Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: [33] Nierównomierna praca silnika.

  1. #1
    lukaszB10
    Gość

    Domyślnie [33] Nierównomierna praca silnika.

    Witam mam taki oto problem z moja alfa. Problem jest od poczatku kiedy ja kupilem. Dobrze pali ,dobrze wchodzi na obroty, ale na biegu jałowym nierównomiernie chodzi silnik (wypadaja zaplony ale tylko z prawej strony lewa chodzi równomiernie). Gdy odlacze zasilanie wtrysków z lewej strony prawa chodzi dobrze. Gdy przeczyszcze swiece silnik chodzi dobrze ale przez kilkadziesiat sekund .Co moze byc przyczyna tego?

  2. #2
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Miałem podobnie.
    Pierwsze co znalazłem to był słabe świece,potem potęcjometr położenia przepustnicy, ktoś przy im grzebał starczyło ustawić i problem znikł.

    Mam nadzieje ze nikt nie grzebał przy przepustnicach ;|/

    Ja jak miałem ten problem to podejżenia były tez na wtryski, że leja są brudne, ze może coś z układem paliwowym, a może przepływka.

    Radzę najpierw zacząć od wymiany świec na konkretne i przewodów wysokiego napięcia, bo od świec różne jaja sie dzieją.

    Niech jeszcze dopowiedzą inni bo mogę sie z czymś mylić

  3. #3
    lukaszB10
    Gość

    Domyślnie

    Wsadzilem juz kilkanasie róznych swiec niestety niepomoglo. Czy to moze byc wina komputera, ze zle dobrany, gdyż silnik w tym aucie byl zmieniany?? Na komputerze pisze Bosch MOTRONIK. Czy niepowinno czasami pisac MOTRONIK ML 4.1.
    Ide zerknac na czujnik polozenia przepustnicy.

    Dodano

    Strzala1 czy ty masz AR 33 1.7 16 V??

  4. #4
    Rufusek
    Gość

    Domyślnie

    piszesz że problem leży tylko na jednej parze cylindrów i że silnik chodzi równomiernie chwilę po wyczyszczeniu świec. nie znam kondycji twego silnika pod kątem zużycia oleju ale te informacje sugeruja zanieczyszczanie świec nagarem pochodzącym z oleju, być może np pierścień jest pęknięty lu zużyte proadnice zaworów na danych cylindrach ale to tylko moje przypuszczenie i nie koniecznie tak musi być. pozdro

  5. #5
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukaszB10
    Strzala1 czy ty masz AR 33 1.7 16 V??
    posiadam dwie 33 jedna 1,7 16v druga 1,4 8v

  6. #6
    lukaszB10
    Gość

    Domyślnie

    Okopcenie na swiecach jest we wszystkich cylindrach - taki sam czarny, matowy nalot.
    Pierscienie sa nowe,niepamietam firmy, ale dalem za nie 200 zl na 4 tloki.
    Prowadnice sa eleganckie.
    Sciagalem obie glowice i sprawdzalem luzy, a przy okazji docieralem zawory. Uszczelniacze tez dobre .Palec rozdzielacza mam z czegos innego - przedluzylem go troszke i silnik chodzi lepiej ale nie tak jak powinien chodzic (slaby jest).
    Przy dodawaniu gazu go muli, dobrze ciagnie od okolo 4 tys obr/min.
    Siwy144 doradzil mi zebym sprawdzil przeplywomierz powietrza i jesli jest rozregulowany to zebym go ustawil. Jak zauwarzylem to klapka strasznie goni na wolnych obrotach, wiec bede regulował.

  7. #7
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukaszB10
    .........Palec rozdzielacza mam z czegos innego - przedluzylem go troszke i silnik chodzi lepiej ale nie tak jak powinien chodzic (slaby jest).
    Przy dodawaniu gazu go muli, dobrze ciagnie od okolo 4 tys obr/min.
    ja bym proponował zaczać od zmiany palca na normalny, a nie jakiś kombinowany i na nowy raptem 23zł.

    Cytat Napisał lukaszB10
    Siwy144 doradzil mi zebym sprawdzil przeplywomierz powietrza i jesli jest rozregulowany to zebym go ustawil. Jak zauwarzylem to klapka strasznie goni na wolnych obrotach, wiec bede regulował..

    chyba jako pierwszy to zastosowałem, więc w razie co to masz tu troche informacji i zdjecia co regulować i gdzie http://www.forum.alfaholicy.org/topi...v-vt4183.htm10

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał Strzala_1
    ja bym proponował zaczać od zmiany palca na normalny, a nie jakiś kombinowany i na nowy raptem 23zł.
    chciałeś napisać raptem 12 zł

  9. #9
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał phantom71
    Cytat Napisał Strzala_1
    ja bym proponował zaczać od zmiany palca na normalny, a nie jakiś kombinowany i na nowy raptem 23zł.
    chciałeś napisać raptem 12 zł
    no wiec albo przepłaciłem, albo coś konkretniejszego kupiłem ale szybciej to pierwsze

  10. #10
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Możesz jeszcze sprawdzić wyregulowanie cięgien od gazu między prawą a lewą glowicą czy przepustnica równo pracuje w tym samym momęcie sie zamyka i czy przy delikatnym dodaniu gazu (przy zgaszonym silniku) słychać takie klik z czujnika położenia przepustnicy (prawa glowica z przodu).

    Jak kupiłem moją 33 to miałem własnie taki mały błąd przepustnice w prawej glowicy nie domykały sie do konca i były bardziej rozwarte wystarczyło sie pobawić troche szczelinomierzem i szarpanie zniknęło.
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

Podobne wątki

  1. Praca silnika
    Utworzone przez szeff w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-10-2014, 08:15
  2. Nierównomierna praca silnika, brak mocy na 1 i 2 biegu.
    Utworzone przez mikiwedel w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-10-2011, 14:44
  3. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25
  4. [156] Praca silnika
    Utworzone przez juirzur83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-06-2008, 17:51
  5. Praca silnika 2.0 16V TS
    Utworzone przez Jarencja w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-12-2006, 21:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory