Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Wymiary silnika Twin Spark

  1. #21
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    ja również pokrzyczę żeby darować sobie 16V TSa! Silnik ten jest porażką alfy romeo. To najgorszy silnik alfy odkąd został wprowadzony czyli od 95roku. Nie chcę mi się tu rozpisywac na ten temat. Jeżeli chcesz włożyć jakiś mocniejszy silnik z rodziny fiata to ładuj od fiata coupe 2.0 16V Turbo , tak samo awaryjny a moc pod 200koni. Twin sparka jesli do codziennego użytkowania to tylko 8V, jeżeli chcesz 16V to wymień od razu panewki i zaślep panewki wałków równoważących i zrób na nowo głowicę aby ponownie nie rozbierać. pompe też zdało by się nową ale jej nie dostaniesz raczej nawet w serwisie a te na allegro to z są z zatartych silników. Wkładaj 8V twin sparka!

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Jeśli turbo to raczej 20V z Kappy (w coupe też były?). Ogólnie 5 cylindrówki nie są złym wyborem.

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    ja również pokrzyczę żeby darować sobie 16V TSa! Silnik ten jest porażką alfy romeo. To najgorszy silnik alfy odkąd został wprowadzony czyli od 95roku. Nie chcę mi się tu rozpisywac na ten temat. Jeżeli chcesz włożyć jakiś mocniejszy silnik z rodziny fiata to ładuj od fiata coupe 2.0 16V Turbo , tak samo awaryjny a moc pod 200koni. Twin sparka jesli do codziennego użytkowania to tylko 8V, jeżeli chcesz 16V to wymień od razu panewki i zaślep panewki wałków równoważących i zrób na nowo głowicę aby ponownie nie rozbierać. pompe też zdało by się nową ale jej nie dostaniesz raczej nawet w serwisie a te na allegro to z są z zatartych silników. Wkładaj 8V twin sparka!

    przesadzacie z tymi panewkami, ja mialem dwa tsy olej, paski zmienialem zawsze na czas i nic sie nie psuł.. wystarczy poszukać jakis młodszy rocznik typu 2003-2005 z uzywek i mozna śmigać

    8v to tez zadna reewelacja bo te silniki chleją po póltora litra oleju na 1000km

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Przy wszczepianiu silnika z innego modelu jest tyle problemów, że lepiej nie szukać dodatkowego ich źródła w samym silniku.







    Najlepiej włóż coś z VW







    A sensowniej: http://www.forum.alfaholicy.org/czes...64_2_0_8v.html
    Ostatnio edytowane przez premek ; 09-08-2010 o 20:28

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    ja również pokrzyczę żeby darować sobie 16V TSa! Silnik ten jest porażką alfy romeo. To najgorszy silnik alfy odkąd został wprowadzony czyli od 95roku.
    Jakby nie było nie jest to silnik alfy tylko modularna jednostka fiata z głowicą niby opracowaną przez alfa romeo.

    Cytat Napisał Alfista
    8v to tez zadna reewelacja bo te silniki chleją po póltora litra oleju na 1000km
    Jak najbardziej rewelacja. Może i chleją 1,5 litra jak mają naklepane 400K km. Nie ma co się oszukiwać 16v nawet do takiego przebiegu bez kapitalnego remontu raczej nie dotrze.
    1984 GTV6 3.2 24V

  6. #26
    Użytkownik Embrion Avatar Tomasz1600
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Brzostówka
    Auto
    FSO Polonez 1.6 GSI 1999r., FSO Polonez 1.5 1983r, Alfa 164 2.0TS
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Jeżeli chcesz włożyć jakiś mocniejszy silnik z rodziny fiata to ładuj od fiata coupe 2.0 16V Turbo
    Ja nie chcę turbo.

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    jeżeli chcesz 16V to wymień od razu panewki i zaślep panewki wałków równoważących i zrób na nowo głowicę aby ponownie nie rozbierać. pompe też zdało by się nową ale jej nie dostaniesz raczej nawet w serwisie a te na allegro to z są z zatartych silników.
    Zaslepić panewki wałków wyrównoważających ? jak? po co?
    A co tak ciężko z częściami do alfy? przecież to młody silnik jeszcze. ale żeby nawet w serwisie nie mieli, to nie rozumiem.
    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Najlepiej włóż coś z VW
    A ić ty mi z tymi vw, przecie to złom na kołach jest. nienawidzę tego badziewia.
    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Jakby nie było nie jest to silnik alfy tylko modularna jednostka fiata z głowicą niby opracowaną przez alfa romeo.
    No jak fiata jak różni się on np skokiem i średnicą tłoków.

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    znajdz silnik z jakies angielskiej 156 2004 i ci polata.. szrota jakiegos z 96 roku nie kupuj bo tam od postaw bedziesz musiał wszystko zmieniać..

    ja do 146 montowałem 1.6 16v z 2003.. silnik kupiłem z angola za grosze a dynamiczne to było strasznie bo w tych silnikach od 2001 jakies zmiany wprowadzili na ich korzyść.. 40tys zrobiłem nią bez zadnego problemu..

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    znajdz silnik z jakies angielskiej 156 2004 i ci polata.. szrota jakiegos z 96 roku nie kupuj bo tam od postaw bedziesz musiał wszystko zmieniać..
    Nie jest z tym tak jak mówisz. Silniki TS 16V te starsze z alf 155 145 i 146 są według mnie lepsze niż te z alfy 156, 147, 166, a to dlatego że mają one szersze panewki , po prostu alfa wprowadziła węższe panewki nie wiem po co, wydaje mi się że lepsza jest szersza panewka ale mogę się mylić. Rok silnika nie ma znaczenia, ważny jest jego prawdziwy przebieg i to jak poprzedni właściciel o niego dbał. Poza panewkami i ciut inną pompą wody silniki ze starszysz alf z TS-ami niczym się nie różnią prócz dekielkiem zaworów który można łatwo zmienić.

    Zaslepić panewki wałków wyrównoważających ? jak? po co?
    Silniki TS 16V mają problem z zacieraniem się wyniakających z niskiego ciśnienia oleju które w tym silniku łatwo potrafi uciec różnymi szczelinkami wynikających ze zużycia się elementów silnika. Wałki balansowe mają równoważyc silnik żeby nim nie trzęsło ale ja nie widze różnicy po ich odpięciu a zawsze to 2 koła do napędzenia mniej a więc silnik jest odciążony i na dodatek zaślepiając mu kanały olejowe na te wałki tamujesz miejsce uciekania ciśnienia oleju.

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Nie jest z tym tak jak mówisz. Silniki TS 16V te starsze z alf 155 145 i 146 są według mnie lepsze niż te z alfy 156, 147, 166, a to dlatego że mają one szersze panewki , po prostu alfa wprowadziła węższe panewki nie wiem po co, wydaje mi się że lepsza jest szersza panewka ale mogę się mylić. Rok silnika nie ma znaczenia, ważny jest jego prawdziwy przebieg i to jak poprzedni właściciel o niego dbał. Poza panewkami i ciut inną pompą wody silniki ze starszysz alf z TS-ami niczym się nie różnią prócz dekielkiem zaworów który można łatwo zmienić.

    a nizsze bloki i inne tłoki od 2001?? tam były dosc daleko idące modyfikacje w dole silnika no i zaczeli montować metalowe uszczelki pod głowice.. głowica była dalej ta sama..

    moim zdaniem zacierające się panewki to przede wszystkim za rzadkie oleje które niektórzy stosują do tych silników, zawsze się bede upierał ze to są luźno spasowane silniki i lubią w małym błotku pracować czyli w olejach o większej gęstości..

  10. #30
    Użytkownik Embrion Avatar Tomasz1600
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Brzostówka
    Auto
    FSO Polonez 1.6 GSI 1999r., FSO Polonez 1.5 1983r, Alfa 164 2.0TS
    Postów
    19

    Domyślnie

    Czytając to forum dochodzę do wniosku że z tymi samochodami jest tak jak z winem, czym starsze tym lepsze.
    A jak jest z dostępnością i cena części do silników alfy? jeśli chciałbym robić remont silnika.
    I gdzie kupujecie części?

Podobne wątki

  1. Remont silnika Twin Spark 2.0
    Utworzone przez dave w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 15-12-2016, 06:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory