Strona 31 z 44 PierwszyPierwszy ... 212223242526272829303132333435363738394041 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 310 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #301
    tomek evo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Dokładnie. Każdy z tych silników ma swoje wady i zalety - ważne jest tylko by je znać i dobrać najlepszy silnik do swoich potrzeb.
    Takim samym nonsensem jest zakup nowoczesnego diesla to przejazdów w mieście robiąc rocznie 10tys. kilometrów jak wybór benzyny do dużego i ciężkiego samochodu który będzie jeździł w trasie i nabijał powyżej 40 tys. rocznie. Jeśli jeżdzimy w cyklu mieszanym i robimy pomiędzy 20a 30 tys. to kupmy to co bardziej nam odpowiada bo obydwa wybory będą rozsądne. Nie ważne jaki silnik masz pod maską. Ważne że masz Alfę
    To jest rozsadne podejście do sprawy. Trzeba być świadomym swojego wyboru i wiedzieć z czym wiąże się wybór konkretnego silnika (tak samo jak auta).
    Odpowiadając na pytanie czy Alfy z silnikami benzynowymi sa na wymarciu odpowiem - absolutnie nie są! Byly nieco zagrożone z tej prostej przyczyny, że niestety włosi przez wiele lat nie starali sie w kwesti dobrych silników benzynowych. Rodzina Twin spark 16 v przetrwała na rynku prawie 15 lat (w praktycznie niezmienionej formie) a silniki jts w 159 są po prostu slabe jak na marke AR i w stosunku do większości konkurentów. Min. dlatego klienci albo decydowali sie na diesla albo kupowali u konkurencji. Bo jaki wybór miał klient ? 1.9 JTS, 2.2. JTS ? 1.9 JTDm 150 KM po zachipowaniu zapewnia zdecydowanie lepsze osiagi niz 1.9 JTS a porownywalne (a może nawet lepsze) od 2.2. JTS a pochlania przy tym prawie 2x mniej paliwa i dotego jest w miare bezawaryjny. Silnik 3.2 V6 to też moim zdaniem nie do końca trafny wybór. Niby silny i napewno nieżle brzmi ale za duzo w nim GM i nie ma tej ikry do stare V6 by AR. Do tego 2 podstawowe wady - cięzkla 159 z tym silnikiem waży tyle co mały czołg co nie pozostaje bez wpływu na osiagi i przede wszystkim prowadzenie.Druga wada to spalanie przy dynamicznej jeździe potrafiące przekroczyc nawet 20 l/100 km. No i cena. Alternatywa? Silnik 2.4 JTD 210 KM z moca podniesiona do okolic 250 KM. Osiagi juz całkiem porównywalne, niższa masa, lepsze prowadzenie, spalanie ponad 2 x niższe, do tego niższa cena. Owszem terkot diesla może niektórym przeszkadzać ale akurat 2.4 ma brzmienie całkiem do rzeczy w porównaniu z innymi dieslami. Silnik 2.0 TFSI jest naprawde dobry i VW pakuje go do wszystkich marek koncernu (no poza Porsche). Właśnie silnik tego typu to dobra alternatywa dla coraz mocniejszych silników diesla. W stosunku do 2.0 TDI 170 Km tego samego koncernu - wieksza moc, lepsze przyspieszenie, porównywalna elastyczność, wyższa kultura pracy no i spalanie całkiem akceptowalne tzn. jak sie nie kozaczy to średnie spalanie można zamknąć w 10 l a na trasie zejść nawet do ok. 8 l. Inny plus to (niestety dla koncernów nie dla nas) skaplikowana konstrukcja, drogi serwis i mozliwośc wystapienia takich samych kosztownych usterek jak w dieslu. Więc producent zarabia.
    Włosi mają 1.8 TBI o mocy 200 KM i choć jak więść gminna niesie nie jest to szczególnie oszczędna jednostka to jeździ o niebo lepiej od 1.9 czy 2.2. JTS. Do tego mozna ponoć podnieść moc do ok. 240 KM i wtedy jaki jest sens kupować 3.2 V6? Chyba dla prestiżu.
    Niestety czas duzych V6 zaczyna mijać a to właśnie głównie te silniki dzięki swojej dużej mocy (juz z niskich obrotów) dotrzymywały kroku mocnym turbodoladowanym dieslom, czego nie dawały rady mniejsze silniki wyrażnie przegrywając elastycznością. Spalanie i często wysoka kwota zakupu a także drogi serwis (choć często pozornie drogi) powodowały, ze V6 to auta raczej dla wybrańców i koneserów niż przciętnego użytkownika. Po silnik 1.8 TBI czy 1.4 Multiair sięgnią "zwykli" klienci i te silniki stanowią dobra alternatywę dla diesli. Dlatego benzyniaki są w natarciu i AR z tymi silnikami nie sa na wymarciu. Tak jak wcześniej napisałembenzyna broni sie turbiną. Dzieki doładowaniu z malej pojemności uzyskc mozna duże moce i co ważne moc jest "zawsze" pod stopą. A spalanie jak pisałem akceptowalne.
    Bartek Man - nie zamierzam juz z Tobą dlaej dyskutować i podawać Ci konkretnych argumentów. Twoja argumentacja z dłonią jako przyżądem mierniczym jest tak fachowa i profesjonalna żejestem w stanie uwieżyć w drogi o nachyleniu 80% w centrum San Francisco pomimo iż najstromszy podjazd w Alpach o jakim słyszałem ma 38% a większość samochodów ma zdolność pokonywania wzniesień na 1 biegu w granicach 40-45%.
    Waga twoich niepodważalnych argumentów jednak zwycieżyła i tyle w temacie nie rubmy off topica. Pozdrawiam

  2. #302
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post
    Bartek Man - nie zamierzam juz z Tobą dlaej dyskutować i podawać Ci konkretnych argumentów. Twoja argumentacja z dłonią jako przyżądem mierniczym jest tak fachowa i profesjonalna żejestem w stanie uwieżyć w drogi o nachyleniu 80% w centrum San Francisco pomimo iż najstromszy podjazd w Alpach o jakim słyszałem ma 38% a większość samochodów ma zdolność pokonywania wzniesień na 1 biegu w granicach 40-45%.
    Jeśli juz podejmujesz dyskusję, zajrzyj do słownika, bo chyba nie uważałeś na polskim: "uwierzyć" pisać należy przez "rz". Podobnie jak "przyrząd". Ale mniejsza o to. Z uporem maniaka nie rozumiesz o czym ja piszę i nadal podajesz dane w procentach. Wskazuję ci zatem sposób na przekonanie się o czym ja piszę: jak ręka wydaje ci się zbyt upokarzająca, jako przedmiot mierniczy (mimo, że srednio inteligetne dziecko potrafi po paru lekcjach geometrii pokazać ręką kąt będący dwusieczną kąta prostego) to weź po prostu kątomierz. Kupisz go w każdym sklepie z przyrządami biurowymi i naukowymi. Przyjedź do Wrocławia, wejdz na podjazd na parking wielopoziomowy w Arkadach, przyłóż kątomierz do podjazdu i zmierz.
    Po prostu zrób to. Czarno na białym. Odczytasz 35 stopni i zamilkniesz.

    Tyle na temat.

  3. #303
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Kurczę, marzy mi się żeby ktoś z Wrocka to zrobił

  4. #304
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    Właśnie kupiliśmy dla brata Peugeota 407 2.0/16V, gdzie on ma te 136KM to ja nie wiem, trzeba kręcić a wtedy ani to ciche ani pewnie oszczędne.
    Tyle że na trasie z Niemiec spalił przy spokojnej jeździe ok. 7 l !!!
    Tym 2-litrowym nie jeździłem, ale mam Peugeota w 1.6 i ten silnik nadaje się tylko do poruszania się, wyprzedzić tym się nie da, a dźwięk motoru na wysokich obrotach jest okrutny - jak BARDZO głośna kosiarka... Niby 110KM, ale do Alfy 105KM nie ma żadnego podejścia. W spalanie też średnio mi się chce wierzyć, bo u mnie oscyluje w granicach 8,3/100, gdzie w Alfie mam 7/100...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #305
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    gdzie w Alfie mam 7/100...
    Jak ty jeździsz że tyle Ci pali? Według danych technicznych średnie spalanie AR 147 1.6 105KM to 8,2l, a jak wiemy te dane zawsze są zaniżone.

  6. #306
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    To ja dorzucę trzy grosze na temat silnika bmw, którego używam już czwarty rok. 185KM, 6 cylindrów, w trasie spalanie na poziomie 8l/100km (spokojna, cruisingowa jazda, bo do tego ten samochód został stworzony) w samochodzie ważącym 1500kg. I to w silniku benzynowym.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  7. #307
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Ale co ma piernik do wiatraka, skoro temat jest "Alfy z silnikami benzynowymi".

    BMW 528 (192KM), które było swojego czasu w rodzinie paliło 7l/100km na trasie i to było minimalne spalanie i bez problemu można było to zamienić w 15l/100km. Obecnym BMW F01 (245KM diesel) w trasie można osiągnąć 6l/100km, a w razie konieczności można pobutować i zadowoli się w zupełności 10l/100km. Ale nie ma sensu porównywać tych samochodów do AR, bo to inna liga. Ale jeśli AR dogoni dieslami te samochody (2 turbinki, momenty po 600Nm, jeszcze mniejszy hałas), to mało argumentów pozostanie benzyniakowcom...

  8. #308
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Ale co ma piernik do wiatraka, skoro temat jest "Alfy z silnikami benzynowymi".

    BMW 528 (192KM), które było swojego czasu w rodzinie paliło 7l/100km na trasie i to było minimalne spalanie i bez problemu można było to zamienić w 15l/100km. Obecnym BMW F01 (245KM diesel) w trasie można osiągnąć 6l/100km, a w razie konieczności można pobutować i zadowoli się w zupełności 10l/100km. Ale nie ma sensu porównywać tych samochodów do AR, bo to inna liga. Ale jeśli AR dogoni dieslami te samochody (2 turbinki, momenty po 600Nm, jeszcze mniejszy hałas), to mało argumentów pozostanie benzyniakowcom...
    A co do alfy mają peugeoty? 15l/100km? Chyba z niesprawnym silnikiem... Temat jak dla mnie beznadziejny, bo sprzyja tylko wszechobecnemu na tym forum biciu piany. Nie po to kupiłem alfę, żeby dusic grosze na paliwie.
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  9. #309
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dusior
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland
    Auto
    była 75 1.6IE, 145 1.4BX, 156 2,4jtd, 147 2.0TS Selespeed. JEST 156 1,9 16v mjtd 04
    Postów
    82

    Domyślnie

    Nie co panowie jak tak dalej pójdzie to zostaje prąd gaz i alkohol go ekodałny próbują zniszczyć motoryzacje a tak czy siak benzyna ok 150 KM zawsze będzie palić w mieście 10L PB i downsizing nic nie pomoże w USA dalej mają w dupie nasz downsizing bo to tylko europa jest głupia i się w to daje wciągać... dla mnie mistrzem jest ten kto wymyślił ten boom na ekowynalazki i teraz zbija kokosy!!!! wolałbym jeździć tak jak Ameryka łacińska na etanol niż autem na prąd no i pomyśleć że bimber każdy pędzić może xD
    A co do alfoskich silników to dla mnie the best były te z 75 na wtrysku elektronicznym łańcuszek + napęd na tył i dość duża moc po co kombinować ??
    mjtd jako diesle bajka
    a i tak v6 busso nic nie pobije może v6 busso z łańcuchem rozrządu + multiair system o i taki silnik alfa ma zrobić


    PS do kolegi który ma Peugeota ojciec ma 407 2,0HDI 136KM 2008r i powiem ci że nie wiem jak ty jeździsz ale droga do i z chorwacji klima +4osoby + cały bagażnik + cały środek zawalony rzeczami + radio min 120-130KM/h i spalanie 5.8/100 w mieście nie przekracza 6,5 L a w trasie jak 1-2 osoba/y jadą 6bieg 120-130KM/h 4.8L nie wiem dlaczego twój tyle pali ale to nawet moja stara AR 156 2,4 jtd pali mniej bo ok 6,5L trasa Sosnowiec-Gliwice co tydzień na autostradzie min 140-160KM/h nigdy mi 7 nie spaliła a w mieście przy bardzo ostrej jeździe max 8,2L chyba że mam jakieś szczęście do aut :-)

  10. #310
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    ...mam Peugeota w 1.6 i ten silnik nadaje się tylko do poruszania się, wyprzedzić tym się nie da, a dźwięk motoru na wysokich obrotach jest okrutny - jak BARDZO głośna kosiarka..
    Tu sie z Toba zgodzę w 100%
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory