O kurcze pierwszy raz widze na tym forum obiektywną odpowiedz w całej tej wojnie benzyna - diesel! Kolega ma dużo racji i za to go popieram.
Oby wiecej takich ludzi, a nie mam taki i jest zaj....e, a to jest h...e
O kurcze pierwszy raz widze na tym forum obiektywną odpowiedz w całej tej wojnie benzyna - diesel! Kolega ma dużo racji i za to go popieram.
Oby wiecej takich ludzi, a nie mam taki i jest zaj....e, a to jest h...e
Benzyna broni się turbiną - nie rozśmieszaj mnie.
Gdyby nie turbina to diesel nie mógł by nawet konkurować z wolnossącą benzyną. Benzyna z turbo zjada turbodiesla na śniadanie.
Jeśli diesle są takie świetne i elastyczne czemu nie jeżdżą w WRC czy podobnych imprezach?
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
Przesadzasz wujek!
1. Audi A4 1,8T benzyna (180KM) 0-100km/h robi katalogowo w 7,6s
2. Alfa 156 2,4 diesel (175KM) 0-100km/h robi katalogowo 8,3s
albo:
3. Audi A4 1,8T benzyna (150KM) 0-100km/h robi katalogowo w 8,3s
4. Seat leon diesel 1,9 (150KM) 0-100km/h robi katalogowo w 8,9s
Teraz odpowiedz sobie na pytanie. Podczas codziennej eksploatacji ile razy będzie Ci dane startować ze świateł, żeby wykorzystać przewagę tych ułamków sekund?
Nie lepiej mieć pod nogą moment przy 2000obr?
Prawda jest taka, że gdyby nie "klekot", to nikt nie zastanawiałby się nad wyborem.
Ale diesle są coraz lepsze. Np. 6-cylindrowe silniki BMW. Jechałem takim 245KM - rewelacja!
np. fabia WRC
PS. Co nie znaczy, że jestem anty-benzynowcem. Są samochody, które chciałbym mieć tylko w wersji benzynowej.
twardy nie porównuj pojemności 1.8 do 2.4.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
No nie tylko klekot, ale i właśnie wąski zakres użytecznych obrotów - troszkę powyżej 4 tys nagle cały moment gdzieś znika niespodzianie i sięgamy do lewarka, w mieście mało fajne.
Co do 6cyl BMW miesiąc temu sobie dłużej pojeździłem takim - aktualna 5ka. No nie ma klekotu, komfort świetny (ale nie oszukujmy się, pod wzgl technologicznym współczesne BMW Alfę kilka razy dubluje niestety) , nie wiem na ile to było zasługą diesla a na ile automatu ale od wciśnięcia pedału do reakcji silnika sporo czasu upływało, później jak zareagował to fajnie , i owszem - do automatu diesel duży pasuje całkiem całkiem. Choć i duża benzyna niegorzej.
A jeszcze co do parametrów - 0-100 coś jednak mówi, jest od lat podawnym w jakiś sposób dającym porównanie parametrem i nie można tego ignorować. Prędzej można ignorować Vmax bo to praktycznie nieużywany parametr, ale również coś mówiący.
Ktoś tu pisał że beznynę "musi się" wysoko kręcić dla jej mocy - no ale co to za problem ją rozkręcić ? niczym poza większym spalaniem to nie skutkuje, a przecież nie chodzi w tych wyborach o oszczędność nie ?
jeszcze parametry 0-100 z instrukcji 156:
1,8 TS 9,4sek, 2,0JTS 8,2sek; 29,8 .
1,9 16VMultijet 9,3sek (a wersja 150KM - 9,1), 20V Multijet 8,3sek
V6 7,3sek
Bez turba a praktycznie bez różnicy, za to w zakupie o ile dobrze pamiętam były różnice w cenach nowych - benzyny tańsze. No ale nie chodzi oczywiście o oszczędzanie![]()
Ostatnio edytowane przez Andrzejsr ; 10-09-2010 o 21:11
To raz. Dwa to moment przy 2000 w turbo benzynie też wystąpi. Będzie tylko duuużo ciszej, przyjemniej.
Jeszcze jedno. Ta sekunda między 7 a 8 sekund do setki t w rzeczywistości przepaść.
Diesel wydaje się "mocny", bo ma zawsze dużą pojemność i doładowanie. Mimo to ma porównywalne osiągi do wolnossącej benzyny.
W tym wszystkim jest tylko jeden powód, żeby kupić diesla - taki silnik ma większą sprawność, więc mniej pali. Gdyby nie to nikt nie rozwijałby tak problematycznego i nieprzyjemnego silnika.
Andrzejsr, potwierdził tylko to co pisałem wcześniej. Do wymienionych przez niego benzynówek wstawić turbo, to diesel zostanie z tyłu w chmurach dymu. Ale po co im wstawiać turbo jak osiągami nic nie odbiegają jako wolnossaki.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
pomiary wyszły takie że według katalogu 1,8 TS ma lepszy czas do 100 niż 2,4 JTD (150KM). odczucie "wciskania w fotel" (duży moment) osiągane dzięki turbinie może bardzo mylić...
czy ktoś może wrzucić jakies katalogowe dane o elastyczności tych silników? mam dziwne podejrzenie że tu nie będzie jednak tej przepaści..
niestety!? właśnie tak się jeździ wysokoobrotowym benzyniakiem - redukcja (czasem o dwa biegi) i ogień..
156 1,8 TS - 1230 kg
156 2,4 JTD (150 KM) - 1385 kg
150 kg to moim zdaniem dość dużo
dane za autocentrum.pl
majster, cuoreventi kilka stron wcześniej ktoś ładnie wypisał w jakich seriach rządzi benzyna. WTCC i 24h le mans (niech mnie ktoś wyprowadzi z błedu ale podejrzewam że przewaga diesla w 24h le mans wcale nie wynika z osiągów tylko z mniejszego spalania) to wciąż za mało żeby uznać że diesel coś znaczy w sportach motorowych...
Moja eks:
Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999