Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Alfa Romeo 146 1.6 T.S + lpg sekwencja głośno chodzi :(

  1. #1
    adam24243
    Gość

    Domyślnie Alfa Romeo 146 1.6 T.S + lpg sekwencja głośno chodzi :(

    Witam wszystkich!
    chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną głośnej pracy silnika w 146 ?
    auto zapala jak diesel...
    co prawda posiada 120KM ale można też wyczuć utratę tej mocy...
    w czasie jazdy też jest głośny.... powyżej 80km/h buczy....

    w aucie jest zainstalowana sekwencja BRC, rozrząd wymieniony w marcu, uszczelka pod głowicą również była robiona( zdarzało mu się palić olej).

    proszę o pomoc, może ktoś miał podobną zagadkę i wie o co chodzi....
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez adam24243 ; 02-09-2010 o 18:26

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    Co do diesla to:
    Wariator się odzywa, przy okazji wymienia się rozrząd gdy wymieniasz wariata.

    A wydech jest cały?

  3. #3
    adam24243
    Gość

    Domyślnie

    wydech cały... tez był wymieniany niedawno... cały od kolektora...

    ---------- Post dodany o godzinie 09:54 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:50 ----------

    przeczytałem ten artykuł: http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=3422
    i to jest chyba mój problem.... drogie są te wariatory ??

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GrabarzQV
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Okolice Poznania
    Auto
    166FL 2.4 20v Sportronic
    Postów
    71

    Domyślnie

    no parę stówek na wariata musisz mieć

  5. #5
    thing
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrabarzQV Zobacz post
    no parę stówek na wariata musisz mieć
    albo regeneracja

  6. #6
    adam24243
    Gość

    Domyślnie

    najlepsze jest to że tak naprawdę 50% Alf jeździ z uszkodzonym wariatorem i nic sie nie dzieje, poza oczywiście głośną pracą silnika.
    pare stówek wariator + rozrząd + robota, to chyba wyjdzie z 1500

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    Również to zauważyłem, ludzie kupują nie zmienią wariata, rozrządu, oleju a później paski pękają nagle...

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Talking

    Cytat Napisał adam24243 Zobacz post
    najlepsze jest to że tak naprawdę 50% Alf jeździ z uszkodzonym wariatorem i nic sie nie dzieje, poza oczywiście głośną pracą silnika.
    pare stówek wariator + rozrząd + robota, to chyba wyjdzie z 1500
    Dzieje się: po pierwsze, utrata mocy w niskich (do ok. 3500) zakresach obrotów, po drugie spadek spalania, po trzecie szaleństwa elektrozaworu wariatora (falowanie obrotów na zimnym, większy pobór prądu, błędy). Poza tym, to niekoniecznie musi być wariator, mogą być popychacze zaworów (tzw. szklanki) - różnica w dźwięku jest ewidentna (wariator to głośne, głuche JTD, a szklanki to taki niewielki diesel z metalicznym wydźwiękiem ).
    No i wymiana rozrządu z wariatorem w ASO (przynajmniej w moim wypadku) to ok. 1100zł. Przy czym, kupując części oddzielnie, koszt robocizny to jakieś 300zł, a części - wariator to ok 350zł, reszta w zalezności od dobranego zestawu. Regeneracja wariatora? Można spróbować, jeśli "klepie" tylko przy odpaleniu i od niedawna. Koszt robocizny rośnie, a zestaw naprawczy to 10-40zł w zależności od źródła. http://www.forum.alfaholicy.org/145_...wariatora.html
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 03-09-2010 o 22:58
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    adam24243
    Gość

    Domyślnie

    ja alfę mam od niedawna... najlepsze jest to że wdł mechanika to nie wariator... i wdł niego chodzi dobrze... ;/ druga sprawa ze w marcu rozrząd był wymieniany i olej tez...

    jeśli to nie wariator... to ładnie bym zdublował koszta...

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stiopa
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    AR 147 1.9 JTD
    Postów
    383

    Domyślnie

    Ja jestem po regeneracji wariata zestawem naprawczym i jak przy odpaleniu przez 5 sekund chodzil jak diesel silnik tak teraz jest to sekunda moze dwie - tyle ile potrzeba zeby olejem chlapnelo na wariata i jest miod malina a koszt zestawu naprawczego to 50zl z przesylka z allegro i wlasna robocizna.

Podobne wątki

  1. [146] Strasznie głośno chodzi po zmianie świec/marchewa!!
    Utworzone przez astapka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-11-2015, 22:27
  2. Syczy / głośno chodzi po odpaleniu 1.6 105 km
    Utworzone przez Nemiks w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 01:08
  3. AR 156 2,4 jtd 20V chodzi twardo i głośno
    Utworzone przez mdmathc w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 30-04-2014, 08:12
  4. 2.0 Strzelił, dusi się i głośno chodzi
    Utworzone przez Paza w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 22:02
  5. Szarpie, nie równo chodzi (sekwencja)
    Utworzone przez endriu73 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 20:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory