Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: rozrzad ustawiony na - 18 stopni na wydechu.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie rozrzad ustawiony na - 18 stopni na wydechu.

    - 156 TS silnik 1.8, pali jak smok i nie ma mocy, przebieg 170 Kkm, nie kręcony !!.
    - kompresja mierzona na tłokach 11 - 13 - 12 - 13 barów. ( ? )
    - rozrząd pomierzony na wałku ssącym + 2 stopnie (opózniony ) od GMP na tłoku.
    - rozrząd pomierzony na wałku wydechowym - 18 stopni (przyspieszony ) od GMP na tłoku.
    - katy mierzone na szczerbie obok termostatu.
    - silnik zapala od pierwszego kręcenia, pali ładnie do momentu nagrzania się, potem to wolny ślimak z tych 144 KM.
    - ponizej parametry pomierzone programem diagnostycznym, drastycznym błędów nie ma.
    - wydaje sie że kompresja jest poza granicą normy.

    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-08-2010 o 19:33
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Bubu na pewno 18stopni??? ciężko uwierzyć.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - było poza szczerbą 3 i drugie tyle.
    - jesli szczerba 1 to 0 stopni, 2 - 5 stopni , 3 - 10 stopni.
    - to wychodzi > 15 stopni, chyba że te szczerby mają inne kąty !!!!.
    - moze to potwierdzić właściciel auta, sam krecił wałem korbowym.
    - sam ustawiałem w swoim aucie 10 stopni cały rozrząd i chodził.
    - ponizej zrzuty z oscyloskopu.
    - dziwne to to , że pomiary oscyloskopowe nie pokazują horroru, ale złe ustawiony wałek wydechowego to widać, powinien być w punkcie D na wykresie.

    P.S.
    - pomierzyłem kąty z wykresu, dalej wychodzi 18 - 19 stopni.
    - a co z ta kompresją ??
    Kod:
    - kompresja mierzona na tłokach 11 - 13 - 12 - 13 barów. ( ? )


    --

    --

    --

    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-08-2010 o 10:19
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Jest te ponad 15' ustawione,ale na zrzucie pokazane 9', mierzone na wałku wydechowym,ale przecież tam jest też hall. Czyli komp sam doregulował sobie by było 9' i czas wtrysku 3kms. Bo nie rozumiem że tyle stopni i pracuję normalnie - muli, fakt, ale, że czasy wtrysków są dobre? Co sonda pokazywała?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - MAF był cały czas na 11.20 kg/h, nie schodził na 9 -8 kg/h i dlatego dawał TRA na duży minus. (-225 msek)
    - sonda lambda wykres poprawny.
    - wydaje się, że czas wtrysku zależy w pierwszej kolejnosci od MAF-a , potem od kąta zaworu ssacego i dalej od sondy lambda.
    - wykres sondy zależy od wałka wydechowego i to jest co najmniej dziwne, dlaczego sonda ma poprawny wykres.
    - auto bardzo wolno nabijało temperaturę, pierwszy tick temperatury był osiągnięty w czasie dwa razy dłuższym.
    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Mocno przyspieszony wałek wydechowy podnosi mocno temperaturę spalin a ta dość znacząco wpływa na zakres pracy sondy w tym bym upatrywał przyczynę jej "prawidłowej" pracy w pełnym zakresie.

    Swoją drogę jeśli to auto zrobiło parę tysięcy km na tak ustawionym rozrządzie to ma na 90% zawory wydechowe i gniazda do poprawki plus katalizator raczej też już na śmieci.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak powiedział zleceniodawca, od momentu ustawienia rozrządu auto przejechało około 2000 km.
    - dla mnie to jest dziwne, ze czasami mówi sie, że przeskoczył pasek o dwa ząbki ( 12 stopni ) i auto staneło.
    - a tutaj wariator daje zmianę fazy o 25 stopni ( 4 ząbki ), wałek wydechowy przestawiony o 18 stopni ( 3 ząbki ) i to wszystko działa !!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-08-2010 o 17:36
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    fuks?
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Bubu,ale wariator przestawia w bezpiecznym zakresie TYLKO wałek ssący. Natomiast przeskoczenie paska dzieje się głównie na wale i to wpływa na prace obydwu wałków.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Bubu,ale wariator przestawia w bezpiecznym zakresie TYLKO wałek ssący. Natomiast przeskoczenie paska dzieje się głównie na wale i to wpływa na prace obydwu wałków.
    Dokładnie, jeśli przestawimy układ korbowy względem obu walków i to mocno to mamy kolizję murowana, jednak bawiąc się kiedyś rozrządem w moim byłym fiatowskim 2.0 16V który miałem na "pływających kołach" mogłem każdy wałek +\i5zębów kręcić i nie groziło to spotkaniem grzybka zaworu z denkiem tłoka.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-10-2014, 12:54
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 06:40
  3. AR 156 1.9 jtd 115 KM 70 stopni
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-11-2012, 09:21
  4. [166] Grzeje sie! do 120 stopni
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-12-2011, 21:57
  5. [159] Nawiew jest ustawiony na max, a ledwo dmucha. Zapchany filtr przeciwpyłkowy?
    Utworzone przez M@T w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 11:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory