Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Temat: Przewody zapłonowe

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie Przewody zapłonowe

    Zauważyłem że na alledrogo są dwa rodzaje przewodów zapłonowych
    1. 4 przewody krótkie
    2. 2 przewody długie i 2 przewody krótsze

    mam silnik 1.6 z 99r które powinny być u mnie. Mam plastikową osłonę
    Ostatnio edytowane przez Administracja ; 26-09-2010 o 16:23

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak 1999 r. to powinieneś mieć 2 krótkie i 2 długie - odkręć ozdobną pokrywę silnika i sam sobie możesz sprawdzić.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wg. zdjęcia to są CF3 oraz starsze CF2 ( do roku 2000 ).
    - ważne w CF2 aby gniazda fajek nie miały sniedzi, nalotu
    - fajki nie moga miec ścieżek wypalonych dla prądu W.N.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-09-2010 o 13:19
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    odkręć ozdobną pokrywę silnika i sam sobie możesz sprawdzić.
    odkręciłem i wiem jakie mam, ale ktoś mógł coś zmienić u mnie więc wolę się upewnić
    wnioskuję że mam
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    CF2 ( do roku 2000 )
    czyli
    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    2 krótkie i 2 długie
    i tak ma być
    czy zmiana tych przewodów czymś zaszkodzi?
    przy CF3 obie świece na każdym cylindrze są "odpalane" razem
    przy CF2 jakoś to jest "pomieszane", ktoś wie jakie zadanie to spełnia?

    PS.
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - ważne w CF2 aby gniazda fajek nie miały sniedzi, nalotu
    u mnie jest zielona śniedź....
    czyściłem, ale wróciła.
    Mam cewki padnięte? Fajki?
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 17-09-2010 o 15:29

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nawet nie myśl o zamianie. W starszych modelach, jak u ciebie i u mnie jest ECU M1.5.5, a w nowszych ME7.3.1.
    W naszych modelach cewki 1. i 2. cylindra są na dużych świecach, a 3. i 4. cylindra na małych.
    A jaką rolę to spełnia trzeba by dużo pisać. Generalnie przyjmij, że małe świece są tzw. dopalające i ich rola jest drugorzędna, chociaż bardzo ważna.
    Można to łatwo sprawdzić. Jeśli odłączysz cewkę 3 lub 4 cylidra to nie zrobi to większego wrażenia na silniku, ponieważ duże swiece na tych cylindrach są "zasilane" z cewek 1 i 2 cylindra. Ale jeśli odłaczysz cewkę na 1. lub 2 cylindrze to zobaczysz, co się będzie działo z silnikiem.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    no właśnie mam raczej je walnięte, bo jak nastała taka pogoda (zimno i mokro) to rano po odpaleniu auta, telepie nim, strzela i dopiero bo 200 metrach da się wogóle jechać, z resztą to też może być mój problem z falowaniem (czyt. przygasaniem).
    Zna ktoś wartości nowych cewek abym mógł sobie je sprawdzić miernikiem?
    W moim poprzednim aucie można było to zrobić mierząc opór na zasilaniu cewki (uzwojeniu pierwotnym).
    Może jest ktoś na forum co wymieniał cewki nie dawno i mógłby je pomierzyć.
    Nie chce po raz kolejny wydawać bez sensu kasy. Wiem również że to mogą być przewody zapłonowe...
    Na chwilę obecną nie stać mnie na zakup tego i tego, a jeździć już prawie się nie da....
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 18-09-2010 o 09:36

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej oporności elementów W.N.
    Kod:
    - cewki z fajkami--------- 10 kOm
    - pierwotne uzwojenie---- 1.4 Om
    - fajki na łacznikach------ 2 k Om
    - a jakie masz odległości przerw na świecach małych i duzych ?
    - czy to auto ma zainstalowany gaz.
    - tez mnie korciło aby wyrzucić CF2 i dać CF3.
    - ale są dwa powody dlaczego jest CF2 a nie inaczej.
    - jak padnie ci jedna cewka to druga cewka z pary przejmuje rolę zapalacza mieszanki.
    - drugi powód to róznica wtyków ale ważniejsze jest że moduł CF2 dostarcza energi zapłonu do cylindra na poziomie 140 %, moduł CF3 tylko 100 %.
    - jeśli są nieprawiłowe odleglości przerw to energia maleje z kwadratem i są wtedy problemy z zapłonem.
    - czesto te cewki maja wewnętrzne przebicie i też ta awaria daje problemy ale na wyższych obrotach.

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-09-2010 o 11:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    baaaaardzo Ci bubu321 dziękuję!!!
    o to mi chodziło
    więc już dziś sprawdzę co tam u mnie piszczy

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a raczej strzela iskrami.
    - a co z przerwą, pomierz, zobacz to dość ważne.
    - poniżej mój patent na pomiar przerwy - szczelinomierz !!!!

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    czesto te cewki maja wewnętrzne przebicie i też ta awaria daje problemy ale na wyższych obrotach
    u mnie są na wolnych, powyżej 3 tyś idzie jak burza
    na wolnych jest (chyba o to chodzi) efekt spadochronu, a od wczoraj brak możliwości wejścia na wyższe obroty
    i tak jak pisałem, samochód załapie temperaturę lub minę te 200m i jest "w porządku" (czyt. lepiej)

    0.9 duże
    0.8 dopalające?

    już znalazłem odpowiedź ;-)

    sprawdzę, spiszę wnioski i podzielę się tym na forum



    PS
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    Om
    piszemy Ohm pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za dane cewki
    Ostatnio edytowane przez zaviaseq ; 18-09-2010 o 12:16

Podobne wątki

  1. Przewody zapłonowe
    Utworzone przez Winiar00 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-10-2014, 19:01
  2. przewody zapłonowe
    Utworzone przez harald w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 08:53
  3. [GTV] Przewody zapłonowe TB-ki
    Utworzone przez ArekD w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 16:24
  4. [155] Przewody zapłonowe
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 21:27
  5. 145 1,7 16v BX - Przewody zapłonowe
    Utworzone przez Alfamaniak156 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 14:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory