Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: P0236 - czy na pewno overboost?

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie P0236 - czy na pewno overboost?

    Tydzień temu zaczęły się problemy z silnikiem. FiatEcu twierdzi, że to P0236 - overboost valve no signal, ale nie do końca jestem przekonany, czy ma rację. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia raczej bym powiedział, że to przepływka (subiektywne odczucia podczas prowadzenia auta). Problem występuje z przyspieszaniem na wszystkich biegach i w całym zakresie obrotów, czasem ciągnie od tysiąca do półtora i nagle stop, innym razem ciągnie doskonale, a błąd pojawia się po wrzuceniu luzu i "opadzie" obrotów z 3000 do 1000 (w tym momencie jest zwałka) i dalej już zero przyspieszenia. Wszystkie doloty, przeloty i połączenia są szczelne. Oprócz niego nie pojawia się żaden inny.
    Czy uszkodzona przepływka może generować ten błąd? Co pomierzyć Alfadiagiem/FES, żeby zyskać pewność? Wdzięczny będę za sugestie!
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    miałem ten sam błąd i do tego przepływkę skopaną ale to nie ona była przyczyną lecz zacięta geometria turbiny. Ponadto przepływka po dopięciu nic nie zmieniała w jeździe gdyż komputer przyjmuje wartości stałe domyślne bez względu na prędkośc obrotową silnika. Może sprawdź czy wogule geometria chodzi w turbinę najprościej jeden gazuje a drugi patrzy czy zawór naciąga dźwignię geometrii.
    Umnie skończyło się na zrzuceniu turbiny jej przeczyszczeniu, dziś jest ok.
    aa i posprawdzaj przewody podciśnieniowe które idą do zaworu czy żaden nie jest przytarty lub nieszczelny
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 26-08-2010 o 09:14

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Dobrze widzę, że kolega po fachu ;-)

    Wszystkie przewody są OK, sprawdzałem przy okazji wymiany rury do coolera.
    Z tą obserwacją to może być problem, bo przyznam, że na razie nie wiem na co patrzeć :/ To motor w Thesis, a tam dosłownie wszystko jest zabudowane. Ale spróbuję coś wypatrzeć. Dzięki za sugestie!
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    dobrze widzisz

    Kurcze w thesis to ja nie grzebał jeszcze. Nie wiem czy tam geometria nie jest w inny sposób sterowana za pomocą elektryki. Ale błąd mówi o przeładowaniu więc albo zawór overboost lub zapieczona geometria ale to są moje dybania. Wypowiedź Maćka 156 by się tu przydała w tej sprawie. Może PW do niego napisz

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    ;-)

    To dokładnie to samo, co w AR166. Inna jest tylko organizacja osprzętu w komorze.
    Oblookam.
    __________________________________________________ ____________________

    Oblookałem i znalazłem dziada. Pierwsze testy, pomiary i krótka przejażdżka wskazują na usunięcie problemu. Ostatecznie będzie wiadomo jutro, jak główny użytkownik, czyli moja żona będzie walczyła o pitstopy :-)
    Zrobiłem dokumentację foto z rozbiórki - myślę, że się przyda.

    Został jeszcze tylko uszkodzony czujnik temperatury i/lub termostat bo wywala mi P0115 - banalne pytanie - gdzie go szukać?

    __________________________________________________ _____________________

    Jest OK! Ilość sadzy w EGR mnie powaliła (niedawno był czyszczony). Nie wiem (tak sobie gdybam), czy nie ma to związku z pękniętą rurą do coolera (jakiś czas temu się trafiło i zanim znalazłem i wymieniłem to ze 2 tygodnie minęły).
    Poniżej fota przed i po.
    Dzięki za sugestie!
    Ostatnio edytowane przez szerszeń ; 27-08-2010 o 10:02
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    No i jednak dupa :/
    Po przejechaniu 30 km nagle "check" i znowu zwała. Podłączyłem kompa, a tu choinka:

    P1612 - Fuel filter heater relay No signal Fatal

    P0404 - EGR No signal Fatal
    Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
    The reason for this fault is that ECU did not receive signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.

    P0236 - Overboost valve No signal Fatal Light ON
    Boost Pressure sensor A circuit range/performance
    The reason for this fault is that ECU did not receive signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

    P0638 - Flow modif. throttle No signal Fatal Light ON
    Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)
    The reason for this fault is that ECU did not receive signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

    P0101 - Air flow meter Signal low Fatal
    Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
    The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.

    P0380 - Board relay, thermostarter or preheat. ECU. Signal high Fatal
    Glow Plug/Heater Circuit Malfunction
    The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.

    Kasowanie w czasie pracy silnika, sekunda-dwie i znowu, a najlepsze jest to, że po wyłączeniu silnika i skasowaniu sekunda-dwie i znowu powracają.
    Przejażdżka i okazuje się, że w zakresie ~2200-3000 trochę ciągnie, poniżej i powyżej padaka. Sprawdziłem połączenia - wyglądają OK.
    Żeby nie było mi smutno czujnik temperatury chwilowo się naprawił ;-)

    Podejrzewam ze tylko jeden z tych błędów może powodować powstawanie kolejnych (taką reakcję łańcuchową) tylko który? A może bezpiecznik?

    Jakieś sugestie?
    Ostatnio edytowane przez szerszeń ; 27-08-2010 o 19:21
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    EGR, a włąsciwie jego elektromagnes to chyba już wyzionął ducha. Jeśli on jest tak zawalony to w jakim stanie jest poczatek kolektora ssącego - czyściłeś go? Załóż zaślepkę EGRa z otworami.
    Padł albo nie ma kontaktu czujnik temperatury paliwa. Regulator ciśnienia paliwa na 100% jest do czyszczenia. Podobnie overboost do wymiany. No i wg. mnie przepływomierz też wyzionął ducha.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Tyle, ile się dało, to kolektor wyczyściłem, ale go nie zrzucałem.
    Czyli podsumowując:
    - EGR do wymiany (bo z tego co widziałem, to ciężko go rozebrać);
    - na nowy EGR zaślepka;
    - regulator ciśnienia do czyszczenia (gdzie on jest?);
    - sprawdzenie czujnika temperatury paliwa (jw. gdzie go szukać);
    - overboost i przepływka (ale ją najpierw zmierzę Alfadiagiem) też do wymiany (+filtry);
    - zrzucenie kolektora ssącego i wymoczenie go w nafcie, żeby nagar zlazł?

    No to grubsza akcja się szykuje :/

    Nurtują mnie tylko dwa pytania - dlaczego przez te 30km było OK, a tu nagle taka zwała. I dlaczego wszystkie te błędy pojawiają się bez odpalania silnika? Bo po przekręceniu kluczyka CAN wyrzuca tylko błąd systemu nagrzewania.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    W dziale "zrób to sam" znajdziesz wszystkie odpowiedzi i manuale
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    No, ale dlaczego wszystko razem, nagle i po czyszczeniu?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. błąd P0236
    Utworzone przez fiejtekt w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-07-2021, 13:33
  2. Turbo raz jest raz nie ma. Błąd P0236 JTD
    Utworzone przez ketrabpoks w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 09:28
  3. BRAK MOCY Błąd P0236
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 21:26
  4. P0236 156 2.4 jtd
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-09-2012, 16:45
  5. błąd P0236
    Utworzone przez mrutyś w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-08-2012, 16:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory