tak btw - nie masz osłonek plastikowych za przednim prawym kołem od strony rozrządu
tak btw - nie masz osłonek plastikowych za przednim prawym kołem od strony rozrządu
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
BTW - By the Way (czyt. poza tym)
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
witajcie po przerwie
dzisiaj dopiero mechanik wziął się za moją alfę, zdjął górę z wałkami i okazało się, że na darmo bo wszystko jest tam w porządku. Dzisiaj wymieni mi rozrząd i mówi żebym się tym stukaniem za bardzo nie przejmował, bo on obstawia że któryś wtrysk się zacina. Druga rzecz to kupiłem części a dokładnie pompę i okazało się, że przy nacisku na rolkę łożysko się zacina i z czasem by pompa w ogóle nie działała. Dobrze, że to wychwycił i zamówiłem nową pompę. Jak zdobędę trochę kasy to pojadę na sprawdzenie wtrysków, bo na kompie tego nie zrobię, trzeba je wyciągnąć. Może ktoś wie kto zajmuje się sprawdzaniem wtrysków common rail w okolicach Zielonej Góry?Więc narazie problem nadal nie rozwiązany![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 27-08-2010 o 15:11
Chyba tu najlepiej -> http://bosch-service.pl/
Może niezbyt tanio, ale w miarę pewnie i z gwarancją.
Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T
jutro sposobem domowym sprawdzę czy któryś wtrysk nie przelewa. Czy jak kupie wtrysk używany o tym samym numerze to mogę go wsadzić do silnika bez żadnej adaptacji?? czy muszę coś robić z komputerem? czy trze układ jakoś odpowietrzać??
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
dla mnie na bank to wtryskiwacz
opisze moze co mi sie przytrafiło w Ducato 2,2 2008
identyczna sytuacja jak kolegi sebmol,silnik na zimno pracował ok, ale po ruszeniu stukał i na pewno był to stuk z wyrysku,po nagrzaniu ustepował.
kiedys w rozmowie z znajomymi usłyszałem o takim sposobie naprawy,
na zbiornik paliwa podczas tankowania wlac 1/2 litra oleju Mixol do smarowania sil. 2 suwowego.
jestem mechanikiem silnikowcem z doswiadczeniem, naprawiamy silniki sredniej mocy(100Kw>1200Kw) i takie rozwiazanie musze powiedziec rozbawiło mnie do łez.
jakiez było moje zdziwienie gdy usłyszałem po pewnym czasie jeszcze z kilku źródeł o takim sposobie naprawy.
cóż, mysle, spróbuje gorzej być nie moze
przed tankowaniem wlałem na zbiornik(90L)1L mixolu, dopóki była mieszanka silnik nie stukał, pracował miekko i nie dymił, i miał tak mi sie zdaje lepsza dynamike
paliwo sie skończyło i silnik zaczął znowu stukać, no to dawaj znowu zrobłem mieszanke i tak z 4 zbiorniki przejechałem.
od tego czasu choć jeżdże juz bez dodatku wtryskiwacz nie stuka.
wymiana wtrysku ok 2000zł, litr oleju mixol 15zł
silnik ma 150kkm,gdy zaczął stukac 120kkm, tankowany jest tylko na Shell, mamy karty paliwowe, wiec nikt nic innego wlac nie może.
opisałem swoje doswiadczenia i nie namawiam nikogo do prób na swoich silnikach, ot takie doswiadczenie sobie zrobiłem.
pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez george11 ; 29-08-2010 o 21:38
sprawdziłem wczoraj wtryski. Podłączyłem pod komputer i się okazało że wtryski 3 i 4(patrząc na oznaczenia kodowe) są zamienione miejscami. Przekodowałem tak jak powinno być ale stukot nie ustąpił (a miałem taką nadzieję). Potem metodą strzykawkową sprawdziłem przelewy i się okazało że wtryski (patrząc od lewej do prawej) 3 i 5 przelewają dwukrotnie(jak na pozostałych było na miarce 10 to na tych dwóch było po 20ml). Co sądzicie czy jak te wtryski leją to mogą stukać?