Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Po zmianie oleju na Mobil 1 ESP 5W/30 rura wydechowa zrobiła się czarna

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Co do Castrola to była zmian receptury i teraz ma "magiczne " oznaczenie C3

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar Lukasz78
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    BMW 520d/177KM LCI 2008
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Osobiscie polecam Motul X-clean 5W40 własnie do aut z filtrem czastek stałych. Jak na razie w 159 1.9 multijet 150 km (jeszcze seria) po 25 tys rure można czyścic husteczką do nosa - zero sadzy i innego ustrojstwa. Kiedys Motule były bardzo drogie, nawet 2x droższe niż oleje innych marek, teraz róznica jest praktycznie niezauwazalna biorac pod uwagę, iż Motul jest w opakowaniach 5 l.
    Ja również zalałem MOTUL X-CLEAN 8100 C3 5W40.W końcu to firma z wieloletnimi tradycjami;-).Nie żałuje decyzji.
    Ostatnio edytowane przez Lukasz78 ; 10-09-2010 o 08:39

  3. #13
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Jesli chodzi o parametry jakie podaja producenci olejów to faktycznie dochodza głosy, że Motule czy Valvo nie sa jakieś super -hiper ale ja bym nie do końca opirał sie na takiej analizie. Motul nie jest rozlewany u nas a historii o tym co jest w opakowaniach mobila czy castrola i co Polak Potrafi jest w necie setki. Osoby posiadające mocno wysilone silniki polecaja zazwyczaj zarówno Valvo jak i Motula bo maja to po prostu przetestowane lub opieraja się na opinii ludzi mocno siedzacych w temacie. W mocnych silnikach tdi zalenych motulem po pałowaniu temperatura jest zazwyczaj duzo niższa niż w przypadku innych olejów. Sam zaobserwowałem po przejsciu na Motula w silniku 2.0 TS 16V 150 KM duzy spadek temperatury oleju. Stosowałem Motula i Valvo VR1 i wariator wytrzymał ponad 70 tyś. mojej eksploatacji i dalsze 30 tyś kolegi, któremu auto sprzedałem (i licznik stuka dalej). Razem ponad 100 tyś. to też o czymś świadczy.

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar maciek13
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    140

    Domyślnie

    A ja kupiłem Castrola na pewnym portalu na a..., który sprowadzany z Niemiec. Przejechałem 7 tysięcy i na razie jest w porządku.

  5. #15
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Czego jak czego.. ale oleju na alle.. bym w życiu nie kupił.. Są pewne rzeczy na których oszczędzanie może być bardzo kosztowne..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar maciek13
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    140

    Domyślnie

    Osobiście uważam, że najlepszym wyznacznikiem jakości tego co kupujesz są opinie o sprzedającym. A jeżeli są same pozytywne to ja nie mam problemu z zakupem. System komentarzy dość dobrze oddaje to co sprzedawca sobą prezentuje.

  7. #17
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    No tylko pomysl co taki kupujący moze powiedziec o oleju.. Zamawia, tanio płaci, szybka wysyłka.. więc jest pozytyw.. a to co jest w bance w zaden sposób nie jest w stanie zweryfikować przeca.. także nie zgadzam się, że w tym przypadku komentarze mają jakiekolwiek znaczenie.. bo nie masz pojecia czy Twój Castrol nie jest jakims tanim olejem o zupełnie innych parametrach.. więc wystawiasz pozytywa jak wszyscy inni opierając swoją opinię WYŁĄCZNIE NA WIERZE.
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar maciek13
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    No tylko pomysl co taki kupujący moze powiedziec o oleju.. Zamawia, tanio płaci, szybka wysyłka.. więc jest pozytyw.. a to co jest w bance w zaden sposób nie jest w stanie zweryfikować przeca.. także nie zgadzam się, że w tym przypadku komentarze mają jakiekolwiek znaczenie.. bo nie masz pojecia czy Twój Castrol nie jest jakims tanim olejem o zupełnie innych parametrach.. więc wystawiasz pozytywa jak wszyscy inni opierając swoją opinię WYŁĄCZNIE NA WIERZE.
    A kupując w sklepie rozumiem, że jedziesz z laboratorium i go badasz na miejscu komentarze można unieważnić i wystawić nowe. Ale nie brnijmy w offtop. Ja wskazuję możliwość, Ty ostrzegasz a każdy zrobi jak chce

  9. #19
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek13 Zobacz post
    A kupując w sklepie rozumiem, że jedziesz z laboratorium i go badasz na miejscu
    No niestety kolego, InterCars czy ASO itp to nie "pan Kazio" z allegro.. nie ma opcji by w tak wielkiej firmie robiono tego typu oszustwa.. Ja na "farta" nie lubie liczyć w takich sytuacjach.. szczególnie, że nie muszę.. Jak to mówi przysłowie, skąpy dwa razy traci..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  10. #20
    rbt2005
    Gość

    Domyślnie

    Wracając do tematu. Dużo się naczytałem i powodów czarnej rury może być sporo:
    -zły olej (bez C1,C2,C3)
    -źle działający/zapchany dpf
    -brudny EGR
    -Brudne wtryski

    postanowiłem zakupić jakiś dodatek do paliwa czyszczący cały układ paliwowy i po długim szukaniu i czytaniu zdecydowałem się na ten środek a potem do każdego baku ten żeby tą czystość utrzymać. Dodatkowo kupiłem to do oleju żeby zabezpieczyć silnik i zminimalizować zbędne tarcia. Efekt jest taki że już po 200km zauważyłem sporą różnicę ( wymyłem rurę wydechową i robi się czarna dużo wolniej) a dopiero wlałem pierwszy i trzeci srodek. Jeszcze tylko muszę się zebrać i wyczyścić EGR ale szczerze nigdy tego nie robiłem i trochę się boję e coś spie***ę. uptade soon

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm - czy Wasza rura wydechowa też jest czarna od wewnątrz?
    Utworzone przez tomassobb w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 27-10-2019, 13:54
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 16:39
  3. [159] Problem po zmianie oleju ...
    Utworzone przez masters85 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-11-2015, 19:45
  4. [159] Silnik 1,8 rura wydechowa wpada w rezonans
    Utworzone przez tomi79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-10-2015, 16:42
  5. Rura wydechowa NOVITEC Alfa Gtv
    Utworzone przez Lukas1020 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2012, 10:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory