Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 83

Temat: [156 TS]- dlaczego u mnie nie syczy podczas otwierania korka wlewu paliwa.

  1. #61
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Nasyca i ? Węgiel jest dość absorpcyjny i chyba nie wiecznie .
    Wszystkie filtry węglowe co znam to się wymienia z czasem.

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Kod:
    Filtr węglowy niczego nie wypuszcza, jest filtrem przed zaworem upustowym - zaworem bezpieczeństwa. Jeżeli ciśnienie jest zbyt duże, zawór upustowy wypuszcza (prawie) czyste powietrze, z którego filtr węglowy odseparował węglowodory.
    - 1. pytanie - gdzie masz ten zawór bepzieczeństwa ?
    - 2. a ja czytałem że z filtru weglowego ECU po otwarciu elektrozaworu spala te weglowodory w silniku, czyli filtr weglowy coś musi wypuszczać.
    - 3. to jaki jest kierunej tej separacji weglowodorów
    z kolektora ssącego --> do filtru
    z baku --> filtru węglowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #63
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też jestem bardzo zainteresowany tym zaworem upustowym.
    Bo na pierwszy rzut oka myślałem, że zawór w korku jest tylko zaworem bezpieczeństwa.
    A kolega bubu zbadał, że jest on "dwufunkcyjny".
    Więc po co jeszcze jakiś dodatkowy zawór upustowy.

  4. #64
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Więc po co jeszcze jakiś dodatkowy zawór upustowy.
    A po co mają opary latać w powietrzu jak można je dodatkowo spalić?
    Chyba chodzi o ekologię? Przecież nawet sam soft d ECU był "ekologiczny",a czemu konstrukcja silnika ma nie być też taka?

  5. #65
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    MarcinTM - Nasyca się, a potem odpalamy silnik i się... odsyca... Heh... Słowa mi brakuje. Wodorotlenki się desorbują To proces odwracalny, nie nasyca się trwale, do pewnego czasu. To trochę tak, jak z akumulatorkami, po iluśtam cyklach nie da się ich naładować, a przecież nic z nich nie uciekło ani się nie zapchało Gdy już nie absorbuje po prostu wypuścisz pary paliwa do atmosfery zamiast powietrza. Troszkę paliwa stracisz, ale bez skrajności.

    bubu321 wypuszcza, miałem coś innego na myśli ale nie wiem jak to sformułować... jest tak jak piszesz. Powinienem chyba napisać że jest filtrem ZA zaworem upustowym, idąc od baku to za... Zawór bezpieczeństwa wyciąć - oczywiście chodziło o upustowy, bezpieczeństwa jest w korku.

    Chodzi mi o to, że do pochłaniacza pary są upuszczane w ostateczności, generalnie dąży się do jak najlepszego uszczelnienia układu paliwowego, a co za tym idzie zawór powinien puszczać pary do pochłaniacza gdy osiągną duże ciśnienie. Więc skąd wysysanie aż do podciśnienia? I to takiego, żeby miało syczeć zasysając powietrze przy odkręcaniu korka? Nie słyszałem o odsysaniu par prosto z baku i podciśnieniu w baku, ale mogę się mylić.
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 24-09-2010 o 14:27

  6. #66
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    A po co mają opary latać w powietrzu jak można je dodatkowo spalić?
    Chyba chodzi o ekologię? Przecież nawet sam soft d ECU był "ekologiczny",a czemu konstrukcja silnika ma nie być też taka?
    Nie o to mi chodziło. Z wypowiedzi kolegi wynika, ze jest jeszcze jakiś dodatkowy zawór upustowy ponad zawór dwyustronnego działania w korku i zawór przewietrzania przy kolektorze. I, moim zdaniem, te zawory w zupełności wystarczają, żeby opary nie latały w powietrzu.

  7. #67
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Nie o to mi chodziło. Z wypowiedzi kolegi wynika, ze jest jeszcze jakiś dodatkowy zawór upustowy ponad zawór dwyustronnego działania w korku i zawór przewietrzania przy kolektorze. I, moim zdaniem, te zawory w zupełności wystarczają, żeby opary nie latały w powietrzu.
    Zawór w korku - bezpieczeństwa. Czy dwustronnego działania - wg mojej teorii nie wiem po co
    Zawór w/przy kolektorze - elektrozawór sterujący spalaniem adsorbowanego wodorotlenku.
    Zawór upustowy - zawór upuszczający pary do pochłaniacza, znajdujący się w pochłaniaczu.
    Chodzi o ten trzeci. Jego funkcją jest upuszczanie par paliwa w ostateczności. Mam nadzieję, że nie robię tym twierdzeniem zamętu i jak znajdę 100% potwierdzenie - zamieszczę.

    Zapytam jeszcze - co jest nie halo że drążycie temat?

  8. #68
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post

    Zapytam jeszcze - co jest nie halo że drążycie temat?
    A co? Jesteś z koncernu paliwowego? Jak okaże się, że to kolejna awaryjność aut benzynowych to przesiadamy się na elektryki .

    A tak poważnie, przyjechałem z pracy(~12km), odkręcam korek a tam psss w moją stronę to gdzie te zasysanie oparów? Prędkość była różna, głównie przez dłuższy czas 90km/h - 100km/h.

  9. #69
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Widzę, że kolega lesio146 za bardzo nam nie pomoże, bo chyba nie rozumie tej dyskusji.
    My tu analizujemy zupełnie inną problematykę, która chyba kolegę przerasta intelektualnie.
    No rzeczywiście.5 stron potrzebowałes by zrozumiec prostą rzecz.Układ ten jest prosty więc może uczony kolega oświeci mnie o co w tej dyskusji chodzi?Bo do tej pory widze tylko komplikowanie rzeczy zupełnie prostych.Następny temat na 10 stron proponuje czy wymieniac powietrze w kołach z letniego na zimowe? PS.W układzie odssysania oparów nie ma żadnego filtra.To coś nazywa się pochłaniaczem oparów,dlatego też nie wymaga wymiany jak zauważył jeden kolega.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 24-09-2010 o 15:50
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #70
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    A co? Jesteś z koncernu paliwowego? Jak okaże się, że to kolejna awaryjność aut benzynowych to przesiadamy się na elektryki .
    Jestem tajnym szpiegiem z krainy dieslomaniaków i jeżeli okaże się, że to usterka TS od razu napiszę w temacie "benzyna na wymarciu" że benzyniaki to szajs

    A tak poważnie, przyjechałem z pracy(~12km), odkręcam korek a tam psss w moją stronę to gdzie te zasysanie oparów? Prędkość była różna, głównie przez dłuższy czas 90km/h - 100km/h.
    I wg mojej teorii wszystko jest ok bo układ nie wysysa z baku, tylko z węgla aktywnego

    (układ wysysa z budżetu państwa, ale to inny temat... )

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 02:45
  2. Pluje olejem z korka wlewu.
    Utworzone przez damianeq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory