Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: stukanie silnik 2,4 jtd 20v

  1. #1
    sebmol
    Gość

    Domyślnie stukanie silnik 2,4 jtd 20v

    Witam wszystkich.
    Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem alfy 166 2,4 jtd 20v 175KM. Wszystko jest pięknie tylko coś mi się zdaje stuka w silniku.Krótki opis: auto jest ze sporttronikiem, na postoju wszystko jest ok na wolnych obrotach nawet jak się ją przegazuje też nic nie słychać, dopiero ja się jedzie tak około 2000obrotów zaczyna się stukanie po dodaniu gazu jakby stukot zanika lub jest zagłuszany przezx pracę silnika. Autko ma niby przejechane 76000km po wnętrzu i silniku może bym i tyle dał. Proszę o pomoc bo troszkę poszukałem w sieci i się zmartwiłem bo to mogą być panewki. Co o tym sądzicie?
    Seba

  2. #2
    alfawm
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebmol Zobacz post
    Witam wszystkich.
    Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem alfy 166 2,4 jtd 20v 175KM. Wszystko jest pięknie tylko coś mi się zdaje stuka w silniku.Krótki opis: auto jest ze sporttronikiem, na postoju wszystko jest ok na wolnych obrotach nawet jak się ją przegazuje też nic nie słychać, dopiero ja się jedzie tak około 2000obrotów zaczyna się stukanie po dodaniu gazu jakby stukot zanika lub jest zagłuszany przezx pracę silnika. Autko ma niby przejechane 76000km po wnętrzu i silniku może bym i tyle dał. Proszę o pomoc bo troszkę poszukałem w sieci i się zmartwiłem bo to mogą być panewki. Co o tym sądzicie?
    Seba
    Witam
    Coś mi się wydaje że chyba masz rację. Ja miałem podobnie. Stukanie było od czasu do czasu, ale jeździłem. Po dwóch miesiącach podczas jazdy nagle stracił moc wzrosła temperatura i zaczęło się stukanie w silniku już na dobre.
    Niestety musiałem wymienić silnik, naprawa nie opłacalna.

  3. #3
    sebmol
    Gość

    Domyślnie

    czyli co mam zaprowadzić do mechanika i niech sprawdza panewki? czy jak się zdejmie miskę to będzie wszystko wiadomo? Byłem u jednego mechanika i mówi że to nie wygląda na panewki ale reki by nie dał. Mówił też że to może być jakiś wtrysk. Jak w FIATECUScan sprawdzić wszystkie parametry wtrysków (jakie powinny być prawidłowe) może ktoś wie?

  4. #4
    sebmol
    Gość

    Domyślnie

    a może ktoś mieszka blisko Nowej Soli kto ma taki silnik to bym podjechał i posłuchał innego bo może mi się zdaje, albo ktoś może umieścić nagranie jak słychać silnik na jedynce utrzymując obroty około 1500 byłbym wdzięczny

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar Marysn
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    166 2.4JTD, 146ti 2.0 16V, Monterey 3.1TD
    Postów
    161

    Domyślnie

    W moim 2.4 10V jak się rozgrzeje to słychać jak stuka łańcuch pompy oleju szczególnie jak ruszam z wolnych obrotów. Panewki na postoju też byłoby chyba słychać. A przebieg to raczej lipa 10 tyś rocznie chyba x3

    155 1.8 TS 16V - kręci wysoko
    166 2.4 JTD 10V - moc turbo, 146ti 2.0 TS 16Vhttp://www.youtube.com/watch?v=gjSVk...feature=relmfu

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    jakby były to panewki, to na postoju też byłoby słychać.
    sprawdzałeś na postoju, tuż np. po jeździe, kiedy to było słychać stukanie?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  7. #7
    sebmol
    Gość

    Domyślnie

    kurcze może ja jestem przeczulony. Już trzech mechaników odwiedziłem i kazałem im posłuchać samochodu na wolnych obrotach i po przegazowaniu i mówią że wszystko niby jest ok. ale jak wziąłem ich do samochodu i jechaliśmy tak na jedynce około 1500 obrotów i mówią że rzeczywiście są jakieś stuki ale mówią że może ten typ tak ma, a ja się boje że coś się może stać gorszego. Mówią że może z którymś wtryskiem jest coś nie tak. jak to sprawdzić.mam program Fiatecuscan i to co mi podał ten program co do wtrysków:
    czas wtrysku głównego: min475, max 696
    korekta paliwa cyl1: min -0,3, max -0,03
    korekta paliwa cyl2: min -1,3, max -0,081
    korekta paliwa cyl3: min 0,58, max 0,77
    korekta paliwa cyl4: min 1,08, max 1,38
    korekta paliwa cyl5: min -0,77, max -0,41
    Robione było po odpaleniu samochodu temperatura wody 60 stopni a obroty między 800 a 2000.
    MOże ktoś wie jakie wartości powinny być prawidłowe?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    1500 obrotów???

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Fajnie by było gdybyś nagrał to jakoś sensownie (czyt. dobra jakość).
    Może po prostu regulacja zaworów jest potrzebna i słyszysz raczej klekotanie niż stukanie.. co 40 tys. przydałaby się regulacja.

    Czy jak przy prędkości wyrzucisz na luz to też to masz? rozumiem, że mówimy o sytuacji kiedy to już przy 1500 obrotów słychać stukanie, ale może wyeliminujmy inne przyczyny...
    Czy jak się rozpędzisz np. na 2gim biegu do 2 500 obr. i zdejmiesz nogę z gazu (bieg nadal wbity, hamowanie silnikiem), to też słychać te stuki?

    Tak czy siak, podnieś maskę, niech ktoś przygazuje lekko a Ty posłuchaj od strony ścianki grodziowej i od przodu, z boku, czy to na pewno z silnika stukot. A chcę żebyś posłuchał z każdej strony silnika, bo może jest tłumienie np. od przodu, a z tyłu silnika stuka niemiłosiernie, że w środku słychać...
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  10. #10
    sebmol
    Gość

    Domyślnie

    to jest silnik 20V więc to co się dowiedziałem to się tam nie reguluje zaworów.Mam też automatyczną skrzynie biegów więc luz odpada, ale jak zdejmę nogę z gazu przy jeździe to tego nie słychać przy odpalonym samochodzie na P to jest naprawdę mało co słyszalne(tak jak napisałem wcześniej mechanik tego nie zauważył) a nagranie może jutro wrzucę ale

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory