Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: [147] Problemy z biegami/manualna skrzynia biegów

  1. #1
    promienny
    Gość

    Exclamation [147] Problemy z biegami/manualna skrzynia biegów

    Witam,

    W momencie kiedy auto jest zimne - skrzynia biegów działa ok, natomiast po 30 min jazdy zauważyłem ze biegi po wbiciu na bieg jałowy nie wraca na pozycje neutralna tzn przód 3 bieg tył 4 bieg. Podczas zmiany biegów czuć wyraźny opór. Pytanie co to moze byc ? Olej skrzyni biegow?

    pozdrawiam

    p.s.

    Olej w skrzyni biegów wymieniłem 35 tys km temu...
    Ostatnio edytowane przez promienny ; 16-09-2010 o 09:18

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    627

    Domyślnie

    Duże prawdopodobieństwo że do wymiany linka zmiany biegów.Zaciera się.
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116 1976
    ALFETTA GTV 116 1981






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    U mnie jest to samo nawet na zimnym silniku... Po za tym skrzynia dosyć ciężko chodzi i nawet jak jest na jakimś biegu to drążek "lata" na lewo i na prawo.. Czy to też linka moze byc? Strasznie to denerwuje zwłaszcza, że czasem szukam trzeciego biegu... :/

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Robertsite
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    AR 147 1.9 jtd 16v 140 km, Giulietta
    Postów
    92

    Domyślnie

    U mnie nie wracał drążek poziomo. U ciebie pionowo. Mi pomogło smarowanie smarem grafitowym tulejki na skrzyni biegów.
    Ostatnio edytowane przez Robertsite ; 18-09-2010 o 18:44

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    Czy jest jakiś zestaw naprawczy do dzwigni zmiany biegów do alfy? Ja znalazłem coś takiego do cieńkiego http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-...ento-p-40.html
    oraz do seicento http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-...ento-p-31.html

    Ktoś na forum pisał, że ten zestaw pasuje tylko nie wiem czy z cienkiego czy z seicento?

  6. #6
    promienny
    Gość

    Domyślnie

    Kol. Nowak podziwiam odwagę, ze jeździsz autem pomimo takich objawów :-) moja stoi w garażu- dopiero na wtorek mam mechanika - a, ja poruszam sie miejskimi środkami komunikacji.

    Dam znać po naprawie co było przyczyna i ile kosztowało to :-)

    pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    Cytat Napisał promienny Zobacz post
    Kol. Nowak podziwiam odwagę, ze jeździsz autem pomimo takich objawów :-) moja stoi w garażu- dopiero na wtorek mam mechanika - a, ja poruszam sie miejskimi środkami komunikacji.

    Dam znać po naprawie co było przyczyna i ile kosztowało to :-)

    pozdrawiam
    Tutaj nie ma co podziwiać, to jest dość często spotykana usterka w alfach, określana mianem 'martwego drążka' i można sporo o tym poczytać na forum.. to raczej nic strasznego, choć troszkę irytuje.
    I też właśnie szukam co by tu kupić, żeby wymienić, żeby działało
    A w chwili obecnej kompletuje części bo za tydzien/dwa oddaje autko do mechanika i będę robił remont zawieszenia plus jeszcze jakieś drobnostki co by alfunia chodziła jak złoto ))

  8. #8
    promienny
    Gość

    Domyślnie

    Skrzynia biegów ok,brak wycieków, brak błędów na kompie, olej w normie - zostały linki przesmarowane i obserwujemy...przy okazji wymieniłem świece.
    Zobaczymy co z tego wyniknie.

    Temat do zamknięcia.

  9. #9
    majkelalfa1
    Gość

    Domyślnie niewracający drążek

    Przyczną niewracającego drążka w poziomie u mnie były tulejki na bolcu do którego przymocowane jest cięgno. Wystarczy przetrzeć papierem ściernym i posmarować smarem i drążek ożywa. Problemem jest natomiast to że jest trochę luźny , nie siedzi, tak jak powinien "sztywno".

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar nowak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DLB
    Auto
    147 1.6TS 120hp 2002
    Postów
    203

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkelalfa1 Zobacz post
    Przyczną niewracającego drążka w poziomie u mnie były tulejki na bolcu do którego przymocowane jest cięgno. Wystarczy przetrzeć papierem ściernym i posmarować smarem i drążek ożywa. Problemem jest natomiast to że jest trochę luźny , nie siedzi, tak jak powinien "sztywno".
    Czyli masz problem z "kozłem" czyli miejscem gdzie jest zainstalowany cały drążek zmiany biegów.

Podobne wątki

  1. [159] Kapsel lewarka zmiany biegów (manualna skrzynia)
    Utworzone przez mariuszoles w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 03-04-2018, 21:40
  2. Jak rozpoznać czy skrzynia manualna ma 5 czy 6 biegów
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 22:36
  3. [159] Manualna skrzynia biegów
    Utworzone przez spdr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-05-2013, 13:55
  4. [145] Skrzynia biegów? czy sprzęgło? problem z biegami.
    Utworzone przez mirage w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory