Strona 11 z 17 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 169

Temat: Wysokie spalanie a wszystko jest dobrze

  1. #101
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wybacz że nie pamietam całej historii twego przypadku.
    - ale czy były robione badania kompresji, kąta rozrządu, sprawnosci cewek W.N.
    - właśnie w pracy ogladam te twoje wykresy i zastanawiam się w czym jest problem.
    - ewidentnie jest za wysoki czas wtrysku, MAF nie schodzi do wartości biegu jałowego.
    - ale problemy MAF-a mogą być problemami wtórnymi, tutaj z diagnozą to trzeba bardzo uważać.
    - problemy z wibracjami silnika na zimnym to zwykle : woda w gniazdach świec, zabity wtryskiwacz, cewka W.N, zespół ZTC ( zespół tłok-cylinder, dlatego pytałem się o parametry cisnienia kompresji), świece.
    - teraz ECU .
    - czy robiłeś może badania gniazd w ECU, po odłączeniu ujemnej klemy akumulatora, czy nie ma żadnego zgiętego pina.?
    - można podstawić ECU z wyzerowanym licznikiem kluczy, ale na mój gust to nie ECU, raczej jego piny.
    - mi to bardziej wygląda na problemy mechaniczne, rozrząd przestawiony lub żle ustawiony, zeszlifowane wałki rozrzadu, zakleszczone popychacze hydrauliczne lub gubiące olej.
    - szczególnie ten ostatni problem w pełni by tłumaczył problem z drganiem na zimnym silniku zanim popychacz nie nabierze oleju.
    - jeszcze jeden może być motyw, miałem taki przypadek dość trudny, ze była rozkalibrowana przepustnica.
    - podmiana na inną wskazała winowajcę.
    - widać, że parametry eletryczno-elektroniczne sa w miarę w normie, oprócz tego co napisałem do sprawdzenia.
    - w alfie nie ma tak , ze podmiana jednego elementu przywraca pełną funkcjonalność auta.
    - dlatego tez np. zmiana na inny MAF może nie przynieść skutku.

    p.s.
    - wymiana ECU to zwykle zakup na alegro tego samego modelu, wysłanie do mnie i ja po zerowaniu wysyłam do ciebie.
    - jak bedziesz w okolicy Wrocławia to daj znać, ta cała diagnostyka to zwykle 3-4 godziny pracy i prawie wszytko wiadomo.
    - cześć rzeczy możesz nawet u siebie zrobić, pomiar kompresji to kazdy zakład wykonuje, pomiar rozrządu to trzeba mieć SPRAWDZONE blokady i klucz storcowy 19 mm.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-08-2010 o 17:14
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #102
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Koledzy proszę o pomoc. Miałem uszkodzoną sondę i auto dużo paliło. Teraz ją wymieniłem i mam wrażenie że nadal tyle pali. Błędów już żadnych nie pokazuje na komputerze, wsyzstkie wykasowane i nic się nie pojawia nowego. Obroty mam równe, auto ma moc, odpala na dotyk. Ale jest jedna wredna menda w tym silniku- czuje nadal paliwo w oleju i poziom oleju w ciągu dwóch dni odkąd wymieniłem sondę i olej, wzrósł do stopnia sporo ponad maximum. Na moich oczach paliwo znów jest dosłownie pite, wskazówka opada kilka mm na dzień. Czas wtrysków wynosi 3.4-3.9ms czy parametr ten jest w porządku? Nie mam wykresów z alfadiaga bo nie mam laptopa, nikt z mojego miasta nie zajmuje się tym. Byłem u dwóch mechaników to wzięli pieniądze za podłączenie kompa ale nic nie naprawili i nic nie stwierdzili.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #103
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    te czasy wtrysków są za duże!

  4. #104
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    jakie powinny być? i co zrobić aby je zmniejszyć? co może być przyczyną?

    przepływa nowa, sonda nowa, świece nowe, przepustnica czyszczona, wąż gumowy nowy
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  5. #105
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    niech jakiś spec się wypowie, ale u mnie po wymianie sondy i przepływki, czasy były poniżej 3ms
    sam wymieniałeś sonde itp ?
    może coś trefnego Ci jakiś mechanior zamontował??

  6. #106
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    sondę kupiłem oryginalną i z taka pojechałem do mechanika, przy mnie ją zakładał
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #107
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Ts 98 r
    Postów
    96

    Domyślnie

    Jako autor tego tematu wracam po roku z tym samym problemem czyli spalanie 20/100 jako że powiedziałem ze sie nie poddam tak tez robie.

    Przez ten czas wymieniłem świece, przepływomierz na oryginalny bosha, termostat, wlalem plyn do czyszczenia wtryskiwaczy, mialem jeszcze pare napraw ale nie zwiazanych ze spalaniem. No i nic jak bylo tak jest.

    Podsumując :
    - świece nowe
    - przepływka nowa
    - termostat nowy
    - czyszczenie wtryskiwaczy nie pomogło
    - wszystkie gumy sprawdzone czy czasem nie bierze lewego powietrza
    - sonda niby dobra ( wykresy diagnozowal bubu )
    - w trasie pali 7-8 l
    - miasto =>20

    Nie mam pomysłu co mam zrobic dlatego prosze o pomoc, podejrzewam jeszcze ze wtryski moga lac bo juz nic mi nie przychodzi do glowy. Podejrzewam ze mam zaczac od diagnostyki takze prosze o jakies wskazowki ...

  8. #108
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podaj obecne prametry TRA, FRa oraz Lambda Regulation Row 1 na biegu jałowym.
    - jak będą wtryskiwacze lać to Lambda Regulation nie zmieści sie w zakresie.
    - oprócz tego będzie TRA duży.
    - no i będzie leżeć sonda lambda.
    - wykres sondy po ticku temperatury by się przydał.
    - ale wszystko na biegu jałowym.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #109
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Kolego Bubu, mam ten sam objaw co kolega wyżej, wklejałem Tobie screeny z adaptacji TRA FRA sondy i wszystkiego po kolei. Wymienione mam tak samo wszystkie części co kolega powyżej czyli sonda, świece, przepływomierz itd... , sonda pracuje jak trzeba, TRA max 58k i nic nie napisałeś, ile to już resetów i screenów się nawklejałem.

    Jak paliła 20 w mieście tak dalej pali. Płynów do wtryskiwaczy czyszczenia wlałem już trzy buteleczki przy trzech tankowaniach (wynns + STP)

    ---------- Post dodany o godzinie 16:23 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:13 ----------

    Cytat Napisał DaVeD Zobacz post
    - Wczoraj wizyta u jednego mechanika zakończona w chwili zobaczenia auta - tekst tego mechanika "Ja się tego nie dotykam"
    - Dziś wizyta u następnego, obawiam się że reakcja będzie podobna.
    - Zmiana na Golfa IV jest coraz bardziej realna bo 2 lata z Alfą walczę i co mechanik inna diagnoza, płace 400 - 500 zł i bez żadnej zmiany, poprawy a nawet jest gorzej.


    Kolego DAVED, ja mam również falowania które doprowadzają mnie do szału, auto pali 20l, wymienione mam wszystko na nowe:

    -sonda
    -przepływka,
    -świece,
    -wąż gumowy,
    -czyszczone zaworki odmy i wariatora
    -i cała reszta której nie będę wymieniać,
    -wtryskiwacze czyszczone,
    -adaptacje robione
    -podejrzenie padło na rozrząd więc sprawdzały go dwa niezależne serwisy- wyszło że OK

    i nic. Do którego mechanika nie pojadę to słyszę tak samo "ja się tego nie dotykam". Wydawałem od mechanika do mechanika od 50zł do 450zł. Prawda jest bolesna bo żaden mechanik nie zrobi Alfy, a jedyny serwis który zrobi to FIAT za ok 3tyś zł, wiem bo byłem i dostałem wyliczenie kosztów, ale nie powiedzieli co jest do zrobienia dopóki nie podejmę się roboty rzecz jasna. Jestem załamany bo walczę z Alfą od jej zakupu.
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  10. #110
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - każda alfa jest inna.
    - jak są problemy ze spalaniem, to tylko analiza spalin może coś rozjaśnić.
    - pomocne są badania za pomocą oscyloskopu.
    - w tych badaniach widać przykładowo, że popychacze są przyblokowane i otwarcia zaworów odbywają się w całkiem innych czasach.
    - widać także problemy zespołu tłok-cylinder (ZTC), tych problemów nie wykryje żadne inne badanie.
    - wtedy statyczne sprawdzenie rozrządu raczej nic nie wykryje, potwierdzi tylko dobre ustawienie rozrządu..
    - ASO chce tyle pieniędzy ponieważ rozbiora "dolot", sprawdzą popychacze, wałki rozrządu, wyczyszczą przepustnicę, ustawią rozrząd, wyzerują ECU, zrobią adaptację.
    - a nawet być może "wypalą" sondę lambda na trasie.
    - tak jak widzisz są dwa poziomy diagnostyki, ta jedna zgrubsza, z pomocą parametrów ECU i ta druga zaawansowana wymagająca specyficznych narzędzi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Jest Bella.. jest dobrze :)
    Utworzone przez dawid_devel w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 20:02
  2. GT 3.2 wysokie spalanie
    Utworzone przez gacekszadek w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 08:55
  3. Wysokie spalanie 1.6 TS 120 KM
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 11:20
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 11:13
  5. Wysokie spalanie
    Utworzone przez medork w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-05-2007, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory