Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 52

Temat: Przednie górne wachacze TRW - ile wytzymują?

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    słyszałeś czy masz w tym temacie jakieś doświadczenie ?, na tulejach poliuretanowych górnego wahacza w AR GT mam przejechane ok. 40kkm i jeszcze się nie rozleciały, wcześniej miałem zakupione oryginalne fabryczne wahacze firmy TRW z tulejami BOGE /ORI-TRW/ i poleciały po nie całych 20kkm, kalkulacja jest prosta 2 wahacze oryginalne TRW 600zł i przejechane ok. 20kkm, 4 tuleje poliuretanowe 200zł i przejechane ok. 40kkm a swożnie w górnych wahaczach nadal w bardzo dobrym stanie

  2. #22
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał Brodi Zobacz post
    Temat co prawda dotyczy 166, ale podzielę się z Wami moją przygodą z TRW (a może jednak nie TRW ?)
    Kupiłem 156 na niemieckich blachach. Samochód musiał przejść tzw przegląd zerowy. Na przeglądzie mechanik stwierdził "oznaki zużycia na przednim prawym górnym wahaczu". W sumie ucieszyła mnie ta diagnoza bo słyszałem minimalne stuki. Kupiłem nowy wahacz TRW (nie lubię oszczędzać na sobie).
    Podczas wymiany zerwałem gwint na sworzniu !! Całe szczęście było jeszcze miejsce a kolejną nakrętkę (cała sytuacja była o tyle dziwna, że jestem mechanikiem i wiem, że nie "przesadziłem" z siłą podczas dokręcania). Zamontowałem nowy wahacz i cieszyłem się ciszą przez całe 2k km. Po 2.000 km pojawiły się stuki i o zgrozo okazało się, że nowy wahacz TRW nadaje się do wymiany. Albo padłem ofiarą perfidnej podróbki (stary również był z TRW i miał dokładnie te same oznaczenia/przetłoczenia/grawery itp co ten zakupiony), albo TRW produkuje buble ze względu, że jest to już aftermarket.
    Ponownie jestem zmuszony do wymiany tego wahacza, ale TRW to już tylko jedna z opcji a nie pewniak.
    ale napisz co sie w tym nowym rozleciało?? te sworznie trzeba bardzo delikatnie dociągnąć, musiałes przekrecic..

    ja jak juz wspomniałem wczesniej, prawy trw od "taniego fiata" ma juz nalatane przeszło 60tys i jest ciągle sztywny

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Wystarczy poczytać jaki jest cel zakładania poliuretanów, kiedy się je zakłada, no i dlaczego. skoro to taki cud miód, producenci samochodów stosują te łączniki jednak jako elastyczne...
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-09-2010 o 05:17

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    słyszałeś czy masz w tym temacie jakieś doświadczenie ?, na tulejach poliuretanowych górnego wahacza w AR GT mam przejechane ok. 40kkm i jeszcze się nie rozleciały, wcześniej miałem zakupione oryginalne fabryczne wahacze firmy TRW z tulejami BOGE /ORI-TRW/ i poleciały po nie całych 20kkm, kalkulacja jest prosta 2 wahacze oryginalne TRW 600zł i przejechane ok. 20kkm, 4 tuleje poliuretanowe 200zł i przejechane ok. 40kkm a swożnie w górnych wahaczach nadal w bardzo dobrym stanie

    ale co w nich poleciało po tych 20tys?? za 600zł to przeciez mozna miec 5sztuk tych wahaczy trw a nie dwa..

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    poleciały tuleje BOGE, wywaliłem je i wsadziłem poliuretan, oryginalny wahacz TRW kosztuje 301zł

    ---------- Post dodany o godzinie 09:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 09:30 ----------

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    prawy trw od "taniego fiata" ma juz nalatane przeszło 60tys i jest ciągle sztywny
    ten wahacz który kupiłeś od niego jest oryginalnym wahaczem produkcji TRW i pochodzi z wyprzedaży z magazynów fiata z Suwałk "Motozbyt". 2 lata temu kupiłem od niego 2 szt. i tuleje BOGE nie wytrzymały wspaniałych mazurskich dróg


    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Wystarczy poczytać jaki jest cel zakładania poliuretanów, kiedy się je zakłada, no i dlaczego, skoro to taki cud miód, producenci samochodów stosują te łączniki jednak jako elastyczne...
    musisz zapytać producentów częsci- dla czego nie stosują poliuretanu skoro to taki cud miód?
    z tego co piszesz wynika że nigdy nie miałeś do czynienia z poliuretanami - czerwony jest tak samo elatyczny jak guma stosowana do produkcji tuleji
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-09-2010 o 05:17

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Polimery są bardziej trwałe mechanicznie i odporne na warunki środowiskowe niż poliuretany, więc nie widzę sensu stosowania poliuretanów tak samo elastycznych jak polimery... Jest sens stosowania sztywniejszych - ale do sportu samochodowego, nie do codziennej eksploatacji. I na pewno nie w celu zwiększenia trwałości.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    no właśnie, polimery NIE SĄ trwałe mechanicznie, luzy które pojawiły się w fabrycznych tulejach wahaczy spowodowane były mechanicznym dodziaływaniem tulejki metalowej na poilmer co doprowadziło do wycierania tuleji gumowej i powstanie luzu. w poliuretanie takie zjawisko nie występuje. nie wiem skąd bierze się reguła którą podałeś "Jest sens stosowania sztywniejszych - ale do sportu samochodowego, nie do codziennej eksploatacji"- moje pytanie brzmi: DLACZEGO NIE?

    PS
    żuwik, teoria nigdy nie szła w parze z praktyką, a TY jesteś tą pierwszą.
    bez urazy. pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 22-09-2010 o 05:19

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Dlatego nie, że w zawieszeniu najbardziej niszczące są siły o charakterze udarowym, a miękki materiał łączników służy ich amortyzacji kosztem pogorszenia sztywności, a co za tym idzie precyzji układu zawieszenia i kierowniczego.

    Oczywiście że teoretyczne podejście do zagadnienia jest złe, dlatego najlepiej rzeźbić w aucie na potęgę. Miłego rzeźbienia.

    Co do Twojego oddziaływania - wahacz był źle zamontowany, skoro skutki są takie jak opisujesz. Ale jesteś praktykiem, więc zapewne dobrze wiesz co zostało spi....one przy montażu.
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 21-09-2010 o 12:21

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Co do Twojego oddziaływania - wahacz był źle zamontowany, skoro skutki są takie jak opisujesz.
    o dziwo wahacze jak i cały samochód składany był we włoskiej fabryce Giambattista Vico w Pomigliano d'Arco k. Neapolu na pewno wahacze były tam "źle zamontowane" bo po przejechaniu 110kkm poleciały tuleje gumowe-powycierały się w środku i powstał luz, drugie oryginalne wahacze górne miałem montowane w Servisie Fiata - pewnie też tam spiep... robotę bo przejechałem na nich ok. 20kkm, poleciały tuleje gumowe-powycierały się w środku i powstał luz . W 100% jesteś TEORETYKIEM a twoja wiedza nikomu nie służy, a te pisanie o "niszczące są siły o charakterze udarowym" to są pierdoły!!!

    PS
    zejdz na ziemię i przestań przepisywać ten bełkot z książek, wystarczy że wykład zrobiłeś w dziale GT pt.ilość pozaobrotów
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 21-09-2010 o 13:19

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    A jak niby ten wahacz można źle zamontować, jedyny chyba błąd przy montażu to za mocne, lub za słabe dokręcenie tej długiej śruby. Ustawienie wahacza nie ma tutaj nic do rzeczy bo przecież ta nieszczęsna tulejka składa się z takiego jakby łożyska i tulejki gumowej.
    PS. Kojarzy ktoś jaka siłę dokręcenia tej śruby wskazuje e-lern?

Podobne wątki

  1. Wahacze górne przednie
    Utworzone przez jerry46 w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 21:22
  2. wahacze przednie górne - neverending story
    Utworzone przez ant w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 03-07-2013, 22:18
  3. wahacze przednie górne
    Utworzone przez Pisek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 17:05
  4. Wachacze górne co sadzicie o tej firmie
    Utworzone przez kamol w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-04-2012, 22:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory