Strona 10 z 44 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617181920 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #91
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    O kurcze pierwszy raz widze na tym forum obiektywną odpowiedz w całej tej wojnie benzyna - diesel! Kolega ma dużo racji i za to go popieram.

    Oby wiecej takich ludzi, a nie mam taki i jest zaj....e, a to jest h...e

  2. #92
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Benzyna broni się turbiną - nie rozśmieszaj mnie.
    Gdyby nie turbina to diesel nie mógł by nawet konkurować z wolnossącą benzyną. Benzyna z turbo zjada turbodiesla na śniadanie.
    Jeśli diesle są takie świetne i elastyczne czemu nie jeżdżą w WRC czy podobnych imprezach?
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #93
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Jeśli diesle są takie świetne i elastyczne czemu nie jeżdżą w WRC czy podobnych imprezach?
    Coraz więcej ich jest... W WTCC Seaty jeżdżą z TDI a w Le Mans 24h Peugeoty mają pod maską HDi FAP, Już nie wspominając o Dakarze...

  4. #94
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Coraz więcej ich jest... W WTCC Seaty jeżdżą z TDI a w Le Mans 24h Peugeoty mają pod maską HDi FAP, Już nie wspominając o Dakarze...
    juz nie chciało mi sie tego pisac, bo kolega Wujek cos ostatnio nie doinformowany...

  5. #95
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Benzyna z turbo zjada turbodiesla na śniadanie.
    Przesadzasz wujek!

    1. Audi A4 1,8T benzyna (180KM) 0-100km/h robi katalogowo w 7,6s
    2. Alfa 156 2,4 diesel (175KM) 0-100km/h robi katalogowo 8,3s

    albo:

    3. Audi A4 1,8T benzyna (150KM) 0-100km/h robi katalogowo w 8,3s
    4. Seat leon diesel 1,9 (150KM) 0-100km/h robi katalogowo w 8,9s

    Teraz odpowiedz sobie na pytanie. Podczas codziennej eksploatacji ile razy będzie Ci dane startować ze świateł, żeby wykorzystać przewagę tych ułamków sekund?
    Nie lepiej mieć pod nogą moment przy 2000obr?

    Prawda jest taka, że gdyby nie "klekot", to nikt nie zastanawiałby się nad wyborem.
    Ale diesle są coraz lepsze. Np. 6-cylindrowe silniki BMW. Jechałem takim 245KM - rewelacja!

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Jeśli diesle są takie świetne i elastyczne czemu nie jeżdżą w WRC czy podobnych imprezach?
    np. fabia WRC

    PS. Co nie znaczy, że jestem anty-benzynowcem. Są samochody, które chciałbym mieć tylko w wersji benzynowej.

  6. #96
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    twardy nie porównuj pojemności 1.8 do 2.4.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #97
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    ...
    Prawda jest taka, że gdyby nie "klekot", to nikt nie zastanawiałby się nad wyborem.
    Ale diesle są coraz lepsze. Np. 6-cylindrowe silniki BMW. Jechałem takim 245KM - rewelacja!...
    No nie tylko klekot, ale i właśnie wąski zakres użytecznych obrotów - troszkę powyżej 4 tys nagle cały moment gdzieś znika niespodzianie i sięgamy do lewarka, w mieście mało fajne.
    Co do 6cyl BMW miesiąc temu sobie dłużej pojeździłem takim - aktualna 5ka. No nie ma klekotu, komfort świetny (ale nie oszukujmy się, pod wzgl technologicznym współczesne BMW Alfę kilka razy dubluje niestety) , nie wiem na ile to było zasługą diesla a na ile automatu ale od wciśnięcia pedału do reakcji silnika sporo czasu upływało, później jak zareagował to fajnie , i owszem - do automatu diesel duży pasuje całkiem całkiem. Choć i duża benzyna niegorzej.

    A jeszcze co do parametrów - 0-100 coś jednak mówi, jest od lat podawnym w jakiś sposób dającym porównanie parametrem i nie można tego ignorować. Prędzej można ignorować Vmax bo to praktycznie nieużywany parametr, ale również coś mówiący.
    Ktoś tu pisał że beznynę "musi się" wysoko kręcić dla jej mocy - no ale co to za problem ją rozkręcić ? niczym poza większym spalaniem to nie skutkuje, a przecież nie chodzi w tych wyborach o oszczędność nie ?

    jeszcze parametry 0-100 z instrukcji 156:
    1,8 TS 9,4sek, 2,0JTS 8,2sek; 29,8 .
    1,9 16VMultijet 9,3sek (a wersja 150KM - 9,1), 20V Multijet 8,3sek
    V6 7,3sek

    Bez turba a praktycznie bez różnicy, za to w zakupie o ile dobrze pamiętam były różnice w cenach nowych - benzyny tańsze. No ale nie chodzi oczywiście o oszczędzanie
    Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 10-09-2010 o 21:11

  8. #98
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    To raz. Dwa to moment przy 2000 w turbo benzynie też wystąpi. Będzie tylko duuużo ciszej, przyjemniej.
    Jeszcze jedno. Ta sekunda między 7 a 8 sekund do setki t w rzeczywistości przepaść.
    Diesel wydaje się "mocny", bo ma zawsze dużą pojemność i doładowanie. Mimo to ma porównywalne osiągi do wolnossącej benzyny.
    W tym wszystkim jest tylko jeden powód, żeby kupić diesla - taki silnik ma większą sprawność, więc mniej pali. Gdyby nie to nikt nie rozwijałby tak problematycznego i nieprzyjemnego silnika.

  9. #99
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Andrzejsr, potwierdził tylko to co pisałem wcześniej. Do wymienionych przez niego benzynówek wstawić turbo, to diesel zostanie z tyłu w chmurach dymu. Ale po co im wstawiać turbo jak osiągami nic nie odbiegają jako wolnossaki.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  10. #100
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Co do porównania osiagów aut, które miałem (oba 150 KM w serii) to akurat mój diesel rwał jak dziki i TS 16V nawet na przyspieszenie nie miał zbytnich szans, choć zaznaczam iz nie dokonywałem pomiarów.
    pomiary wyszły takie że według katalogu 1,8 TS ma lepszy czas do 100 niż 2,4 JTD (150KM). odczucie "wciskania w fotel" (duży moment) osiągane dzięki turbinie może bardzo mylić...

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post

    O elastyczności nie wspomne bo to po prostu przepaść.
    czy ktoś może wrzucić jakies katalogowe dane o elastyczności tych silników? mam dziwne podejrzenie że tu nie będzie jednak tej przepaści..


    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Żeby utrzymac się za dieslem, w benzynie trzeba by zredukować do 3 i ciagnąć dobrze ponad 6000 przed zmianą na wyższy. (...) Benzyna oczywiście zaoferuje dobre osiagi ale trzeba ja niestety krecić wysoko.
    niestety!? właśnie tak się jeździ wysokoobrotowym benzyniakiem - redukcja (czasem o dwa biegi) i ogień..

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Waga aut bardzo zblizona więć ten czynnik odpada.
    156 1,8 TS - 1230 kg
    156 2,4 JTD (150 KM) - 1385 kg

    150 kg to moim zdaniem dość dużo

    dane za autocentrum.pl

    majster, cuoreventi kilka stron wcześniej ktoś ładnie wypisał w jakich seriach rządzi benzyna. WTCC i 24h le mans (niech mnie ktoś wyprowadzi z błedu ale podejrzewam że przewaga diesla w 24h le mans wcale nie wynika z osiągów tylko z mniejszego spalania) to wciąż za mało żeby uznać że diesel coś znaczy w sportach motorowych...
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory