Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Kontrolka wtrysku i nie tylko

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    ja go zainstalowałem też na wiście
    uruchamia się wolniej ale, odziwo działa i wg mnie, a mam porównanie, jest stabilniejszy
    w ustawieniach pliku ustawiłem zgodność systemu i chyba tyle
    no ale na win 7 wątpliwa sprawa...

  2. #12
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    A co powiecie na objawy i błędy jakie podałem? Przypływomierz do wymiany? Bo w którymś wątku na forum znalazłem, że to może być sonda lambda i to nawet było napisane, że niekoniecznie do wymiany, ale może też coś po prostu nie łączyć(styki). Zresztą, coś nie chce mi się wierzyć, że od samego przepływomierza świeci się kontrolka wtrysku i silnik strzela...

    Chciałbym jutro coś robić, bo samochód tydzień już stoi, więc będę wdzięczny za podpowiedzi, żebym bez sensu nie wydał pieniędzy na niepotrzebne rzeczy.

    pzdr.

  3. #13
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Alfadiag pokazuje to samo: air flow meter

    Failed Component Code: Air Flow Meter
    Fault Symptom: Short Circuit Gnd/Open Circuit
    Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 64 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 1040 rpm
    Environmental Condition Two: Throttle Valve Angle: 6,566 °

    Co ciekawe test na biegu jałowym w alfadiagu pokazał Air Flow Meter ok. 20kg/h, bubu321 w temacie o Unidiagu pisał, że poprawna wartość to >8kg/h

    Czas wtrysku też dłuższy niż 4ms.

    Załączam screen
    http://img190.imageshack.us/img190/7793/alfaxu.png

    Wymieniłem przepływomierz na inny, sprawny. Skasowałem błąd, ale pojawia się dalej, w zasadzie brak różnicy, takze w pracy silnika. Dołączam jeszcze jeden wykres, ten skok na nim to jak nacisnąłem pedał gazu, reszta wykresu to na wolnych obrotach. Czy te wskazania są poprawne?

    http://img248.imageshack.us/img248/7750/alfaj.png
    Ostatnio edytowane przez masterix ; 13-08-2010 o 13:21

  4. #14
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Post pod postem, ale chciałbym podbić temat, że są nowe informacje.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    kolego to pisz, ktoś się znajdzie na pewno co udzieli Ci pomocy lub chociaż wskaże kierunek szukania błędu

    ---------- Post dodany o godzinie 16:30 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:23 ----------

    Cytat Napisał masterix Zobacz post
    bubu321 w temacie o Unidiagu pisał, że poprawna wartość to >8kg/h
    i miał rację
    Cytat Napisał masterix Zobacz post
    Wymieniłem przepływomierz na inny, sprawny.
    jesteś pewien?? sprawdzałeś pod kompem?


    jest też zasada wymiany przepływki z błędem
    chyba najpierw się kasowało dopiero później wymiana czy jakoś tak (koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę)

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pierwszy krok, patrzymy na opis bledu P0100 np. z AutoDaty 3.24, wybieramy poprawny typ samochodu.
    - opis bledu mówi o tym że tor odczytu z MAF jest uszkodzony.
    - w 3 czesci wskazujacej na prawdopodobne przyczyny mamy: połaczenia, MAF lub na samym końcu ECU.
    - z zrzutu z alfadiaga ( + w tle Unidiag, brrr.) widac że na biegu jałowym MAF pokazuje 20 kg/h , a więć także injtime jest poza normą.
    - szkoda że nie ma odczytu temperatury powietrza, w końcu to część MAF-a !!!
    - ale błąd jaki może dac brak odczytu termistora w MAF-ie to bład P0110.
    - takiego nie mamy.
    - czyli mamy uszkodzoną elektronikę MAF-a , coś pokazuje czyli połączenia są.
    - teraz wystarczy zrobić poprawny zrzut, czyli MAF napięcie, MAF przepływ, MAF temperatura powietrza, MAF obroty.
    - zrzuty robimy DWA, po włączeniu kluczyka , czyli bez uruchamiania silnika, to jest test elektroniki MAF-a, napięcie z wyjscia powinno być 1.00 +/- 0.020 V
    - drugi zrzut na biegu jałowym, staramy sie uzyskac na wykresie małe dodanie gazu aby było widać że MAF reaguje.

    - nigdy tego nie robiłem ale jak wygladają te wykresy jeśli odepniemy wtyczke od MAF-a, może ECu wystawia jakieś fikcyjne parametry !!!!,
    - to byłby dobry moment aby to sprawdzić.

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-08-2010 o 16:25
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    w tle Unidiag, brrr

  8. #18
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    kolego to pisz, ktoś się znajdzie na pewno co udzieli Ci pomocy lub chociaż wskaże kierunek szukania błędu

    Te dodatkowe info zamieściłem w poście wyżej poprzez edycję, ale temat nie podbił się na stronie podforum, więc dopisałem nowy

    @bubu321: jutro postaram się zrobić te wykresy, o których pisałeś i wrzucę na forum. W tle temat unidiaga, bo tam podawałeś właśnie kilka prawidłowych wartości dla różnych parametrów Zrobię od razu z odpiętą wtyczką MAFa.

    @zaviaseq: pod kompem tamten samochód nie był sprawdzany, ale w nim się "marchewka" nie zapalała a u mnie po skasowaniu błędu, wymianie oraz uruchomieniu, błąd pojawił się po chwili ponownie.

    Dodam jeszcze, że wybrałem się po wymianie na mini jazdę próbną. Silnik gasł, jak wcisnąłem sprzęgło i redukowałem bieg z 3 na 2-kę. Przy zmianie biegu "w górę" jak puszczałem gaz przed zmianą to obroty przez chwilę się utrzymywały i dopiero lekko opadały, ale to już zdążyłem zmienić bieg i wcisnąć znowu pedał gazu. Silnik reaguje na pedał gazu z lekkim opóźnieniem.

    Na biegu jałowym, po przełączeniu na LPG silnik dość szybko szastał obrotami w przedziale 500-1500 mniej więcej, na benzynie tego nie ma. Możliwe, że przez te skecze znowu się rozregulowała instalacja? Tydzień temu byłem na regulacji.

    pzdr.
    Ostatnio edytowane przez masterix ; 13-08-2010 o 17:30

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jak dla mnie MAF do wymiany, ale Nasz nadworny bubu musi to potwierdzić
    być może został w pamięci ten Twój błąd i wymiana nic nie wniosła, ale to tylko domysły...

  10. #20
    masterix
    Gość

    Domyślnie

    A jak sprawdzić czy wtyczka, którą podłączam do przepływomierza jest ok? Może tutaj coś nawala? Trzeba rozebrać cały kabel czy da się inaczej?

    pzdr.

Podobne wątki

  1. [146] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez solaris2007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 11:22
  2. Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez rejtman w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-08-2009, 21:39
  3. [145] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 07:44
  4. [146] kontrolka wtrysku
    Utworzone przez Yyogi22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 12:33
  5. (166) kontrolka wtrysku
    Utworzone przez zdziba w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-04-2008, 12:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory