Strona 22 z 44 PierwszyPierwszy ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #211
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    własnie też chciałem napisac, ze jak ktos nie umie operowac pedałem sprzegła i gazu z głową to o czy my tu piszemy mnie sie lepiej pod górki lepiej podjerzdza jtd niż ts, ale może to kwestia przebytych kilometrów (wiecej na jtd).

  2. #212
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Ale jest i to już coś.
    Niby tak choć to zwykła instalka landi renzo. Podobnie w polsce jest "centrum konwersji BRC" gdzie przerabiane są/były chevrolety wychodzące z "fabryczną" instalką. A tak niewiele trzeba żeby wsadzić walec w miejsce zbiornika benzyny. Już jest inna funkcjonalność jeśli chodzi o bagażnik.
    Jeszcze co do diesla i benzyny : przykład z rodziny: ktoś jeździł cale życie wolnossącą benzyną robiąc przebiegi po mniej niż 10 tys rocznie. Kilka razy przejechał się naszym doładowanym dieslem (bo doładowanych benzyn na razie jak na lekarstwo), i po temacie. Tylko diesel bo 1,4 w stosunku do 1,4 wolnossaka w benie fajniej ciągnie przy wyprzedzaniu (choć turbodziura w wybranym później silniku akurat jak diabli) mniej pali i łatwiej potem sprzedać. Finansowego rozsądku tutaj nie było (przy tych przebiegach to zanim sie to zwróci to zabraknie pewnie ropy na świecie ) tylko zadziałała magia sprężarki. Wiele osób mniej interesujących się motoryzacją tak robi bo ma niezbyt rozległe porównanie i doświadczenia. Tak tworzy się "moda" - jedni są jej świadomi inni nie. Jak w każdej branży. Mo wybór: dłuższa trasa turbo diesel, miasto korki szybki start i stop benzyna. TB nie znam dobrze żeby coś napisać.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 22-09-2010 o 19:59

  3. #213
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Tak patrząc na wątki powstające w dziale "Tu się witamy" na forum, odnoszę wrażenie że 90% nowych użytkowników to posiadacze dieseli...


  4. #214
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał saroo Zobacz post
    odnoszę wrażenie że 90% nowych użytkowników to posiadacze dieseli...
    Bo zapewne 95% z nich to osoby, które kupiły pojazd na rynku wtórnym. Ceny wersji silnikowych są zbliżone, więc te "90%" kieruje się zapewne spalaniem... Nawet jak w najgorszym przypadku padnie turbo, czy dwumas, to i tak zwróci się to w paliwie... Ale równie dobrze można wróżyć panewki benzyniakowi.

  5. #215
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    Racja..... faktycznie, jak sie kupuje wieloletnią używkę, to jest to z reguły stary diesel, nie wymagający aż tyle zachodu co nowe... tak czy owak, 90 procent speców od diesla kupuje go własnie dlatego, ze mniej pali i ropa jest odrobine tańsza. I to jest jedyny powód, nieważne, czy to auto do miasta tylko, czy na trasy, czy na przebiegi 10 tys czy 50 tys rocznie.
    Jedyny plus diesla nad benzyną jest własnie taki: mniej pali na sto km. I to jest jedyny plus. Reszta to same minusy: począwszy od kultury pracy silnika, poprzez brzmienia, do tańszych przeglądów, tańszych częsci eksploatacyjnych, kwestie ekologii itd. Zapachu spalin nawet Odpalania w zimie przy ostrym mrozie itd.
    Co do przykładu na ciągniki, jakie ktoś tu podawał... To zupełnie inna bajka, począwszy od wielkości kół, a zatem przełożenia pracy silnika na ruch obrotowy (jak można w ogóle porównywać ciągnik z samochodem osobowym?? a czemu nie porówasz wanny z walizką na przykład? Tak samo odległe skojarzenie).
    Auto z silnikiem wysokoprężnym, stojąc pod stromą górę wymaga znacznie więcej zachodu przy ruszeniu nieznacznym do przodu i utrzymania ciągłosci tego ruchu. Musisz piłować na jedynce, zwiększając obroty do ponadprzeciętnych, podczas gdy benzyniak ruszy bez wysiłku i możesz nawet zapodać drugi bieg, co znacznie zmniejsza obciążenia. Jak ktoś tego nie pojmuje, to co ja poradzę?

    W ogóle fan kluby diesli mnie bawią. Co takiego jest w smrodzącym klekocie, że aż tak was podnieca?

  6. #216
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    W ogóle fan kluby diesli mnie bawią. Co takiego jest w smrodzącym klekocie, że aż tak was podnieca?
    myślę, że TURBO
    zapytaj o wrażenia z jazdy np. 166 2.0V6 i 3.0V6 - 3 litrówka jest szybsza, ale 2.0 daje większy fun - bo ma turbo
    używanych turbo benzyn jest jak na lekarstwo, o ile w ogóle były takie wersje w danym modelu...
    reasumując: diesel może nawet gorzej przyspieszać, ale subiektywne wrażenie w plecach po załączeniu turbo podpowiada zupełnie odwrotnie!
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #217
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    To prawda. Diesel oszukuje, że jest dynamiczy, bo nabiera momentu gwałtownie/ Zaraz traci ciąg, ale chwilowo ma się wrażenie, że "się zbiera". Szczerze jednak mówiąc to wyprzedzanie dieslem jest fajne tylko przy duże prędkości, gdzie się je zaczyna na 5, cz nawet 6 biegu. Jeśli wyprzedzasz TIRa od 60 to zanim go przejedziesz musisz zmienić bieg, bo zakres obrotów się skończył. Benzyna za to nabiera momentu równomiernie i przewidywalnie, plus kręci się znacznie wyżej.

  8. #218
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Moja 156 SW o mocy 158 KM i 345 Nm robi setkę w 9 sek (mierzone aplikacją z GPS) a waży 1350kg. Znajomy ma 156 2.0 TS 155KM i tą samą prędkość osiągam tym autem po 8,1 sek... Różnica wagi to tylko 40 kg i w zasadzie ginie w momencie gdy ma bak bardziej zatankowany. I nie jest to kwestia tylko mocy ale przełożenia skrzyni.

    Żaden JTD nie zamknie na 2 biegu 100km/h a TS oraz JTS jest to w stanie zrobić więc nie wiem skąd Ty masz takie dane.
    Skąd ? W katalogu dla 2.0 TS widzę podane 0-100 KM 8,6 dane mierzone z jakiegoś tam testu 9.0 s.

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Jeśli wyprzedzasz TIRa od 60 to zanim go przejedziesz musisz zmienić bieg, bo zakres obrotów się skończył. Benzyna za to nabiera momentu równomiernie i przewidywalnie, plus kręci się znacznie wyżej.
    W 156 2.4 JTD-150KM zaczynasz wyprzedzanie na 3 biegu przy 50 km i za chwile masz 110 wtedy wkładasz 4 (albo 5).
    1.9 JTDM 120KM robi to nieco lepiej niż 1.9JTS 160KM na 4 biegu. Dane testowe 0-100 KM 159 1.9JTS 10,4. Opel Signum 1.9 CDTI 120KM (czyli ten sam silnik co w 159) 11,5 KM. Niedawno ktoś pisał w dziale 159 że nie może zejść swoim JTS poniżej 9l na 100 żeby nie wiem jak się starał (miasto 14/15l).
    Ostatnio edytowane przez A.Krystian ; 23-09-2010 o 07:08
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  9. #219
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Konkluzja jest jedna - Alfa NIE ma dobrych silników .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #220
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,472

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Konkluzja jest jedna - Alfa NIE ma dobrych silników .

    Miałeś na myśli, z tych obecnie oferowanych oczywiście ? (poza RPA i Australią )

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory