Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: jak przykręcić sworzeń końcówki drążka kierowniczego

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    łódzkie
    Postów
    93

    Domyślnie jak przykręcić sworzeń końcówki drążka kierowniczego

    zabrałem się za montowanie nowej maglownicy wszystko ładnei przykręciłem tylko z jedną rzeczą mam problem.Jak dokręcić nakrętke na sworzniu końcówki drążka kierowniczego(to co wchodzi w zwrotnice)przecież jak ja tą nakrętką kręce to cały ten sworzen się kręci i nie da rady dokręcić tego(jak to zablokować?),nigdy tego nie przykręcałem więc nie mam pojęcia jak to zrobić aha muszę dodać ,że stare końcówki odkręciłem szlifierką kątową
    164 TS 95r
    164 TB V6 95r

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Musisz mocniej wcisnąć sworzeń na zwrotnicę, przecież to stożek powinien się tak zacisnąć że nie powinien się przekręcać przy dokręcaniu nakrętki, no chyba że jest zaklepany (uszkodzony) gwint na sworzniu lub nakrętce

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    łódzkie
    Postów
    93

    Domyślnie

    czyli co mam tak wbić sworzeń w zwrotnice,żeby się nie ruszał?Ale jest już maksymalnie wbity.No ale załóżmy że sworzeń ma 10 mm a otwór też 10 więc to się będzie zawsze kręcic
    Ostatnio edytowane przez T omek ; 25-08-2010 o 19:43
    164 TS 95r
    164 TB V6 95r

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Szybki i sprawdzony sposób to jak masz dostęp do pneumatu to masz po problemie.

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał T omek Zobacz post
    czyli co mam tak wbić sworzeń w zwrotnice,żeby się nie ruszał?No ale załóżmy że sworzeń ma 10 mm a otwór też 10 więc to się będzie zawsze kręcic
    Raczej nie wal młotem od góry w sworzeń bo go wtedy zniszczysz, może sworzeń jest żle dobrany wymiarowo. To jest stożek powinien sie zacisnąć i wtedy się napewno nie ruszy
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 25-08-2010 o 19:47

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    jusake
    Gość

    Domyślnie

    1.Sprawdź gwint na sworzniu i nakrętce czy nie jest uszkodzony tj. czy jest dobrze nacięty.
    2.Wyczyść powierzchnię stożkową sworznia i otwór zwrotnicy, nie może być na nich smaru.
    3 .Podnieś wachacz ze sworzniem podnośnikiem i w ten sposób powstanie opór między sworzniem a zwrotnicą i dokręć nakrętkę.

    U mnie zawsze to się sprawdza, a wymieniłem ich już trochę:-).

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał jusake Zobacz post
    3 .Podnieś wachacz ze sworzniem podnośnikiem i w ten sposób powstanie opór między sworzniem a zwrotnicą i dokręć nakrętkę.
    Trafne spostrzeżenie i rada

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 164 2.0 TS r.92
    Postów
    95

    Domyślnie

    Witam.
    Z całym szacunkiem Panowie, ale kolega Tomek pisał o końcówce drążka kierowniczego.
    W tym przypadku rada numer 3 kolegi jusake, nie ma zastosowania.

    W takich przypadkach stosowałem dźwignię.
    Jeden koniec opierałem np. o podłużnice, a drugi koniec obciążałem sam i w ten sposób dociskałem sworzeń do zwrotnicy.
    Najczęściej pomagało.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez waldemar-63 ; 28-08-2010 o 21:01 Powód: Błędy w pisowni

Podobne wątki

  1. [159] wymiana drążka kierowniczego
    Utworzone przez zwoli w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 08:38
  2. [159] końcówki drążka układu kierowniczego
    Utworzone przez $ledziu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-11-2013, 11:16
  3. [146] Jakiej firmy końcówki drążka kierowniczego??proszę o szybką pomoc
    Utworzone przez Maryjane w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 02:26
  4. [146] wymiana końcówki drążka czy całego drążka?
    Utworzone przez karolina_wojcik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 16-01-2011, 16:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory