Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: alfa 166 3.0 vs bmw e39 528

  1. #11

  2. #12
    zanjac
    Gość

    Domyślnie

    a tutaj już nikt nic nie dopisał czyżbym napisał za dużo prawdy???albo się przeraził ,że były użytkownik BMW przesiadł sie na AF

  3. #13
    Rosik
    Gość

    Domyślnie

    wszystko co mialo byc powiedziane zostalo powiedziane. Fakt ze miales BMW ale teraz przeniosles sie na AR powinien stanowic dla spankera najważniejszą wskazówkę

  4. #14
    zanjac
    Gość

    Domyślnie

    kocham w alfie ten dźwięk i osiągi .......piekną linię nadwozia i dopracowany środek...........drewienko,alu,skórka........... ..nie mówiąc już o minach niektórych kierowców z audi,mesiów czy bmw gdy nie mogą za holerę zblizyć sie do srebrnego tyłka jakiejś tam włoskiej alfy...................a gdy na światłach już ujrzą muskularny tył AF166! to rozgoryczenie ..............bo i tak z tyłu brak oznaczeń :mrgreen: i znów zaczyna się zabawa w kotka i myszkę :wink: :wink: :wink: po prostu WILK w ELEGANDZKIM GARNITURZE DD


    ps a ten przycisk na desce rozdzielczej do podniesienia parametrów silnika/przepustnicy jak ktoś woli/ to po prostu rewelacja :shock: :mrgreen:

  5. #15
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    podniesienia?

    on tylko zmienia reakcje padału gazu ze 'spokojnej' na 'agresywną'

    koni niestety nie przybywa

  6. #16
    zanjac
    Gość

    Domyślnie

    KONI NIE MUSI PRZYBYWAĆ - WAŻNE SĄ PARAMETRY LICZONE DO CZASU "t" DD
    A tu odpowiedź na twoje stwierdzenie ,i czytaj dokładnie a nie tylko slogany :

    REAKCJA ''SPORTOWA '' PEDAŁ PRZYSPIESZENIA
    (S.T.R - SPORT THROTTLE RESPON
    SE)

    Przy pomocy wyłącznika umieszczonego na środkowej nakładce deski rozdzielczej, użytkownik może włączyć, alternatywną funkcję zasilania silnika, zaprogramowaną równolegle w software centralki Motronic ME 2.1 obok funkcji standardowej.

    Tak więc użytkownik może zmieniać reakcję silnika przez naciśnięcie pedału przyspieszenia zamieniając jazdę „normalną” (zawsze zgodną z „image” samochodu) na jazdę „sportową” (maksymalna szybkość reagowania).

    S.T.R. umożliwia w ten sposób doświadczonemu kierowcy jazdę efektywną i szybką z możliwością jednocześnie swobodnego kierowania pojazdem w każdych warunkach i/lub zgodnie z preferencjami kierowcy.

    Układ ten, dzięki wykorzystaniu możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie pozwala na uzyskanie nie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika, zależnych od wybranego programu sterowania przepustnicą, tj. albo jazdy sportowej z gwałtownym przyspieszeniem, albo jazdy łagodnej, bardziej komfortowej, odpowiedniejszej do poruszania się po mieście. Styl jazdy zależy od wyboru kierowcy.

    Układ wtryskowy Motronic ME 2.1 steruje otwarciem przepustnicy w oparciu o przyspieszenia żądanie przyspieszenia spowodowane naciśnięciem na pedał przyspieszenia. Pedał przyspieszenia połączony jest z potencjometrem, który przesyła sygnał napięcia do centralki, w której przetwarzany jest w oparciu o wymaganie użytkownika na przewidziane programem większe lub mniejsze otwarcie przepustnicy. Do zmiany programu przyspieszenia nie wystarczy tylko naciśnięcie wyłącznika (który może być naciśnięty przypadkowo również przez pasażera) ale wymaga całkowitego zwolnienia pedału przyspieszenia co potwierdza zgodę kierowcy na zmianę programu. Dopiero po zwolnieniu pedału przyspieszenia zastosowany zostanie przez centralkę nowy program przyspieszenia, powodując zapalenie się odpowiedniej lampki sygnalizacyjnej LED.

    Przy każdym uruchomieniu silnika centralka przełącza się na program „STANDARD”. Użytkownik naciskając przycisk S.T.R. (i zwalniając całkowicie pedał przyspieszenia, aby następnie ponownie przyspieszyć) może uruchomić program sterowania przepustnicą „SPORT” stosowany dla jazdy sportowej. Ponowne naciśnięcie przycisku (po całkowitym zwolnieniu pedału przyspieszenia i następnie ponownym naciśnięciu pedału) powoduje powrót do programu „STANDARD”.

    Można również przejść automatycznie z programu „STANDARD” do programu „SPORT” (automatic shift) poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia, bez naciskania wyłącznika lub zwolnienie pedału przyspieszenia: ta zmiana programu jest szczególnie użyteczna podczas nagłych przyspieszeń przy wyprzedzaniu lub manewru awaryjnego.

    Po zakończeniu manewru awaryjnego układ powraca do stanu wybranego uprzednio przez kierowcę. Lampka sygnalizacyjna LED umieszczona obok wyłącznika S.T.R. sterowana jest bezpośrednio przez centralkę ME 2.1 sygnalizuje włączenie programu „SPORT”.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    A czy do tego BMW sprzedający dorzuca jakis dresik ???
    Zwrcaj też uwage na to jaki będziesz odbierany przez ludzi jadąc Alfa, a jak jadąc BMW
    Tak poważniej mówiąc z mojego punktu widzenia Alfa ma o wiele nowocześniejszą i ładniejsza linie niż BMW, ale każdy ma inny gust.
    Na tym forum czesto pada zdanie: "Alfę kupuje się sercem, nie głową", a wnioski z tego musisz juz wyciagnać sam
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  8. #18
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    zależy, co znaczy "podniesienie parametrów silnika"

    przycisk ten zmienia charakterystyke pracy, tak jak sam przytoczyłeś w obszernym wytłumaczeniu, natomiast moc, moment etc są NA TAKIM SAMYM POZIOMIE - a to są właśnie parametry i są one stałe.

    Co do mojej niewiedzy... jakoś nie przeszkadza ona, abym pracował na stanowisku Doradcy Technicznego w Peugeot Polska

    ale oczywiście nie jestem urażony :wink:

  9. #19
    zanjac
    Gość

    Domyślnie

    to do czego jest ta funkcja.........ot tak sobie żeby inaczej coś reagowało i nic poza tym....................to może sobie firanki za szybą powieszę one w samochodzie też nic chyba nie dadzą poza przeszkadzaniem DORADCO DD

  10. #20
    zanjac
    Gość

    Domyślnie

    1. "wykorzystuje możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie pozwala na uzyskanie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika"

    2."Układ wtryskowy Motronic ME 2.1 steruje otwarciem przepustnicy w oparciu o przyspieszenia żądanie przyspieszenia spowodowane naciśnięciem na pedał przyspieszenia"

    itd,itd ............i zachęcam do lektury....a swoją drogą to lepiej kończmy tą dyskusję na nieco niskim poziomie , oczywiście dla obu stron
    ;//
    a tak na marginesie to moc i moment mają coś wspólnego z przemieszczeniem samochodu w czasie DDlub może są funkcją czasu DD

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory