Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Co w alfie piszczy ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie Co w alfie piszczy ?

    Jak w temacie. Autem jezdze od prawie roku (we wrzesniu bedzie rok). Za wyjatkiem malej przygody z alternatorem nie mialem z nia zadnego problemu (przejechalem 12tys km). Od wczoraj alfa w srodku co jakis czas piszczy. Inaczej nie moge tego nazwac. Jedyna onomatopeja ajka przychodzi mi do glowy to iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiii. Dzwiek jest bardzo cichy, ale wyrazny. Nie ogelm go nagrac. Typowy elektroiczny jednostajny pisk. Obojetnie czy auto chodzi czy motor wylaczony. Dzwiek nie pochodzi z radia ani glosnikow - a moj przytepiony juz sluch kolo deski to slychac, moze spod kierownicy. Zrobilem 100 km dzisiaj, wysiadlem z auta. Nie bylo mnie 4h. Wsiadam do auta - piszczy. Kolejne 100km - spokoj. Postoj kilka h i znow pisk :|


    P.S
    Nie bede zakladal do tego osobnego tematu bo to drobnostka, ale bylbym BARDZO wdzieczny za jakis rysunek/schemat budowy bocznego, lewego lusterka. Auto 2001/2002.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Lusterko jest mocowane na trzech śrubach pod trójkątnym plastikiem (plastik jest na 2 zatrzaskach). Przy ściąganiu musisz odpiąć kostkę od sterowania i ogrzewania (widać ją będzie pod tapicerką). Żeby je rozebrać bardziej musisz odkręcić czarny spód lusterka i wtedy masz mniej więcej dostęp do reszty śrubek. Jest też śrubka pod szkłem umiejscowiona po zewnętrznej stronie (jak przestawisz szkło to ją widać a tutaj masz foto z allegro http://allegro.pl/item1160054652_lus...156_1_8ts.html) Gdybyś chciał zdjąć szkło to jest ono zamocowane na kilku klinach plastikowych do tej okrągłej ramki. Przy demontażu szkiełka uważaj na wtyczki od ogrzewania, żeby ich nie wyrwać.
    To chyba tyle w temacie.

    Co do piszczenia to nie mam jakoś koncepcji...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    ale co to moe byc to piszczenie to mnie najabrdziej zastanawia. to jest taki dzwiek jak to ludzie czasami mowia, ze cisza az piszczy w uszach

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Nikt nie ma zadnej koncepcji ?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    Podobny pisk miałem a Lancii. pochodził od wiatraczka czujnika temperatury wewnętrznej. W Alfie znajduje się on z prawej strony kierownicy za tą małą kratką. Wiatrak zasysa powietrze z wnętrza, Wraz z nim wszelkie syfy i kurz który osiada na łożysku..
    Pomaga przeczyszczenie, ew napsikanie WD 40.
    Jednak takie piszczenie najczęściej oznacza śmierć łożyska. Nie jest to kosztowne ale chyba pracochłonne.
    Inny pomysł?
    Skojarzyło mi się to ze starymi telewizorami które piszczały po rozgrzaniu. Szybki cios w precyzyjnie dobrany punkt uciszał je na chwilkę. Agonia jakiegoś rezystora.
    To chyba najtańsza przyczyna.

  6. #6
    Adampoz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RobertWroc Zobacz post
    Podobny pisk miałem a Lancii. pochodził od wiatraczka czujnika temperatury wewnętrznej. W Alfie znajduje się on z prawej strony kierownicy za tą małą kratką. Wiatrak zasysa powietrze z wnętrza, Wraz z nim wszelkie syfy i kurz który osiada na łożysku..
    Pomaga przeczyszczenie, ew napsikanie WD 40.
    Jednak takie piszczenie najczęściej oznacza śmierć łożyska. Nie jest to kosztowne ale chyba pracochłonne.
    Inny pomysł?
    Skojarzyło mi się to ze starymi telewizorami które piszczały po rozgrzaniu. Szybki cios w precyzyjnie dobrany punkt uciszał je na chwilkę. Agonia jakiegoś rezystora.
    To chyba najtańsza przyczyna.

    Owszem jest tak jak kolega napisał, tylko czujnik aktywuje się po włączonym zapłonie a nie od razu po wejściu do samochodu. No i te WD40 to dobre na śrubki, przez te WD będzie dwa razy więcej kurzu osiadać na czujniku co może spowodować błąd w ustawieniach temper. np. klimy

Podobne wątki

  1. [146] Piszczy z wentylatora.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 29-01-2020, 13:30
  2. [159] Coś piszczy
    Utworzone przez murgal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-08-2014, 12:01
  3. Coś tam piszczy i piszczy w lewym kole.
    Utworzone przez pafcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 05:03
  4. piszczy i stuka!!!
    Utworzone przez gwidon w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-10-2011, 10:53
  5. [145] Piszczy piszczy piszczy - co to????
    Utworzone przez BlaCkMagic w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 09-04-2009, 11:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory