Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 156 1.8 TS kuleje po odpaleniu

  1. #1
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie 156 1.8 TS kuleje po odpaleniu

    Mam taki objaw w swojej 156 . Po nocy jak go uruchamiam ,zapala bardzo ładnie ,ale nie chce wejść na obroty. Jak się trochę nagrzeje ,jest OK. Kupiłem interfejs VAG (na razie nie przerabiany) ,ale przy próbie połączenia ,po kilku sekundach jest ono zrywane. Udało mi się odczytać błąd ciśnienia paliwa ,ale nie zdążyłem zanotować kodu błędu ,zerwało połączenie i już nie mogłem drugi raz się połączyć. Użyłem FiatECUScan.
    Mam jeszcze kilka programów ,ale nimi też nie mogę się skomunikować.
    Odinstalowałem sterowniki ,ustawiłem port po ponownej instalacji według opisu z forum ,ale dalej klapa. Co robić ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - użyj programu FTDI unistall aby odinstalował wszystkie sterowniki.
    - potem ten sterownik
    http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM20602.zip
    - i program alfadiag.
    - FiatECUScan mi przy ECU M1.5.5 zrywał połaczenia.
    - jesli notebook jest zapchany to bedzie zrywał połączenia.
    - dlatego na poczatek , aby wykluczyc problemy użyj Unidiaga, jest słaby w odczycie parametrów ale pewnie trzyma komunikację, nawet na zabitym systemie.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    Połączyłem się dzięki tym sterownikom. Teraz chciałbym przerobić kabel VAG tak aby się skomunikować z poduszkami ABS.Znalazłem opis ,ale nie wszystko jest jasne. Chodzi o to że że można zmostkować piny 1 z 7 a osobno pin 3 od poduch.Na innym schemacie znalazłem że 1 , 7 , 9razem a 3 osobno. Do czego potrzebny jest pin 9 ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w alfach 156 TS ECU działa na adresie 0x10.
    - ABS na adresie 0x20.
    - poduszki na adresie 0x00
    - dlatego 1, 7 razem poniewaz są rózne protokoły i tak można łączyć a pin 3 od poduszek osobno.
    - vlaken łaczy jeszcze pin 9 przez opornik 22 Om z 1.7.
    - w alfie pin 8 to immobilizer, 9 to klimatyzacja a pin 11 to alarm.
    - to tak na przysżłość.
    - ale boje sie, że i tak będzie musiał być przełacznik lub multiplexer aby obsłuzyc to wszystko.
    - tylko jaki program odczyta klimatyzację, immo oraz alarm ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-08-2010 o 18:43
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    Wiem że trzeba zastosować przełącznik.Dzięki za ww. opis. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące samej przeróbki VAGa. Czytałem że trzeba zrobić przerwy w ścieżkach ,oryginalnej płytki . W innych opisach nic nie piszą na ten temat. Czy trzeba te ścieżki przerywać czy można tylko zmostkować 1 z 7 i do przełącznika ,a do drugiego sam pin 3 ?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Przerabiałem podobny przypadek, problem zniknął po wymianie świec. Może u Ciebie jest podobnie?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    9none
    Gość

    Domyślnie

    z płytki wychodzi sygnał do linii K, pin 7.
    to czy musisz ciąc ściezki zalezy od tego jak jest zbudowany interfejs.
    ja mam wyprowadzenia z płytki na przewodach.
    pin 3, AIRbag nie może mieć połaczenia z 1 i 7 pinem.

  8. #8
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    Znalazłem opis pinów OBD2 do alfy i tam jest napisane ,że pin 9 to Body ECU , EPS. A tak przy okazji to czy trzeba przerywać ścieżki w oryginalnym interfejsie czy można tylko zmostkować 1 i 7 a osobno ,oczywiście przez przełącznik ,pin 3 .... bubu321 pisałeś że do 1,7 Viaken dokłada 9 przez jakiś opornik, ale na stronie FietEcuScan pin 9 jest połączony bez żadnego opornika ,ale chyba jest na osobnym styku przełącznika , tak jak 3 od poduch.Mówiąc szczerze to nie znalazłem porządnego opisu do przeróbki kabla. Chodzi mi o samą ideę .Przecież różne są fejsy i zdjęcia na których widać co i jak nie zawsze są przydatne.Tak jest i w moim przypadku.Ja to rozumię tak, że przełącznik jest po to aby nie było kolizji między pinami fejsu.Jeśli tak to nie potrzebne są żadne schematy , tylko to co idzie do pinu 7 ,rozdzielamy poprzez przełącznik ,osobno na piny 1,7,9 i 3 ,chyba że ktoś potrzebuje jeszcze mieć połączenie z pozostałymi . Wtedy trzeba zastosować dodatkowe przełączniku. Cz ja to dobrze rozumiem

  9. #9
    9none
    Gość

    Domyślnie

    dokladnie, tylko nie wiem dlaczego sie pytasz jak wszystko wiesz.
    gdze indziej nazywają to nabijaniem tematów ale tutaj chyba nie ma takiego licznika !!
    wg. mnie ważniejsze są twoje problemy z autem.

  10. #10
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie ,że nie jestem pewien , bo wszędzie piszą co innego i strasznie gmatwają tą przeróbkę..Nie jestem też pewien czy muszę przerywać wszystkie oryginalne ścieżki czy nie ?

Podobne wątki

  1. [156] Kuleje na zimnym silniku oraz niebieski dym.
    Utworzone przez pleban16 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-10-2015, 13:31
  2. Alfa 2,5 v6 kuleje na wolnych obrotach
    Utworzone przez Koza308w w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-05-2014, 09:51
  3. Dławienie po odpaleniu 2.0 TS
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-10-2013, 21:00
  4. [145] Po nocy po odpaleniu traci moc - po ponownym odpaleniu problem znika
    Utworzone przez krzyzie w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-08-2011, 08:27
  5. [156] 1.8 ts + gaz lekko kuleje pomocy
    Utworzone przez alfaczop w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-06-2009, 21:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory