Strona 8 z 44 PierwszyPierwszy 123456789101112131415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #71
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster
    nie wiem jak to porównywałes i jakie miałeś kryteria oceniania ale diesel nigdy nie będzie chodiził jak benzyna - i nie ma znaczenia ile to ma cylindrów. ale co do jednego muszę się z tobą zgodzić - sound diesla jest "całkiem imponujący" ... głosne to to, klekocze i trzęsie budą. a TS - moment mniejszy, moc porównywalna ale tony fun'u z ganiania na 5k obr.
    Tzw. komentarz poniżej poziomu, którego oczekiwałem po użytkownikach Alfy Czy ja gardzę TSem? Nie. Wręcz uważam go za nieźle brzmiący wśród innych wolnossących czterocylindrowców, których dźwięk ogólnie rzadko mi podchodzi. Porównywałem na słuch a kryteria miałem subiektywne, bo wyrażam swoją opinię. Ty natomiast obrażasz mnie i osoby podzielające moje zdanie ubliżając obiektowi naszej sympatii.
    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    w przypadku 166 ja się dziwię że ty sie zastanawiałes nad TS. diesel ma moment - dzięki temu ta "krowa" jeszcze całkiem sprawnie się odpycha. TS w takim aucie to nieporozumienie.
    Czyli podzielasz jednak moje zdanie? To miło z Twojej strony.
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 08-09-2010 o 17:43

  2. #72
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No, tylko ten temat brzmi inaczej, przynajmniej chyba w zamyśle Autora - nie co tańsze, czy co lepsze, ale dlaczego tak się dzieje, że sprzedają się lepiej jedne czy drugie.
    Odpowiedziałem w poście 54 Ale nikt za bardzo nie pociągnął wątku o tym, że fakty jedno, a obiegowa opinia/przesądy inne - jakby tak było, że każdy kupuje to, co mu się podoba (wyłączając rozsądek i przesądy), to chyba proporcje byłyby bardziej pół na pół, natomiast 2.5 litrowa 156 po FL na Allegro pojawia się chyba raz na pół roku

    Ja czytając nasze forum przed zakupem doszedłem do wniosku, że TSy i JTD-ki mają podobny poziom niezawodności, ale objazd 2.4 10V zupełnie mnie rozczarował, więc kupiłem benzynkę, żałuję tylko, że nie szukałem dłużej i nie znalazłem V6, bo i tak 90% wydatków eksploatacyjnych na dystansie 10 kkm związanych było bardziej lub mniej z podwoziem (prawie cały, zawias, maglownica, hamulce)...
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  3. #73
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    ...natomiast 2.5 litrowa 156 po FL na Allegro pojawia się chyba raz na pół roku ...
    owszem, a do tego w odpowiadającej kolorystyce i możliwym do przyjęcia / poprawienia stanie - raz na kilka tych wspomnianych co pół roku, a SW jeszcze rzadziej... ale warto szukać i poczekać, a jak ktoś ma czas, to szukać poza PL. Bo warto.

  4. #74
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Ty natomiast obrażasz mnie i osoby podzielające moje zdanie ubliżając obiektowi naszej sympatii.
    chyba trochę przesadzasz czytam po raz kolejny to co napisałem i nie widze tam nic co mogłoby cię obrazić a już na pewno nie miałem zamiaru "ubliżać obiektowi waszej sympatii" - po prostu nie mogę się z tobą zgodzić

    zauważyłem tylko że pod względem kultury pracy (głośność, charakterystyczny odgłos pracy silnika, oraz wibracje przenoszone na karoserię) silniki benzynowe są na wyższym poziomie - choć diesle zrobiły duży postęp ostatnimi czasy pod tym względem.

    piszesz że nienawidzisz dzwięku 4cyl diesla. ja nie widzę różnicy miedzy R4 i R5 w dieslu (zawory klepią tak samo głośno, turbina gwiżdże podobnie)

    piszesz że nie kupiłeś diesla po to żeby oszczędzać tylko po to żeby nie wydawać. dla mnie to to samo

    z ciekawości popatrzyłem w dane techniczne alfy 156 - okazuję się że np czasy od 0 do 100 dla 1,8 TS 144 KM i 2,4 JTD 150 KM są podobne (0,1 na korzysć TS). jak dodamy do tego większą podsterowność to po chwili z zalet JTD zostaje tylko duży moment i małe spalanie tanszego paliwa. coś przeoczyłem?

    IMO jeśli ktoś tak patrzy na samochód (charakterystyka pracy silnika + prowadzenie) to rozsądniejszym wyborem jest silnik benzynowy - mowie o 156. żuwik w twoim przypadku (AR 166), tak jaki pisałem we wcześniejszym poście, wybór JTD czy TS był oczywisty.

    pozdrawiam

    Ps. podobnie jak kilku kolegów cholernie żałuję że w obawie przed sztucznie wyolbrzymionymi kosztami utrzymania v6 wziałem TS.
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  5. #75
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    zauważyłem tylko że pod względem kultury pracy (głośność, charakterystyczny odgłos pracy silnika, oraz wibracje przenoszone na karoserię) silniki benzynowe są na wyższym poziomie - choć diesle zrobiły duży postęp ostatnimi czasy pod tym względem.
    W przypadku 166 zgadza się jedynie odgłos pracy silnika, pytanie co jest uogólnieniem: przyjmowanie że wszystkie diesle montowane są w autach słabo wyciszonych i słabo wytłumionych pod względem wibracji, czy jednak zakładanie że cechą charakterystyczną są rzeczy występujące we wszystkich modelach.

    piszesz że nienawidzisz dzwięku 4cyl diesla. ja nie widzę różnicy miedzy R4 i R5 w dieslu (zawory klepią tak samo głośno, turbina gwiżdże podobnie)
    Zapewne zawory w v6 i TS również klepią tak samo. Czy to znaczy, że brzmią tak samo?...

    z ciekawości popatrzyłem w dane techniczne alfy 156 - okazuję się że np czasy od 0 do 100 dla 1,8 TS 144 KM i 2,4 JTD 150 KM są podobne (0,1 na korzysć TS). jak dodamy do tego większą podsterowność to po chwili z zalet JTD zostaje tylko duży moment i małe spalanie tanszego paliwa. coś przeoczyłem?
    A może zostaje AŻ duży moment i małe spalanie? Z podsterownością nie jest tak źle, auto przez 0,01% swojego życia jedzie na limicie, więc w większości sytuacji na drodze różnica nie będzie odczuwalna.

    Dyskusja jest miła, dopóki licytujemy się na zalety wszystkich rozwiązań. Obiektywna, gdy oceniamy zalety i wady. Obraźliwa, gdy krytykuje się inne rozwiązania niż zastosowane w swoim samochodzie, podpierając się nieprawdziwymi argumentami. Takie np. drżenie karoserii: w 4cyl benzynówce przy próbie mocnego przyspieszania z bardzo niskich obrotów nie pojawiają się przypadkiem wibracje? Nie piszę, że jestem szczególnie ujęty Twoim postem Ani nadymać się nie będę. Proponuję jednak rzeczową dyskusję. I weź pod uwagę, że wyrażam swoje zdanie jako miłośnik benzyny i wieloletni hater diesli - z takim podejściem czytaj moje słowa

  6. #76
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Kolega mówił o drżeniu nadwozia na wolnych obrotach, co uważam że jest niedopuszczalne w dzisiejszych czasach, a niestety diesle tak mają (nawet Mercedes ML). Ale jak ktoś to uważa za pieszczoty swojego tyłka i lubi to, to jego sprawa.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #77
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Wiem, i jest to jedna z niedogodności diesla tak samo, jak wibracje przy dużym obciążeniu na niskich obrotach są jedną z niedogodności Pb N/A

  8. #78
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Dyskusja jest miła, dopóki licytujemy się na zalety wszystkich rozwiązań. Obiektywna, gdy oceniamy zalety i wady. Obraźliwa, gdy krytykuje się inne rozwiązania niż zastosowane w swoim samochodzie, podpierając się nieprawdziwymi argumentami. Takie np. drżenie karoserii: w 4cyl benzynówce przy próbie mocnego przyspieszania z bardzo niskich obrotów nie pojawiają się przypadkiem wibracje? Nie piszę, że jestem szczególnie ujęty Twoim postem Ani nadymać się nie będę. Proponuję jednak rzeczową dyskusję. I weź pod uwagę, że wyrażam swoje zdanie jako miłośnik benzyny i wieloletni hater diesli - z takim podejściem czytaj moje słowa
    Myślę, że tak nasz dyskusja wygląda - bardzo mnie zdziwiło stwierdzenie że rzekomo obrażam posiadaczy dieslów.

    jeśli chodzi o to nieszczęsne drżenie karoserii to mam na myśli samochód chodzący na wolnych obrotach - a nie pórwnywanie jałowych obrotów diesla i dławiącego się benzyniaka. o prawdziwości argumentów niech świadczy fakt że ja też bardzo często poruszam się pojazdami na ON (od ciągników rolniczych przez różne dostawczaki po jazdy testowe Tiguanem 2,0 Tdi z rocznika bieżącego). potrafię docenić zalety dużego momentu i niskiego spalania (np. kiedy spalanie jest liczone w dziesiątkach litrów na godzinę).

    potrafię zrozumieć kogoś kto chce oszczedzać na paliwie bo robi spore przebiegi - takiej osobie nawet ja polecę diesla. ale jestem zdziwiony jak ktos bierze diesla, mówiąc, że nie zalezy mu na oszczędnościach i jeszcze oczekuje fun'u z jazdy - mi to zalatuje hipokryzją albo schizofrenią
    Ostatnio edytowane przez ziomster ; 09-09-2010 o 11:30
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  9. #79
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    No widzisz, dla mnie to też było hipokryzją, mało tego, nigdy nie chciałem mieć Alfy ze względu na ich złą opinię i nigdy nie chciałem mieć diesla. AR 166 2,4JTD nie zmieniła mojego poglądu na te pojazdy, pokazała mi, że jednak się da :!:

    Kończąc temat obrażania - nie jest głośne toto, klekocze cicho (heh inaczej tego nie ujmę ) na jałowym i nie trzęsie budą, minimalne wibracje może i są, ale bez przesady, wzdłużne 4cyl benzyny nieraz powodowały większe. Nie będzie dorównywać dźwiękiem benzynie, nie będzie jej dźwiękiem przewyższać, ani nie dorastać. Po prostu ma inne brzmienie, wg mnie świetne, wg Ciebie nie, ale to jest kwestia gustu więc nie należy stanowczo stwierdzać, że czarne jest czarne itd.

  10. #80
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    minimalne wibracje może i są, ale bez przesady, wzdłużne 4cyl benzyny nieraz powodowały większe.
    zostawmy już temat dźwieku bo tak jak piszesz to bardzo subiektywny temat. odpowiedz mi na jedno pytanie:

    co jest powodem montowania w silnikach diesla koła dwumasowego? dlaczego tak jak w benzynkach nie ma tam zwykłego koła zamachowego?
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory