pod kompem?
jest też zasada wymiany przepływki z błędem
chyba najpierw się kasowało dopiero później wymiana czy jakoś tak (koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę)
- pierwszy krok, patrzymy na opis bledu P0100 np. z AutoDaty 3.24, wybieramy poprawny typ samochodu.
- opis bledu mówi o tym że tor odczytu z MAF jest uszkodzony.
- w 3 czesci wskazujacej na prawdopodobne przyczyny mamy: połaczenia, MAF lub na samym końcu ECU.
- z zrzutu z alfadiaga ( + w tle Unidiag, brrr.) widac że na biegu jałowym MAF pokazuje 20 kg/h , a więć także injtime jest poza normą.
- szkoda że nie ma odczytu temperatury powietrza, w końcu to część MAF-a !!!
- ale błąd jaki może dac brak odczytu termistora w MAF-ie to bład P0110.
- takiego nie mamy.
- czyli mamy uszkodzoną elektronikę MAF-a , coś pokazuje czyli połączenia są.
- teraz wystarczy zrobić poprawny zrzut, czyli MAF napięcie, MAF przepływ, MAF temperatura powietrza, MAF obroty.
- zrzuty robimy DWA, po włączeniu kluczyka , czyli bez uruchamiania silnika, to jest test elektroniki MAF-a, napięcie z wyjscia powinno być 1.00 +/- 0.020 V
- drugi zrzut na biegu jałowym, staramy sie uzyskac na wykresie małe dodanie gazu aby było widać że MAF reaguje.
- nigdy tego nie robiłem ale jak wygladają te wykresy jeśli odepniemy wtyczke od MAF-a, może ECu wystawia jakieś fikcyjne parametry !!!!,
- to byłby dobry moment aby to sprawdzić.
--
--
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-08-2010 o 16:25
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Te dodatkowe info zamieściłem w poście wyżej poprzez edycję, ale temat nie podbił się na stronie podforum, więc dopisałem nowy
@bubu321: jutro postaram się zrobić te wykresy, o których pisałeś i wrzucę na forum. W tle temat unidiaga, bo tam podawałeś właśnie kilka prawidłowych wartości dla różnych parametrówZrobię od razu z odpiętą wtyczką MAFa.
@zaviaseq: pod kompem tamten samochód nie był sprawdzany, ale w nim się "marchewka" nie zapalała a u mnie po skasowaniu błędu, wymianie oraz uruchomieniu, błąd pojawił się po chwili ponownie.
Dodam jeszcze, że wybrałem się po wymianie na mini jazdę próbną. Silnik gasł, jak wcisnąłem sprzęgło i redukowałem bieg z 3 na 2-kę. Przy zmianie biegu "w górę" jak puszczałem gaz przed zmianą to obroty przez chwilę się utrzymywały i dopiero lekko opadały, ale to już zdążyłem zmienić bieg i wcisnąć znowu pedał gazu. Silnik reaguje na pedał gazu z lekkim opóźnieniem.
Na biegu jałowym, po przełączeniu na LPG silnik dość szybko szastał obrotami w przedziale 500-1500 mniej więcej, na benzynie tego nie ma. Możliwe, że przez te skecze znowu się rozregulowała instalacja? Tydzień temu byłem na regulacji.
pzdr.
Ostatnio edytowane przez masterix ; 13-08-2010 o 17:30
A jak sprawdzić czy wtyczka, którą podłączam do przepływomierza jest ok? Może tutaj coś nawala? Trzeba rozebrać cały kabel czy da się inaczej?
pzdr.