Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 83

Temat: [156 TS]- dlaczego u mnie nie syczy podczas otwierania korka wlewu paliwa.

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To może jeszcze raz, jak ja rozumiem te wyniki:
    - 0 bara - względny poziom porównawczy w odniesieniu do cisnienia atmosferycznego (chociaż tak naprawdę to ciśnienie wynosi ok 1,0 bara w warościach bezwzględnych),
    +0,13 bara - nadciśnienie w odniesieniu do poziomu porównawczego, przy którym następuje otwarcie zaworu bezpieczeństwa i "wypuszczenie" nadmiaru ciśnienia ze zbiornika
    -0,86 bara - podciśnienie w zbiorniku, przy którym następuje otwarcie zaworu w celu uzupełnienia powietrza atmosferycznego (tzw. odpowietrzenie zbiornika) - i to jest moim zdaniem zbyt dużo

    O sumowaniu ciśnień nie rozmawiamy, bo nie analizujemy parcia na ściany zbiornika.

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to może ja , jak ja rozumiem te wykresy.
    - czujnik półprzewodnikowy mierzy różnice ciśnień wzgledem atmosferycznego, to mamy z głowy te + 1 bara.
    - +0.13 bara potrzeba aby opary opuściły bak.
    - minus 0.086 bara potrzeba aby zbiornik pobrał sobie świeże powietrze.
    - skąd cały czas te 0.86 bara, zapomnijmy o tym, obecnie jesteśmy po czyszczeniu zaworka, obowiązuje drugi obrazek.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No, to teraz mi pasuje 0,086 bara jak najbardziej może być - zapominam o wartosci 0,86.

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Question

    Jak zauważyłem ten syk po odkręceniu korka wlewu paliwa, to przypadłość w większości TS'ów.

  5. #55
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Wczoraj odkrecilem korek na pracujacym silniku i nic nie slyszalem. A 2 dni wczesniej na stacji dosc mocno syczalo.

  6. #56
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nic nie syczy poniewaz + i - daja ZERO a raczej 1 bar.
    - paliwo paruje zwiększa cisnienie na +.
    - ty sobie jeżdzisz autem po mieście, lub autostradzie to ECU okresowo włącza elektromagnes przewietrzania i daje do baku podcisnienie z kolektora ssącego.
    - podciśnienie to poprzez filtr węglowy daje małe podciśnienie do baku, czyli kompensuje nadciśnienie zabierając przy okazji opary paliwa do filtra węglowego.
    - czyli teraz masz prawie ciśnienie za korkiem około 0 bar ( 1 bar atmosferyczne).
    - stajesz samochodem i otwierasz korek a tu nic, żadnego syku.
    - inny przypadek chyba sam możesz sobie dopowiedzeć.
    - ot i cała tajemnica , że jednym syka, innym nie i jadą do ASO na sprawdzenie stanu technicznego.

    - p.s.
    - przyjęto założenie że filtr weglowy stawia dość duzy opór dla nadcisnienia oraz podciśniena.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #57
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Syk z baku jest normalny i nie ma związku z filtrem węglowym.

    Auto podczas postoju nie może wypuszczać par paliwa zgodnie z normami emisyjnymi. Filtr węglowy niczego nie wypuszcza, jest filtrem przed zaworem upustowym - zaworem bezpieczeństwa. Jeżeli ciśnienie jest zbyt duże, zawór upustowy wypuszcza (prawie) czyste powietrze, z którego filtr węglowy odseparował węglowodory.

    Zbiorniki obecnie robi się z tworzyw również dlatego, że mają możliwość zwiększenia objętości podczas parowania paliwa na postoju. Robi się to po to, żeby nie było potrzeby upuszczania ciśnienia ze zbiornika. Więc występowanie w zbiorniku ciśnienia jest normalne a wręcz wskazane. Po dłuższej trasie, jak układ wtrysku "wypompuje" pary, może nie syknąć, ale to też nie reguła. Ktoś wspominał, że temperatury są za niskie, żeby syknęło. benzyna paruje chyba w każdych temperaturach "dostępnych" na ziemi.

    Generalnie jak nigdy nie syczy (ani nie wypuszcza, ani nie zasysa) - może to oznaczać problemy. Nieszczelność w baku to odparowanie paliwa non stop do atmosfery i jego znikanie

  8. #58
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    No to teraz się wszystko zgadza.
    Trochę byłem w szoku -0,8 bara, to przy ciągłym odpompowywaniu gazów trochę by nam zbiornik przygniotło jak by się zaciął zawór i to na postoju gdy przepustnica przymknięta i ciągnie z każdego możliwego otworu.

    Już widzę ten obraz jak tłok posuwa się w dół ,zasysa powietrze, a zbiornik się kurczy .

    Teraz kwestia filtra węglowego, to jest część "pracująca", więc też się zużywa. Próbował ktoś sprawdzać/czyścić ten filtr?
    Czym bardziej "zapchany" tym słabsze funkcję przewietrzania - chyba.

  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Już widzę ten obraz jak tłok posuwa się w dół ,zasysa powietrze, a zbiornik się kurczy .
    hehe takie powolne kurczenie i bum ;-)

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Teraz kwestia filtra węglowego, to jest część "pracująca", więc też się zużywa. Próbował ktoś sprawdzać/czyścić ten filtr?
    Czym bardziej "zapchany" tym słabsze funkcję przewietrzania - chyba.
    Filtr węglowy się nasyca, nie zapycha ani nie zanieczyszcza. Nie trzeba z nim nic robić.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 02:45
  2. Pluje olejem z korka wlewu.
    Utworzone przez damianeq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory