Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 83

Temat: [156 TS]- dlaczego u mnie nie syczy podczas otwierania korka wlewu paliwa.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie [156 TS]- dlaczego u mnie nie syczy podczas otwierania korka wlewu paliwa.

    - dlaczego u mnie nie szyczy podczas otwierania korka wlewu paliwa.
    - dobrze to czy zle ?
    - samochód dobrze działa, pracuje w całym zakresie obrotów, nic mu nie można zarzucić.
    - najlepiej pomierzyć i zobaczyć jak to ma działać.
    - wpięcie bedziemy robic w odpowietrzaniu toru zbiornika paliwa, tuz obok pochłaniacza weglowego i jego rurek.
    - wyrzucamy ten odcinek środkowy [ oznaczone jako 2] szybko-złaczek, dajemy rurkę igielitową o FI = 6 mm , trójnik i już mamy punkt pomiarowy.
    - ponizej zrzuty z modelu CF3, dla CF2 konstruktor przewidział szybko-złaczki dodatkowe, oznaczone jako X
    - na drugim zrzucie skreślono nie istniejące połączenie dla CF2, idace z kolektora ssacego do zbiornika paliwa.
    - pomiary: podczas biegu jałowego , po załączeniu elektomagnesu ciśnienie w torze przewietrzania wynosi około minus 0.4 bary.
    - ale po wyłączeniu elektromagnesu ciśnienie znika, wynosi 0 bara, coś chyba jest żle.
    - wyrzucamy z obiegu pochłaniacz, czyli podłączamy się tylko do punktu 1 oraz 3.
    - teraz odpowiednio cisnienie wynosi minus 0.4 bara, po wyłączeniu minus 0.1 bara.
    - otwarcie korka wlewu powoduje ciche psss.
    - po kliku włączeniech i wyłączeniach ciśnienie pozostaje na poziomie minus 0.3 bara i psss jest trochę głośniejsze.
    - kolejne pomiary pokazują, że chyba jest uszkodzona szybko-złaczka na trasie 2 -- 3.

    --

    --

    --

    --

    --
    - w tor włączony filtr weglowy
    --


    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-09-2010 o 19:50
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Widzę, że kontynuujemy temat z wymiany rozrządu w garażu.
    Ale dopiero teraz to zauważyłem, a tam się wypowiedziałem co do metodologii pomiaru podciśnienia na przewodach w komorze silnika.

    Mimo to uważam, że wyniki są bardzo ciekawe - i takie, jakich bym oczekiwał.
    Co do pomiarów przy załączonym zaworze podciśnienia to trzeba je odrzucić, bo wtedy mamy do czynienia z wpływem podciśnienia z kolektora.
    Natomiast przy zamkniętym elektrozaworze i torze z filtrem par paliwa oraz bez filtra różnica wynosi minus 0,1 bara i to jest OK, bo to by wskazywało na dość duże straty podcisnienia na filtrze.
    Reasumując wygląda na to, że konstruktorzy projektujac zawór przewietrzania zbiornika paliwa (nie mylić z elektrozaworem par paliwa) dopuścili niewielką wartość podciśnienia w zbiorniku. I to ma sens, bo w takim przypadku, po otwarciu korka wlewu w celu zatankowania samochodu powietrze z atmosfery zostanie zassane do zbiornika, a więc nie nastąpi wydmuch par paliwa - a przy okazji usłyszymy ciche syknięcie.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-09-2010 o 20:58

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Czyli ma syknac czy nie ma syknac?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Czyli ma syknac czy nie ma syknac?
    Tak ma syknąć.To wszystko co opisał bubu321 jest nie na temat.Odssysanie par paliwa nie jest tym samym co "przewietrzanie"zbiornika i jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Thumbs up

    U mnie też ciągle syczy przy odkręcaniu, rozumiem że nie ma powodów do zmartwień bo tak ma być. To jedna dobra wiadomość do przodu.

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a u mnie kiedyś ( jak miałem ) raz syczało , raz nie
    różnie bywało
    czyli co - raz miałem sprawne raz nie ?? :-)








  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Tak ma syknąć.To wszystko co opisał bubu321 jest nie na temat.Odssysanie par paliwa nie jest tym samym co "przewietrzanie"zbiornika i jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
    Jesteś w błędzie.
    Układ odsysania par paliwa jest połączony ze zbiornikiem i pomiar podciśnienia w tym układzie, przy zamkniętym zaworze par paliwa, może być dość dobrym wskaźnikiem tego, co się "dzieje" w zbiorniku.
    Oczywiście wyniki pomiarów kolegi bubu są w tym przypadku obarczone pewnym błędem, wynikającym ze strat miejscowych i liniowych ciśnienia, ale i tak są chyba jedynymi pomiarami tych parametrów na forum.
    A to, że niektórzy użytkownicy piszą, że czasami syczy, a czasami nie to już wynika z warunków panujących w danej chwili w zbiorniku.
    Różnice ciśnień w zbiorniku są zmienne i są zależne od wielu czynników. Dlatego jeśli akurat ciśnienie w chwili otwierania korka będzie równe atmosferycznemu to nie usłyszymy charakterystycznego syknęcia - ale to nie oznacza awarii układu.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli pochłaniacz weglowy daje takie straty liniowe to jednak nie ma być tego sssyku.
    - bo z czego ma on być ?.
    - napewno nie w obecnych warunkach z temperatury zewnętrznej.
    - paliwo w zbiorniku zbyt szybko obecnie nie paruje.
    - inna sprawa że ten problem nie wpływa na pracę silnika w dłuższym odcinku czasu, ponieważ ECU rzadko włącza ten tor.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jesteś w błędzie.
    Jeśli straty na pochłaniaczu (nie liniowe tylko miejscowe) wynoszą np. 0,1 bara, a podciśnienie w kolektorze ssącym (przy otwartym zaworze par) np. 0,4 bara to w zbiorniku paliwa wytworzy się pewne podciśnienie zmniejszone jeszcze o sumę strat liniowych i miejscowych na długości przewodów i komplecie armatury, tj. 0,3 bara minus suma strat.
    Pytanie jest tylko takie: do jakiej wartości podciśnienia dopuści zawor przewietrzania zbiornika paliwa, który przy pewnej wielkości podciśnienia powinien sie otworzyć i "dopuścić" powietrze atmosferyczne.
    Najlepiej by było, gdyby ktoś znał parametry ciśnień otwarcia i zamknięcia tego zaworu i wtedy byłoby po dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-09-2010 o 08:18

  10. #10
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    I jest pięknie, kolektor zrobi podciśnienie i pompka paliwa musi się więcej namachać...

    U mnie dmucha z korka jak odkręcam, więc o co chodzi?



    P.S.
    Sprawdzę zapałką w którą stronę leci płomień po odkręceniu.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 02:45
  2. Pluje olejem z korka wlewu.
    Utworzone przez damianeq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory